Problemer med kølerens blæser...

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Problemer med kølerens blæser...

Indlæg af tiwang »

hej derude

Jeg har en A2 3L m. aircon (tysk import) hvor kølerens blæser ikke kører. Ud over at det gav mig lidt problemer for et par år siden i alperne hvor man med 37 grader udenfor måtte have fuld varme på inde i kabinen for at holde motoren nedkølet så har det jo også den irriterende detalje at aircon'en kun virker når vi triller.
Jeg har tygget mig igennem hvad jeg har fundet i Elsawin herimkring men det er lidt sparsomt synes jeg. Hvis vi nu antager at det ikke er selve blæser-motoren der er røget men et relæ - hvorledes kan jeg bedst fejlsøge det. Kan jeg fra VAG-COM kontrollere den?

mvh ti
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: Problemer med kølerens blæser...

Indlæg af tiwang »

virkelig ikke nogen der har et forslag?

mvh ti
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Problemer med kølerens blæser...

Indlæg af Havberg »

Det var måske en ide at teste blæseren først, hvis du ikke ved om det er den det er galt med?
Jeg kender ikke a2 men mon ikke blæseren har et stik man kan afmontere og give 12v direkte for at se om den overhovedet virker?

Kølerblæser relæet må vel også kunne identificeres i sikringsboksen og forsøges udskiftet med en bytter - evt fra en ophugger
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: Problemer med kølerens blæser...

Indlæg af tiwang »

hej igen
jo det er rigtigt nok - ren og skær magelig da den har batteriet sidden i bagagerummet så helt praktisk er det lidt bøvlet at finde noget strøm men det er naturligvis ikke det der skal være en forhindring - men i min naivitet kan jeg bare ikke rigtigt forestille mig at det er blæsermotoren der driller - nærmere det relæ der sidder et eller andet sted og det ville jeg gerne høre "klikke" - jeg kan bare ikke lokalisere det. En A2 3L har en ekstrem effektiv lille maskine - den udvikler så lidt varme at om vinteren kniber det ofte med at holde kabinen varm så man ser kun meget sjældent blæseren køre men da denne har AC installeret kunne jeg forestille mig at relæ'et har været meget belastet. Så derfor ville en simpel måde at begynde fejlsøgningen være hvis man kunne få det relæ til at trække - men kan man det via VAG-COM ? Eller kan man snyde den på anden vis?
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"