Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg om alt det andet
Besvar
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af dwsimonsen »

når man har brugt stål bolte på sammen med aluminium sker det at det tærer over tid og her i går blev det skjold der skulle være under udstødningnen (dvs tættest på vejen) revet af på motorvejen.

jeg tænker på om hvilken måde der er bedst når det kommer til at sætte dem på igen, da alle boltene er knækket.

er det at snakke med en smed og få nogle små beslag lavet, eller skal man bare, "lime" nogle bolte fast med lidt kemisk metal således at man kan spænde pladerne fast igen?, har bukket den gamle plade ud igen og tror den er ca 85% hel, tager dog på togt til et par ophuggere i weekenden

de små beslag jeg tænker på at få lavet er lavet med en gevindstang (ca 2½ cm og en flade på minimum 3x3 cm, eventuelt trekantet eller oval, som man kan popnitte fast under bilen hvis der ikke er noget der kan tage skade på den anden side af bilens bund, tænker at sætte en pakning imellem de to plader.
Vedhæftede filer
en hurtig ide til hvordan den kunne se ud
en hurtig ide til hvordan den kunne se ud
beslag.png (9.7 KiB) Vist 11817 gange
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af PEB »

Jeg har tænkt det samme, men vil dog lime beslaget fast. Derved undgår du korrosion. Brug rudelim.

Jeg ved at de beslag kan købes færdige, men det er ikke lykkedes mig at finde dem endnu.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af SorenR »

dwsimonsen skrev:når man har brugt stål bolte på sammen med aluminium sker det at det tærer over tid og her i går blev det skjold der skulle være under udstødningnen (dvs tættest på vejen) revet af på motorvejen.

jeg tænker på om hvilken måde der er bedst når det kommer til at sætte dem på igen, da alle boltene er knækket.

er det at snakke med en smed og få nogle små beslag lavet, eller skal man bare, "lime" nogle bolte fast med lidt kemisk metal således at man kan spænde pladerne fast igen?, har bukket den gamle plade ud igen og tror den er ca 85% hel, tager dog på togt til et par ophuggere i weekenden

de små beslag jeg tænker på at få lavet er lavet med en gevindstang (ca 2½ cm og en flade på minimum 3x3 cm, eventuelt trekantet eller oval, som man kan popnitte fast under bilen hvis der ikke er noget der kan tage skade på den anden side af bilens bund, tænker at sætte en pakning imellem de to plader.

Der findes løsninger på det problem, en af dem kunne være...

Billede

http://www.emhart.eu/eu-en/products-services/products-by-category/tucker-stud-welding/weld-studs/repair-solution.php

Eller...

Billede

http://aerobolt.com.au/products/threaded-inserts/threaded-studs
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af dwsimonsen »

SorenR

de der er vist nok det smarteste jeg længe har set, skal dog lige læse op på om de kan klare vibrationerne hvilket var årsagen til at jeg ville bruge 3 popnitter på hvert beslag

er der nogen der ved om der er noget man skal være forsigtig med på den anden side af pladen?
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af SorenR »

dwsimonsen skrev:SorenR

de der er vist nok det smarteste jeg længe har set, skal dog lige læse op på om de kan klare vibrationerne hvilket var årsagen til at jeg ville bruge 3 popnitter på hvert beslag

er der nogen der ved om der er noget man skal være forsigtig med på den anden side af pladen?

Hvis alternativet er at bruge selvskærende skruer i bunden på bilen ville jeg klart vælge ovenstående "nitte" løsning. Så kan man jo lige give et skvæt rustbeskytter op gennem hullet, før man låser den fast...

Der er kun en måde at finde ud af, hvad der er på den anden side... Af med tæppet ;)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: Sv: Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af tiwang »

har anvendt alu-popnitter på den ene og monteret de her alu gevind popnitter på den anden - med skruer i rustfrit stål

mvh tiwang
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af dwsimonsen »

da jeg ikke pt har adgang til lift så har jeg prøvet at sætte den op på autobutler (uden held to gange) og nu skrevet til mecari og lignende i det meste af jylland.

håber snart at kunne få det ordnet da det går mig på at bilen ikke er tip top :(

hvad er jeres anbefalinger af værksteder til sådan en opgave i jylland?
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af dwsimonsen »

nu har jeg fået bilen tilbage fra værkstedet, og de har brugt almindelige popnitter hvilket betyder at jeg har betalt 1500-2000 for noget jeg er nødt til at lave om lige så snart jeg skal skifte dieselfilteret... i kan tro at mit humør ikke er helt i top, især fordi det sidste af skjoldene/pladerne stadig ligger på mit spisebord og udstødningen derfor ikke er dækket :(

ville dette fungere
http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handv ... 000016802/
http://www.ebay.com/itm/Aviation-M6-Thr ... 2c927b1420
og noget i stil med dem her
http://www.ebay.com/itm/8PC-10mm-M6-Alu ... 31&vxp=mtr

tænker at hvis jeg bruger alu på alu på alu så burde de ikke irre nær så meget


jeg er studerende så pengene er ikke de største.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Varme/vind skjold under bilen revet af

Indlæg af audi_claus »

Det er utroligt, hvad kabelbindere af god kvalitet kan holde til.
Og skal skjoldet af - er det jo billigt at sætte på efter olieskift eller lignende, da der er 100 i posen 8)
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Besvar

Tilbage til "Andet"