Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg om klima & varmeanlæg
ThomasS83
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18/01/2013 08:53

Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af ThomasS83 »

Jeg har en Audi A3 sportsback fra 2007, med en to-delt klimaanlæg (Aircondition).

I starten der kunne jeg justere begge klimazoner ved brug af en klimaknap, men på et eller andet tidspunkt der røg den funktion. Så hvis jeg f.eks. skal have 19 °C i begge zoner, så skal jeg justere begge knapper ned til 19 °C.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg har glemt at trykke ind? :-)

Jeg har vedlagt et billede af klimaanlægget. (Billedet er ikke mit, det er et jeg har lånt fra google.)
Vedhæftede filer
Billede af klimaanlæg
Billede af klimaanlæg
88088484_08102012125321_4056_2.jpg (17.2 KiB) Vist 20053 gange
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af PEB »

Det står i instruktionsbogen.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Claus Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 272
Tilmeldt: 3/02/2011 10:40
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af Claus Jensen »

Hold "Auto" knappen inde i et par sekunder - så spiller det 8)
Synkroniseringen forsvinder hvis du regulerer temperaturen i passagersiden
'16 A3 8V Ambition 1.6 TDI S-Tronic Van
Ab fabrik:
ACC, Lane Assist, FLA, Navigation, lyspakke, Adaptive Xenon Plus, LED baglygter, Audi Sound System, Audi Phone Box, APS+
'08 A3 8P 1.6 SOLGT
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af Ivan »

Claus Jensen skrev:Hold "Auto" knappen inde i et par sekunder - så spiller det 8)
Synkroniseringen forsvinder hvis du regulerer temperaturen i passagersiden


Fin hjælp. (y)
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
ThomasS83
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18/01/2013 08:53

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af ThomasS83 »

Super, det prøver jeg på vej hjem!

Tak for hjælpen.

Ps. Det stod ikke i min instruktionsbog har læst side op og side ned.
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af PEB »

ThomasS83 skrev:Ps. Det stod ikke i min instruktionsbog har læst side op og side ned.


Det er lige før jeg er villig til at vædde, men jeg kigger lige i den A3 instruktionsbog jeg har derhjemme. :)

Det foregår på forskellig måde afhængig af bilmodel, så derfor havde jeg ikke svaret på rede hånd til en A3.

Nu ved du hvordan det gøres.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af ullum »

jeg har lige et tillægs-spm, hvad laver knappen mellem pil op og pil ned, jeg funderede lidt forleden, men nåede aldrig til brugsanvisningen
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af Bjørn T »

ullum skrev:jeg har lige et tillægs-spm, hvad laver knappen mellem pil op og pil ned, jeg funderede lidt forleden, men nåede aldrig til brugsanvisningen

Midterdysser.
Pil op = Varme på forrude
Pil ned = Varme i fodrum.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af ullum »

nåe, at det skal forestille en dyse, tjae, men takker og god weekend
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af PEB »

Bjørn T skrev:
ullum skrev:jeg har lige et tillægs-spm, hvad laver knappen mellem pil op og pil ned, jeg funderede lidt forleden, men nåede aldrig til brugsanvisningen

Midterdysser.
Pil op = Varme på forrude
Pil ned = Varme i fodrum.


OBS
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
ThomasS83
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18/01/2013 08:53

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af ThomasS83 »

PEB skrev:
ThomasS83 skrev:Ps. Det stod ikke i min instruktionsbog har læst side op og side ned.


Det er lige før jeg er villig til at vædde, men jeg kigger lige i den A3 instruktionsbog jeg har derhjemme. :)

Det foregår på forskellig måde afhængig af bilmodel, så derfor havde jeg ikke svaret på rede hånd til en A3.

Nu ved du hvordan det gøres.


Top! :-)

Jep, forsøger ligeså snart klokken rammer gå hjem tid. :)

God weekend.
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af ullum »

(y)
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af PEB »

ThomasS83 skrev:
PEB skrev:
ThomasS83 skrev:Ps. Det stod ikke i min instruktionsbog har læst side op og side ned.


Det er lige før jeg er villig til at vædde, men jeg kigger lige i den A3 instruktionsbog jeg har derhjemme. :)

Det foregår på forskellig måde afhængig af bilmodel, så derfor havde jeg ikke svaret på rede hånd til en A3.

Nu ved du hvordan det gøres.


Top! :-)

Jep, forsøger ligeså snart klokken rammer gå hjem tid. :)

God weekend.


Jeg går ud fra at vi vædder en flaske rødvin. :D

Det står på side 94 i instruktionsbogen.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af Bjørn T »

PEB skrev:
Bjørn T skrev:
ullum skrev:jeg har lige et tillægs-spm, hvad laver knappen mellem pil op og pil ned, jeg funderede lidt forleden, men nåede aldrig til brugsanvisningen

Midterdysser.
Pil op = Varme på forrude
Pil ned = Varme i fodrum.


OBS

Død og salte kridte!
Bliver jeg nu kølhalet eller smidt i fangehullet? :cry:

Jeg tager min straf som mand, bare du ikke truer mig med, at blive blæst omkuld af en forbikørende Hundaj - så hellere deportation til evig fortabelse i nordjylland. ;(
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af ullum »

Nu er det jo ikke sådan at man selv vælger sin straf, det har man jo bestyrelsen til.
Vi har jo også noteret os din modstand mod tågelys der virker som fattigmands kurvelys.

Sååe, kig dig over skulderen :)
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af Bjørn T »

ullum skrev:Nu er det jo ikke sådan at man selv vælger sin straf, det har man jo bestyrelsen til.
Vi har jo også noteret os din modstand mod tågelys der virker som fattigmands kurvelys.

Sååe, kig dig over skulderen :)

Det er vel tilladt, at appelere til lidt medmennesklighed. Men det er vel som at smide perler for svin. De har før vist, at de regerer med spids pen. ;)

Spørgsmålet er om ikke ordet "fattigmands" skal vendes til "rigmands". Det koster trods alt kr. 1500,- i bøde, at køre med ulovligt tændt tåbelys.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af ullum »

Vel ikke når det kun tænder ved sving, der må jo også ligge en type godkendelse på det
Jeg tale jo ikke om alle de fæhoveder der altid kører med tågelys
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af Bjørn T »

ullum skrev:Vel ikke når det kun tænder ved sving, der må jo også ligge en type godkendelse på det
Jeg tale jo ikke om alle de fæhoveder der altid kører med tågelys

Undskyld. [-o< Den misforstod jeg. med fattigmands kurvelys, troede jeg du mente permanent tågelys.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af Wahlstrøm »

Hey.. Det virker squ også på klima i min!! Sejt!! (A4 B6)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Spørgsmål til to-delt klimazone

Indlæg af SorenR »

PEB skrev:
Bjørn T skrev:
ullum skrev:jeg har lige et tillægs-spm, hvad laver knappen mellem pil op og pil ned, jeg funderede lidt forleden, men nåede aldrig til brugsanvisningen

Midterdysser.
Pil op = Varme på forrude
Pil ned = Varme i fodrum.


OBS

He he....

Vi starter med LÅS, der i flertal er LÅSE,
men flertal af GÅS er GÆS - ikke GÅSE.
Vi taler om FOD - er der flere, si'r vi FØDDER,
men skønt vi siger FLOD, vi aldrig siger FLØDDER.
Er der EN, hedder det DEN, er der TO, si'r vi DISSE.
Hvorfor fa'en hedder PEN i flertal så ikke PISSE?

At flertal af MAND er MÆND - ikke MÆNDER
er svært at forstå, når en TAND bli'r til TÆNDER.
Og skønt et flertal af AND som bekendt hedder ÆNDER,
så hører man aldrig, at SPAND bli'r til SPÆNDER.

En anden mærkværdighed her til lands
i tredie person det er HAN, HAM og HANS.
Er det så sund logik - ja, derom spø'r jeg kuns
at man ikke om damer siger HUN, HUM og HUNS?

At SYNGE i datid på dansk er SANG,
men GYNGEs imperfektum er ikke GANG.
Og hvem kan forstå, hvorfor SPRINGE er SPRANG,
når BRINGE ikke i datid er BRANG?
Korrekt hedder datid af BRINGE jo BRAGTE,
hvor er så logikken, når man siger BAGTE
på basis af infinitiven AT BAGE?

Et andet eksempel: det hedder AT TAGE.
Det bøjes i datid ved, at man siger TOG.
... Skulle BAGE så ikke give BOG?
Når BRINGE er BRAGTE, skulle BAGTE være BINGE,
men så måtte RAGTE være datid af RINGE
dog RAGTE det findes på dansk faktisk ikke,
derfor må vi hellere la' spørgsmålet LIGGE.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"