Valg af reperatør...?

Indlæg om karosseri
Besvar
abejay
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7/08/2007 13:49
Geografisk sted: Århus C

Valg af reperatør...?

Indlæg af abejay »

Halløj folkens!

Så kom man lige kørende på motorvejen syd for Aalborg, den anden dag, og en eller anden klaphat i en lastbil, beslutter sig for at smide en metalplade på vejen, formentlig pga. ret kraftig vind, den dag.
Det går hverken værre eller bedre, end at da jeg kommer kørende forbi, blæser pladen lige ud i overhalingssporet, og rammer min kære A3 (SB, 2.0 TDI, 8P), i højre side af fronten o.O ;(

Her er synderen:
Billede

Og min kære bil, efter det metalliske kys:
Billede

;(

Nå, men lort sker - jeg ringer og tuder min nød til forsikringen (efter at have forsøgt at finde synderen via politiet, intet held). De informerer mig om at jeg er 3 uger fra at være fastpris elitebilist, så det vil koste mig ca. 22k (selvrisiko + præmiestigninger over 3 år) at få dem til at betale, plus at der så går yderligere 3 år, før jeg kan blive elitebilist. Og hvis man kommer ud for andet "sjov" i mellemtiden, så går der bare endnu længere tid (og det koster ligeledes mange flere penge!). De er, med andre ord, glatte som en våd ål! :|??
Jeg har haft vognen hos SMC, til en taksering, og de vil have 23,5k for at fixe den. Spørgsmålet er så, om det kan betale sig at køre sydpå? Jeg har tidligere fået lavet service, på min tidligere A3, i Flensborg. Jeg har spurgt dem efter et tilbud, udfra billeder, og de gætter på ca. 2800€ (21k kr), altså en ret sølle besparelse. De var derudover ret længe om at svare med et tilbud, da de jo ikke har så mange dansktalende, udover Torsten, og han har travlt! :|
Jeg prøvede også Kaim, som jeg har hørt meget positivt om herinde fra, i forbindelse med store og små opgaver, og de mente at det sku koste 2k€ (15k kr), hvilket er klart mere attraktivt. Spørgsmålet er så, om de klarer udskiftning af f.eks. forskærm, kofanger - og lakering heraf, lige så godt som SMC, eller Audi.de?
Hvis forsikringen betalte, så havde jeg nok valgt SMC Risskov, selvom jeg ikke syns de giver særligt god service - men det bliver vist ikke altuelt her...

Gode råd modtages derfor med kyshånd :-k
ph77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 70
Tilmeldt: 8/06/2010 21:06
Geografisk sted: København

Re: Valg af reperatør...?

Indlæg af ph77 »

Hvor er det surt! Utroligt at folk ikke kan forstå alvoren i at spænde deres lort fast. Tænk hvis den var blæst højere op, og havde ramt forruden :|??

Jeg fik skiftet forkofanger og kølergitter hos Kaim efter en klovn havde mast sit anhængertræk igennem. Sparede ca. 15% i forhold til SMC og det er lavet perfekt. Ikke helt samme mængde pladearb. som du skal have lavet, men jeg ville være helt tryg ved dem til større rep. også.
Venlig hilsen
Peter

A4 Avant, 3.0 TDI quattro 2006
abejay
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7/08/2007 13:49
Geografisk sted: Århus C

Re: Valg af reperatør...?

Indlæg af abejay »

Tak for input (y) - i dette tilfælde ligner det nu en noget større besparelse på omkring 30%, hvilket gør turen til grænsen ganske attraktiv. Der er selvfølgelig risiko for at det bliver lidt dyrere, da de kun har kunnet vurdere skaden ud fra billeder - men mon ikke det er værd at tage chancen ;)
ph77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 70
Tilmeldt: 8/06/2010 21:06
Geografisk sted: København

Re: Valg af reperatør...?

Indlæg af ph77 »

Hej igen

Har du fået ordnet skaden?
Venlig hilsen
Peter

A4 Avant, 3.0 TDI quattro 2006
Besvar

Tilbage til "Karosseri"