Elrude førerside knapper driller audi a3 2016

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
hotbird100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 171
Tilmeldt: 1/11/2005 18:50
Geografisk sted: Fløng

Elrude førerside knapper driller audi a3 2016

Indlæg af hotbird100 »

Hej
på min audi a3 2016,(8p ) limousine 2.0 TDI 4 dørs.
Der driller mine eldrude knapper, i førerdøren. jeg kan godt køre samtlige dørruder i bilen ned, men ikke op.
de kan alle godt styres "på" selve døren, altså på nær førerdøren..
jeg kan kun lukke vinduet i føresiden når låseknappen på remoten holdes nede, ellers ikke, ej heller ved lidt hjælp af håndkraft
Ganske irriterende, savner gamle manuel dreje håndtag

Det jeg ikke forstår er at jeg kan få ruden op med remoten, så formoder jeg at ledningerne til døren er intakte eller ?

ps: jeg har ingen reparations håndbog til denne bil, endnu de steder jeg fandt noget var den udsolgt.
vh
Steen
Venlig hilsen
Steen Laursen
Audi 100 c4 2,6 abc 1993
Audi 80 1,8S 1987/1996 skrottet
Audi A3 ?? 2.0TDI 2016
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Elrude førerside knapper driller audi a3 2016

Indlæg af Høy »

I selve døren sidder der en dørstyreenhed, som styrer låsen og ruderne (dvs. førerdørens kontakter til ruderne). Den kan have dårlig forbindelse ved selve styreenheden eller ved dørhængslet. Tag stikkene af, og se efter, om der er ir, og om stikkene overhovedet kan komme til at sidde ordentligt fast.

Hvis du udlæser fejl, står der formodentlig noget i retning af "Elektrisk kredsløb til dørstyreenhed, løs forbindelse eller afbrydelse".

Ruden fungerer med fjernbetjeningen, fordi dens motor får strøm via en anden kontakt (i komfortstyreenheden, vil jeg tro), når du bruger den.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
hotbird100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 171
Tilmeldt: 1/11/2005 18:50
Geografisk sted: Fløng

Re: Elrude førerside knapper driller audi a3 2016

Indlæg af hotbird100 »

tak
Jeg må forsøge at skille de ad

vh
Steen
Venlig hilsen
Steen Laursen
Audi 100 c4 2,6 abc 1993
Audi 80 1,8S 1987/1996 skrottet
Audi A3 ?? 2.0TDI 2016
hotbird100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 171
Tilmeldt: 1/11/2005 18:50
Geografisk sted: Fløng

Re: Elrude førerside knapper driller audi a3 2016

Indlæg af hotbird100 »

hej
Jeg fik en ide om at det muligvis kunne være selve vindue knapperne, i førerdør der var defekt, så fik en ny hjem, isat, og det virkede til samtlige vinduer op/ned. fint så langt.
Jeg opdagede så jeg havde glemt at få noget støjdæmpning (skumgummi..)med da jeg samnlede døren igen, nå det kom ind og så virkede intet ?
jo dørlås, og blinklysi sidespejl samt vinduer kan køres op/ned via remote, men intet virker pludselig fra "styreknapperne" altså der sidder kun 1 stik! hvor svært burde det være, men niks om det vil virke igen.
stikket kan kun vende på en måde i døren, godt nok irriterende nu

selv den lille led som sidder i døren som skal indikere at bilen er låst og alarm på lyser ikke ??
hvad kan jeg have glemt ??
Jeg syntes snart jeg har prøvet det hele. selv de knapper de kan låse/låse de andre døre op i bilen virker ikke, ej heller lys deri
Venlig hilsen
Steen Laursen
Audi 100 c4 2,6 abc 1993
Audi 80 1,8S 1987/1996 skrottet
Audi A3 ?? 2.0TDI 2016
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"