usb udtag

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
schildberg1967
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/05/2016 20:04

usb udtag

Indlæg af schildberg1967 »

Hej,
Jeg har købt et usb udtag som skal erstatte standard cigaret lighteren, da jeg ikke har brug for lighteren og synes div. adaptere ikke sidder ordentlig fast mm..
Efter noget tid fandt jeg det perfekte udtag som passer i designet (USB-stik Schlegel RRJVA_USB3_AA 1 ST), men desværre har den ikke neg./pos. ledninger
klar til montering, men et "hun" usb stik i bunden.
Jeg vil gerne høre om i har nogen erfaring med ligende tilslutning så jeg kan lade min Iphone op gennem det nye udtag tilsluttet ledningerne fra lighteren?.

Hilsner herfra :)
Vedhæftede filer
746670_BB_00_FB.EPS_1000.jpg
746670_BB_00_FB.EPS_1000.jpg (64.98 KiB) Vist 7553 gange
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: usb udtag

Indlæg af Høy »

Hvilke erfaringer søger du? Vil du bare have at vide, hvordan du kan få strøm på udtaget?

USB er kun 5 volt. Hvis man strækker kreativiteten en lillebitte smule, kunne man bruge et af de cigartænderladeapparater, som du ikke bryder dig om, og som man bare stikker i enden af den der. Hvis du piller ladeapparatet ud af huset og bagefter støber det ind i en krympeflex-slange, fylder det ingenting. Du kan endda købe et USB-kabel til at forbinde de to ting, så du kan lægge ladeadapteren under en af konsollerne, hvor der er plads til den. Der findes altid USB-kabler, der kan få 2 ens eller forskellige til at passe sammen. Kabelskoene fra den oprindelige cigartænder piller du af og forbinder med dem på ladeapparatet. Du skal sætte en afbryder ind i 12V-ledningen et sted, for alle den slags omformere har hvilestrømforbrug. Cigartænderen slukker dog muligvis allerede selv, når klemme 15 afbrydes.

Hvis du får behov for andet end at sætte stik sammen, dvs. lodde eller noget, skriver du "USB pinout" i Google, hvorefter der kommer masser af diagrammer, du kan bruge eller i hvert fald kigge på. Den ene yderste er 5V, mens den anden er stel. Du skal i hele 5V-kredsen bruge stel fra ladeapparatet og ikke bilens stel.

Billedet ligner noget til panelmontage. Du skal nok bore eller bruge 2-komponentlim for at få udtaget til at blive i cigartænderen. Køb stykket med cigartænderen, inden du borer i noget. På den måde kan du altid bygge det tilbage... også om 4 uger, når Audi ikke gider at levere reservedele til bilen mere.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: usb udtag

Indlæg af morten00 »

schildberg1967 skrev:..Jeg vil gerne høre om i har nogen erfaring med ligende tilslutning så jeg kan lade min Iphone op gennem det nye udtag tilsluttet ledningerne fra lighteren?.

Hilsner herfra :)
Selvom det ikke er det du spørger efter så kunne du jo også vælge den her løsning, som er meget simpel at montere og har næsten samme udseende https://www.avxperten.dk/12v-usb-lader/ ... oC6bDw_wcB

Og hvis du alligevel holder fast i den du linker til kan du jo bare montere et alm usb kabel fra den ene til den anden og gemme det hele inde bagved.

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: usb udtag

Indlæg af mojo »

den her kan bruges og har høj ladestrøm og direkte 12v ind.
evt kan du sætte den bag ved den du har,hvis der er plads.

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-t ... 000034597/
Vedhæftede filer
43-221_xl_1.jpg
43-221_xl_1.jpg (37.48 KiB) Vist 7511 gange
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"