Min bagrude visker virker ikke, så jeg skal have min bagklap adskilt for at komme ind til viskermotoren.
Er der nogen der har erfaring med dette?
Adskillelse af beklædning, bagklap?
-
- Forumbruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 17/09/2010 07:23
Re: Adskillelse af beklædning, bagklap?
Kører du Lamborghini eller Skoda?
Re: Adskillelse af beklædning, bagklap?
Mikael Hartmann skrev:Kører du Lamborghini eller Skoda?
I Boardindex linien står der A3 Type 8L
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 17/09/2010 07:23
Re: Adskillelse af beklædning, bagklap?
Det kan jeg ikke se?
Re: Adskillelse af beklædning, bagklap?
Mikael Hartmann skrev:Det kan jeg ikke se?
Tjek øverst på siden hvor man kan se hvor på forummet man er:
Boardindeks » Audi modeller » A3 S3 » A3 Type 8L » Elektrisk udstyr
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Re: Adskillelse af beklædning, bagklap?
Henrik H skrev:Min bagrude visker virker ikke, så jeg skal have min bagklap adskilt for at komme ind til viskermotoren.
Er der nogen der har erfaring med dette?
Jeg ved ikke om det er det samme, men kunne godt forestille mig, at der ikke er den store forskel fra min A4 B6 til din A3 8L
Du skal fjerne alle synlige skruer forneden i beklædningen, så kan du trække ud i beklædningen og med en lygte se ind hvor den er klipset fast i bagklappen.
Når du har løsnet alle klips, - brug evt. en stor skruetrækker til at vippe klipsene ud med, - skal du bruge et stykke fladjern der er ombukket ca. 5-6 mm. vinkel i den ene ende.
Den ombukkede ende stikker du ind foroven i beklædningen og trækker opad langs ruden.
Nu har du fået beklædningen af og skilt motoren ad, vil du sikkert opdage, at drevet i viskermotoren er rustet sammen. Det skyldes, at sprinklervæsken er løbet ud i drevet fordi den drejbare aksel er hul og i drejeledet er materialet tæret. Og det kan ikke tætnes.
Og så er det, at du køber denne. Selvfølgelig først når du har tjekket, at den passer til din bil. I tvivl, så spørg sælger.
Helt original men ca. kr. 350,- billigere end AZF:
http://www.ebay.de/itm/SCHEIBENWISCHERM ... AQ:DE:1123
Jeg gav €72,50 inkl. fragt.
PS. En rigtig dårlig konstruktion, at lade tærende væske løbe ud gennem et to-delt rør.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Adskillelse af beklædning, bagklap?
Tak Bjørn T.
Jeg er lige løbet ind i en herre influenza, så får først kigget på det når jeg er på højkant igen.
Tilsvarende vender jeg lige tilbage til dig angående viskermotoren.
Jeg er lige løbet ind i en herre influenza, så får først kigget på det når jeg er på højkant igen.
Tilsvarende vender jeg lige tilbage til dig angående viskermotoren.