Bakkamera montering

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Redline
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15/11/2013 22:07

Bakkamera montering

Indlæg af Redline »

Jeg har tænkt mig, at få monteret et bakkamera i min nye skolevogn Audi A3 1,6 TDI ambition.
Jeg ved, at der er to modeller, den lille og den store med guidelines.
Jeg har set på nogle stykker på ebay.de til en pris mellem 300-350 euro.

http://www.ebay.de/itm/Audi-A3-8V-Steue ... 27d3fa0425

Jeg tror at det er de store modeller som er til salg på ebay, og hvis jeg køber et af dem, er de så svære at montere eller er det bare lige til.
Skal jeg være obs på evt. tilbehør som mangler og hvad med kodning, er der nogen som kan hjælpe med det ?
Redline
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15/11/2013 22:07

Re: Bakkamera montering

Indlæg af Redline »

indlægget er blevet set 117 gange og ikke et eneste svar.
Er der virkelig ikke nogen som kan svare på mit spørgsmål ? :(
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Bakkamera montering

Indlæg af Beoman »

Redline skrev:indlægget er blevet set 117 gange og ikke et eneste svar.
Er der virkelig ikke nogen som kan svare på mit spørgsmål ? :(


Jo da.
Du kan ikke eftermonter den store med guidelines. De skal aktiveres af Audi, og de sælger ikke koderne enkeltvis. Så du skal gå efter en udelukkende med kamera i håndtaget til bagklappen. Monteringen er lige til. Men der skal trækkes kabler fra bagklap til radioenheden, så der skal skilles en del stumper af bilen.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Redline
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15/11/2013 22:07

Re: Bakkamera montering

Indlæg af Redline »

Skal kablet fra kamera bare trækkes op til enheden som sidder i handskerummet og det er det, eller skal man være opmærksom på andre ting.
Hvad med strøm og baksignal til kameraet ?
Så skal den vel også kodes eller hvad ?
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Bakkamera montering

Indlæg af Beoman »

Redline skrev:Skal kablet fra kamera bare trækkes op til enheden som sidder i handskerummet og det er det, eller skal man være opmærksom på andre ting.
Hvad med strøm og baksignal til kameraet ?
Så skal den vel også kodes eller hvad ?


Det står her

http://www.motor-talk.de/forum/rueckfah ... 04697.html
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Bakkamera montering

Indlæg af 8PJ »

Beoman skrev:
Redline skrev:Skal kablet fra kamera bare trækkes op til enheden som sidder i handskerummet og det er det, eller skal man være opmærksom på andre ting.
Hvad med strøm og baksignal til kameraet ?
Så skal den vel også kodes eller hvad ?


Det står her

http://www.motor-talk.de/forum/rueckfah ... 04697.html



Vejledningen fra Kufatec er desværre (som de ofte er) lidt mangelfuld. Der mangler beskrivelse af kodningen. Jeg købte kabelsæt hos Kufatec, men de kunne (ville) ikke oplyse, hvilken byte/bit, som skulle aktiveres. Jeg foreslog, at de så solgte mig en kodedongle, hvilket de ville overveje. Kenneth fra Naviparts.dk har i mellemtiden så været så venlig at bistå med den nødvendige oplysning. Bit 4 i byte 19 skal sættes. Herefter er kameraet aktiveret. Tak til Kenneth (Naviparts.dk)

I modsætning til Kufatec sættet benytter jeg et originalt A3 kamera, så man skal gøre det lidt anderledes end Kufatec foreskriver. I Kufatec sættes anvendes et Touran kamera. Dette kamera benytter både permanent 12v, stel samt triggersignal (baksignal), men A3 kameraet har blot 12V og stel. Man kan ikke benytte baksignalet, da dette er et "pulsignal". Jeg benyttede så blot permanent 12V, som jeg først havde taget i sikringplads F18 (til bakkamera), men dette er permanent 12v, så jeg fandt i stedet en ledig sikringsplads, som gik over tændingen.

Så langt om længe er der nu billede på fra den snart 7. mdr. gamle installation.
Vedhæftede filer
Bakkamera A3 8V 001.jpg
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"