Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Min elskede Audi har rundet godt og vel 410.000 km.
Jeg har kørt de 200.000 km i bilen og har været ovenud tilfreds.
Må dog tilstå de fleste service kostede på den forkerte side af 1.000 euro (AZF), så jeg udfører stort set alt selv nu.
Se mine indlæg
Det er til tider en udfordring, men vi får jo super (ubetalelig) eksperthjælp herinde... Note: 1000 tak til alle der bidrager så meget herinde
Reservedele får vi jo gode % på hos AZF takket være medlemskab i klubben
Jeg har ikke haft meget kostbare reparationer. Kæderne i motoren blev jfr. sælger (Globus i Silkeborg) skiftet ved 200.000 og jeg har ikke hørt til "dem" så regner ikke med de skal skiftes foreløbig hvis overhovedet igen
Dog havde jeg en front-bremse-caliber der hang og smadrede et sæt nye skiver... det gjorde lidt "ondt"... kan godt betale sig at kontrollere dem grundigt hver gang du skifter skiver. Det gør jeg nu hvor jeg selv ordner det
Fik også fejl på mine elektriske håndbremse motorer og Audi sagde jeg skulle have dem skiftet... ret dyr operation... nægtede og kontrollerede dem selv.
Det viste sig at ledningerne i stikket var møre og kortsluttede. Satte nye "spader" på og har virket upåklageligt siden. De motorer er nemlig MEGET stabile i vores Audi (i modsætning til dem i VW).
Derudover vil jeg kun sige tillykke med valget... (hvis det altså var dit valg) ... jeg har ALDRIG fortrudt det og med ekstrem pæn kørsel har jeg haft forbruget under 8L/100KM ved flere lejligheder.
I Kroatien har jeg lige kørt 734km på 67,5 liter 95 oktan i meget varierende terræn ... det er sq godkendt
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Jeg har kørt de 200.000 km i bilen og har været ovenud tilfreds.
Må dog tilstå de fleste service kostede på den forkerte side af 1.000 euro (AZF), så jeg udfører stort set alt selv nu.
Se mine indlæg
Det er til tider en udfordring, men vi får jo super (ubetalelig) eksperthjælp herinde... Note: 1000 tak til alle der bidrager så meget herinde
Reservedele får vi jo gode % på hos AZF takket være medlemskab i klubben
Jeg har ikke haft meget kostbare reparationer. Kæderne i motoren blev jfr. sælger (Globus i Silkeborg) skiftet ved 200.000 og jeg har ikke hørt til "dem" så regner ikke med de skal skiftes foreløbig hvis overhovedet igen
Dog havde jeg en front-bremse-caliber der hang og smadrede et sæt nye skiver... det gjorde lidt "ondt"... kan godt betale sig at kontrollere dem grundigt hver gang du skifter skiver. Det gør jeg nu hvor jeg selv ordner det
Fik også fejl på mine elektriske håndbremse motorer og Audi sagde jeg skulle have dem skiftet... ret dyr operation... nægtede og kontrollerede dem selv.
Det viste sig at ledningerne i stikket var møre og kortsluttede. Satte nye "spader" på og har virket upåklageligt siden. De motorer er nemlig MEGET stabile i vores Audi (i modsætning til dem i VW).
Derudover vil jeg kun sige tillykke med valget... (hvis det altså var dit valg) ... jeg har ALDRIG fortrudt det og med ekstrem pæn kørsel har jeg haft forbruget under 8L/100KM ved flere lejligheder.
I Kroatien har jeg lige kørt 734km på 67,5 liter 95 oktan i meget varierende terræn ... det er sq godkendt
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Det er imponerende med så få reperationer på en 10 gl. Bil historikken på de første 200000 har du af gode grunde så ikke så meget på. Min A6 2,4 har kørt 105000 eneste rep er udskiftning af viskertrækket ved ca 84000. Hvad med jer andre hvad er jeres historik.
Carsten
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Linker lige til de store "ting" på min jeg selv har udført:
400.000km service med skifte af termostat og pumpe. Pumpe dog kun fordi alt alligevel var adskildt...
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=36778
Skiftet klimapumpe og "tørre" filter samt filter i røret...
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=34642
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
400.000km service med skifte af termostat og pumpe. Pumpe dog kun fordi alt alligevel var adskildt...
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=36778
Skiftet klimapumpe og "tørre" filter samt filter i røret...
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=34642
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
CN skrev:Det er imponerende med så få reperationer på en 10 gl. Bil historikken på de første 200000 har du af gode grunde så ikke så meget på. Min A6 2,4 har kørt 105000 eneste rep er udskiftning af viskertrækket ved ca 84000. Hvad med jer andre hvad er jeres historik.
Jeg havde meget gerne historikken på de første godt 200.000.
Bilen har alle dage været på autoriseret Audi værksted (jfr. Servicebogen) også i min tid lige indtil mit 400.000 km service, så det burde vel egentlig være muligt?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Glemte helt at jeg fik skiftet alle 6 tændspoler for nogle år siden, men det var heldigvis på kulance (aktion) så det kostede "nada"
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=28033
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=28033
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Glemte at tilføje mine seneste reparationer fra 2017.
Skiftede Lambdaer og de forreste bremsekalibre fordi det venstre stempel havde sat sig for 2. gang i løbet af knap 1 år og jeg renoverede de bageste fordi pakningen/manchetten var ødelagt på dem begge.
Stemplerne var stadig i super stand (kan godt betale sig at kontrollere engang imellem) så jeg nøjedes med at rengøre og montere nye pakninger... skiftede også skiver og klodser nu jeg var i gang.
Jeg har også skiftet generator og batteristyremodul på mistanke samt et dødt batteri sandsynligvis pga. dårlig ladeniveau fra den gamle generator.
Skiftede også benzinpumpe og filter i august.
Nu runder vi snart 500.000km, så jeg regner med at lave stort service på den lige efter nytår.
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi 80 Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik
Skiftede Lambdaer og de forreste bremsekalibre fordi det venstre stempel havde sat sig for 2. gang i løbet af knap 1 år og jeg renoverede de bageste fordi pakningen/manchetten var ødelagt på dem begge.
Stemplerne var stadig i super stand (kan godt betale sig at kontrollere engang imellem) så jeg nøjedes med at rengøre og montere nye pakninger... skiftede også skiver og klodser nu jeg var i gang.
Jeg har også skiftet generator og batteristyremodul på mistanke samt et dødt batteri sandsynligvis pga. dårlig ladeniveau fra den gamle generator.
Skiftede også benzinpumpe og filter i august.
Nu runder vi snart 500.000km, så jeg regner med at lave stort service på den lige efter nytår.
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi 80 Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik
Senest rettet af kimenemark 13/01/2019 02:35, rettet i alt 1 gang.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Still going strong
Lækkert at høre, at det kører relativt problemfrit endnu. Problemerne bliver også lidt mere overkommelige når man kan klare en del af det selv
Lækkert at høre, at det kører relativt problemfrit endnu. Problemerne bliver også lidt mere overkommelige når man kan klare en del af det selv
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Yep... still going strong...
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi 80 Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi 80 Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
CN skrev:Det er imponerende med så få reperationer på en 10 gl. Bil historikken på de første 200000 har du af gode grunde så ikke så meget på. Min A6 2,4 har kørt 105000 eneste rep er udskiftning af viskertrækket ved ca 84000. Hvad med jer andre hvad er jeres historik.
Desværre - sekscifret beløb på reparationer med autoriserede klovne.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Så skulle flex-rørene også skiftes, men det er sq godkendt... godt 500.000km og resten af udstødningssystemet fejler absolut intet
Læs om min reparation her:
viewtopic.php?f=147&t=38962
Læs om min reparation her:
viewtopic.php?f=147&t=38962
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
I 2019 skiftede jeg også de 4 øverste bærearme i fronten.
viewtopic.php?f=172&t=39007
...samt kølemiddelreguleringsventil...
viewtopic.php?f=162&t=38825
Derudover har der kun været normal vedligeholdelse og problemet med, at den "rykkede" når motor ikke blev belastet vendte aldrig tilbage, så jeg formoder det har været en kombination af dårlig generator/laderelæ, dårligt batteri (evt. også forkert kodning) og de 4 lambdasonder (skiftet af 2 omgange, da ingen fejl kunne udlæses), som var skyld i problemet... og i sidste ende årsagen til, det skulle tage så lang tid, at få det løst
Er stadig imponeret over hvor godt den kører og hvor behagelig den er at "cruise" i med 200+ (i Tyskland selvfølgelig)
Kan simpelthen heller ikke forene mig med tanken om, at den evt. skulle udskiftes med andet end en "4F C6"-ish ... har jo fået et godt øje til S6 4F C6
viewtopic.php?f=172&t=39007
...samt kølemiddelreguleringsventil...
viewtopic.php?f=162&t=38825
Derudover har der kun været normal vedligeholdelse og problemet med, at den "rykkede" når motor ikke blev belastet vendte aldrig tilbage, så jeg formoder det har været en kombination af dårlig generator/laderelæ, dårligt batteri (evt. også forkert kodning) og de 4 lambdasonder (skiftet af 2 omgange, da ingen fejl kunne udlæses), som var skyld i problemet... og i sidste ende årsagen til, det skulle tage så lang tid, at få det løst
Er stadig imponeret over hvor godt den kører og hvor behagelig den er at "cruise" i med 200+ (i Tyskland selvfølgelig)
Kan simpelthen heller ikke forene mig med tanken om, at den evt. skulle udskiftes med andet end en "4F C6"-ish ... har jo fået et godt øje til S6 4F C6
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Lyder godt at den er solid da jeg selv lige har anskaffet en i sommers. Hvad har du af gearkassse på den?
Hvordan lyder den en defekt flexrør? Når min går i tomgang lyder det som om der kommer noget luft ud under motoren men synes ellers ikke den larmer ellers
Hvordan lyder den en defekt flexrør? Når min går i tomgang lyder det som om der kommer noget luft ud under motoren men synes ellers ikke den larmer ellers
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Reparationer på min A6 4F C6 2.4 BDW
Hvis det er dine flexrør starter det med, at lyde som om den har fået 200hk ekstra, men med tiden bliver det bare anstrengende at høre på... særligt når de 200hk samtidig udebliver
Har du forresten kontrolleret de 2 "spændebånd" ca. midt under bilen (jah... det er jo egentlig justerbare rørstykker)... der har jeg skiftet boltene til at spænde med fordi de var rustet helt væk og det "fislede" derfra. Selve systemet er stadig det originale og fejler intet
Det er en 6-trins GYF gearkasse og den er stadig 100% stabil og pålidelig.
Vil forøvrigt lige understrege, at motor altid har fået LongLife service... indtil jeg selv "overtog"... derefter max 15.000km mellem olie- og filter-skifte. Det betyder nok alligevel en del
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Har du forresten kontrolleret de 2 "spændebånd" ca. midt under bilen (jah... det er jo egentlig justerbare rørstykker)... der har jeg skiftet boltene til at spænde med fordi de var rustet helt væk og det "fislede" derfra. Selve systemet er stadig det originale og fejler intet
Det er en 6-trins GYF gearkasse og den er stadig 100% stabil og pålidelig.
Vil forøvrigt lige understrege, at motor altid har fået LongLife service... indtil jeg selv "overtog"... derefter max 15.000km mellem olie- og filter-skifte. Det betyder nok alligevel en del
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter