Bærearme larmer

Indlæg om styretøj
Besvar
llCasperll
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 26
Tilmeldt: 18/01/2011 18:14

Bærearme larmer

Indlæg af llCasperll »

Hej

Har her for et halvt år siden skiftet alle bærearme foran på min vogn. Og nu er de begyndte at larme og knage hver gang jeg drejer eller kører på en ujævn vej.

Kan ikke huske hvilket mærke, men de er købt på ebay. Og frygter jeg har købt dem for billigt, så det er noget værre lort.

Så min tanke er at det bare er ærgeligt, og eneste udvej er et helt nyt sæt af bedre kvali?

Eller er der noget man kan gøre?

Mvh Casper
Audi A4 1.8 T quattro. 0-100, på møg hidsig vis. Ja, den har travlt, den har møg travlt, fy for s..... hvor har den travlt.
Brugeravatar
erik1303
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 15/01/2012 10:56
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Bærearme larmer

Indlæg af erik1303 »

En god ide når man køber nye bærearme, styrekugler, bærekugler osv. er at sætte smørenipler i.
Det er såre simpelt, bor et 5 mm hul, lav et 6 mm gevind, og sæt en smørenippel i, pris ca. 2 kroner, men det kræver lidt "gefuhl" om niplen går på kuglen inde i leddet. Så skal der isættes en lille fiberskive så den ikke går på.
Når kugleled er helt nye kan der ikke presses fedt ind, men efter et par måneder kan der godt, og så et lille tryk eller 2 med fedtpatronen engang imellem, så holder delene næsten evigt.
Det har jeg brugt i mange år og det virker.
Man kan også prøve at sprøjte lidt WD40 eller Pronto ind gennem gummimanchet med en sprøjte/kanyle, det plejer også at hjælpe et stykke tid.
Audi A4 B5 2,6 aut. årg. 1995 + alt i udstyr (importeret)
VW 1303 cabriolet årgang 1976
Kia Picanto (reservebilen)
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Bærearme larmer

Indlæg af Wahlstrøm »

Er de blevet spændt i køre-højde eller "på lift"højde ??
llCasperll
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 26
Tilmeldt: 18/01/2011 18:14

Re: Bærearme larmer

Indlæg af llCasperll »

Prøvede her igår at sprøjte WD40 i med en kanyle, men intet hjalp det.

Og har spændt imens bilen er løftet, den da ikke rigtig til at komme til hvis den er på jorden, med mindre man har sådan en 4.hjuls udmåling lift eller hvad man nu kalder det.?
Audi A4 1.8 T quattro. 0-100, på møg hidsig vis. Ja, den har travlt, den har møg travlt, fy for s..... hvor har den travlt.
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Bærearme larmer

Indlæg af Gio »

llCasperll skrev:Og har spændt imens bilen er løftet, den da ikke rigtig til at komme til hvis den er på jorden, med mindre man har sådan en 4.hjuls udmåling lift eller hvad man nu kalder det.?
De skal spændes med belastning på. Ellers holder de ikke ret længe...som du har erfaret.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Besvar

Tilbage til "Styretøj"