Kære forum
Håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg er ramt af rystelser i hele bilen, når jeg kommer op omkring 100 km/t.
Dækkene er helt nye, skiverne er skiftet ligesom forhjulslejrene. Det samme er den ene styrekugle...
Nogen bud på hvad det kan være ?
Rystelser i styretøj/bil
Re: Rystelser i styretøj/bil
Jeg har samme problem, se http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=32342&p=213167#p213167
Kigger med her også, kan se du også kigger med på mit indlæg
Kigger med her også, kan se du også kigger med på mit indlæg
MVH PMA
Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Re: Rystelser i styretøj/bil
Har ladet mig fortælle at det kan være svinghjulet der er lidt skævt....
A4 avant 2.0 Tfsi 2006. 200 hk. multitronic.benzinfyr.bi zenon.navi plus.stor f.i.s. med farve.fart pilot.multi rat.
parkerings sensor, el form sæder, aft træk, aut klima,cobra alarm,
parkerings sensor, el form sæder, aft træk, aut klima,cobra alarm,
Re: Rystelser i styretøj/bil
Svinghjulet... Så er vi vist ude i noget der ikke kan betale sig..
Har fulgt lidt med i den anden lignende diskussion. Her hælder man vist lidt til centreringsringe på fælgene. Det er da værd at prøve.
Har fulgt lidt med i den anden lignende diskussion. Her hælder man vist lidt til centreringsringe på fælgene. Det er da værd at prøve.
Re: Rystelser i styretøj/bil
Jens78 skrev:Svinghjulet... Så er vi vist ude i noget der ikke kan betale sig..
Har fulgt lidt med i den anden lignende diskussion. Her hælder man vist lidt til centreringsringe på fælgene. Det er da værd at prøve.
Hej Jens
Mine fælge er originale Audi fælge, og har dermed ikke centreringsringe. Så jeg prøver at spinne den først. Men hvis du har centreringsringe er det da værd at prøve
Man kan hurtigt begynde at skifte halvdelen af bilen, bare ved at gætte sig frem. Det skal man nok være varsom med.
Lad mig høre hvis du finder ud af noget.
PS. Der er vist temmelig mange som har dette problem. Ikke at det er en trøst men det hjælper da lidt.
MVH PMA
Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Re: Rystelser i styretøj/bil
Hej PMA
Det undrer mig bare lidt, for som udgangspunkt vil jeg mene det er originale fælge, men har endnu ikke set om der er centreringsringe.
Skal lige lure, tror reservehjulet er magen til, så må kunne ses der.
Du kan i øvrigt se dine "hjuldata" der
http://www.hi-speed.dk/hjuldata.html
Mvh.
Jens
Det undrer mig bare lidt, for som udgangspunkt vil jeg mene det er originale fælge, men har endnu ikke set om der er centreringsringe.
Skal lige lure, tror reservehjulet er magen til, så må kunne ses der.
Du kan i øvrigt se dine "hjuldata" der
http://www.hi-speed.dk/hjuldata.html
Mvh.
Jens
Re: Rystelser i styretøj/bil
hvis det er en afballancering, centreringsringe, eller lign så vil det enten være der konstant eller ved 80 eller 120 km i timen. at de ryster ved ca. 100 km/t kan være dine dæk som er skæve, eller kører med forkert dæk tryk.. omvendt.. så plejer man faktisk at sige at hvis det er ved omkring 100 km/t. så kan det være dine baghjuls lejer som gør det. jeg troede også først at det var mit styretøj ( ALT var nyt inkl styre kugler inde og ude ) så vidste at det ikke var det. jeg skiftede dæk. hjalp intet. indtil at jeg fik afvide at det kunne være baghjuls lejerne som var døde.. og ja.. ganske rigtigt lagde jeg pludselig mærketil at det kom bagfra.. de er nu skiftet og væk er rystelserne.
det er en mulighed at det er det som skal til..
det er en mulighed at det er det som skal til..
Re: Rystelser i styretøj/bil
Daniel K skrev:hvis det er en afballancering, centreringsringe, eller lign så vil det enten være der konstant eller ved 80 eller 120 km i timen. at de ryster ved ca. 100 km/t kan være dine dæk som er skæve, eller kører med forkert dæk tryk.. omvendt.. så plejer man faktisk at sige at hvis det er ved omkring 100 km/t. så kan det være dine baghjuls lejer som gør det. jeg troede også først at det var mit styretøj ( ALT var nyt inkl styre kugler inde og ude ) så vidste at det ikke var det. jeg skiftede dæk. hjalp intet. indtil at jeg fik afvide at det kunne være baghjuls lejerne som var døde.. og ja.. ganske rigtigt lagde jeg pludselig mærketil at det kom bagfra.. de er nu skiftet og væk er rystelserne.
det er en mulighed at det er det som skal til..
Baghjulslejer..... Interessent. Hvilken bil har du? Alder og km?
MVH PMA
Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Re: Rystelser i styretøj/bil
har en b5, 1996 1.8 adr motor.. 346.000 km.