Ny kabine i det gule lyn

Indlæg om dine projekter
Besvar
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Ny kabine i det gule lyn

Indlæg af jorlund »

Det gule lyn er født med en stofkabine. I starten fik jeg eftermonteret sædevarme, da jeg nemt går og fryser lidt. Jeg har dog igennem længere tid været forelsket i en S-line kabine med læder og perforeret alcantara. Rattet og gearknoppen har allerede perforeret læder, og jeg synes bare det ser fedt ud!

Fik endelig taget mig sammen til at købe en ny kabine på ebay med den store læderpakke - dørsider, midterkonsol, håndbremse, instrumenthus og sæder.

Dag 1:
Første skridt var at give læderet en ordentlig omgang rens. At dømme efter diverse klistermærker, har sælger haft den stående på hylden i 3 år, så den så lidt træt ud.

Dag 2:
Jeg startede med dørsiderne, da jeg tidligere har haft førerdøren skilt ad, så det var ikke helt ukendt terræn. Af med den gamle dørside og på med den nye. Efter at have monteret den nye, gik det op for mig at ingen af knapperne i døren virkede - lås, rudehejs, sidespejle, tankdæksel, bagagerum. Jeg kunne også konstatere, at den nye dørside heller ikke havde knapper til alarmen. Måske man lige skulle have kigget ordentligt efter! Af med dørsiden en gang til, flytte ledningsnettet over fra den gamle dørside, og flytte kontakterne til rudehejset, da de nye gik lidt stramt.

Den næste dør gik lidt bedre, men stadig samme procedure med at flytte ledningsnet og kontakter over.

Næste stop afdækningen over instrumenthuset. Ikke de helt store krumspring i det, men det nye hus var tilsyneladende en lille smule mindre, så det gik noget stramt med at få lirket instrumenterne ind på plads.
Vedhæftede filer
Instrumenterne afmonteret, det gamle instrumenthus
Instrumenterne afmonteret, det gamle instrumenthus
DSC_2911.JPG (58.44 KiB) Vist 15823 gange
Ny dørside og instrumenthus
Ny dørside og instrumenthus
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny kabine i det gule lyn

Indlæg af jorlund »

Dag 3:
Næste mission var bagsæderne og midterkonsollen.

Først afmontering af bagsædet. Bagsædet sidder med 6 bolte - de 4 af dem er gemt bag beklædningen ved siden af bagsædet, så først måtte den løsnes. For at løfte ryglænet ud, var jeg også nødt til at fjerne beklædningen i bagagerummet. Det var lidt tungt at danse med for en splejs som mig, men det gik okay med at få det ud og ind uden at lave for mange skrammer på vejen.

Midterkonsollen gik rimelig nemt - den er delt i to, og for at komme til at skifte beklædningen omkring håndbremsen, måtte både den forreste og den bagerste del af! Det kostede en enkelt knækket bolt, men ellers gik det noget mere smertefrit end dørsiderne.
Vedhæftede filer
Ny midterkonsol og håndbremse
Ny midterkonsol og håndbremse
DSC_2918.JPG (68.9 KiB) Vist 15822 gange
Nyt bagsæde
Nyt bagsæde
DSC_2917.JPG (57.66 KiB) Vist 15822 gange
Midterkonsol under afmontering
Midterkonsol under afmontering
DSC_2915.JPG (62.42 KiB) Vist 15822 gange
Bagsæde uden beklædning. Panelerne sidder stadig fast i sikkerhedsselen
Bagsæde uden beklædning. Panelerne sidder stadig fast i sikkerhedsselen
Bagagerum uden beklædning
Bagagerum uden beklædning
DSC_2913.JPG (73.29 KiB) Vist 15822 gange
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny kabine i det gule lyn

Indlæg af jorlund »

Dag 4:
Så kunne jeg ikke udskyde det længere - forsæderne skulle skiftes. De nye sæder har elektrisk justering af lændestøtten, så den skulle have lidt strøm. Jeg havde forberedt mig lidt ved at fjerne noget af beklædningen, så jeg kunne komme til at trække kabler. Havde en kammerat til at komme og give et nap med, da han er helt pjattet med at lave el.

Havde udset mig en ledig sikring, men desværre havde jeg fået købt et forkert stik, så det måtte opgives. Endte med at splejse ledningen sammen med cigarettænderen - under protester fra min kammerat, men nu skulle jeg bare have skidtet færdigt!

Sæderne kom ud, bagbeklædningen kom af, og derefter et hyr med at flytte airbag og kabel fra det gamle sæde til det nye. Det er rimelig trangt! Efter en times kamp fik jeg styr på teknikken og fik den første på plads. Den anden gik heldigvis lidt nemmere. Det gik lidt ned ad bakke med at dokumentere processen, men efter at have været i gang hele dagen, kom de sidste stik på plads ved 22.30 tiden.

Dag 5:
En sidste støvsugning, og billeder - det var lidt for mørkt 22.30 til rigtig at kunne nyde synet.
Vedhæftede filer
Midterkonsol
Midterkonsol
Glimt af bagsæde
Glimt af bagsæde
DSC_2928.JPG (62.34 KiB) Vist 15822 gange
Kabine
Kabine
DSC_2927.JPG (66.13 KiB) Vist 15822 gange
Dørside
Dørside
DSC_2926.JPG (75.49 KiB) Vist 15822 gange
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Ny kabine i det gule lyn

Indlæg af Jan-DK »

Det er sku. da ganske ok lavet. Respekt herfra.
Brugeravatar
Chris
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 139
Tilmeldt: 18/09/2008 22:53
Geografisk sted: Skjern

Re: Ny kabine i det gule lyn

Indlæg af Chris »

Flot resultat Jørgen 8) (y)

Det er altid lidt sjovere at kaste ens penge efter nyt lir, hvor man kan se en forbedring, end efter reparationer, hvor man kun i bedste fald når tilbage til bilens udgangspunkt :cry:
Christoffer

Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny kabine i det gule lyn

Indlæg af jorlund »

Tak for det!

Det har heldigvis været meget småt med reparationer gennem 5 års ejerskab, så det hjælper både på lysten og økonomien til at forkæle bilen (og mig selv) lidt :)
Brugeravatar
Reno
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 10/07/2004 12:52
Geografisk sted: Amager

Re: Ny kabine i det gule lyn

Indlæg af Reno »

Godt arbejde, ser godt ud med den nye kabine (y)
Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Ny kabine i det gule lyn

Indlæg af FinnK »

Flot arbejde. Det ser godt ud 8) (y)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Besvar

Tilbage til "Projekter og teknisk informationer"