Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg om dine projekter
Besvar
Grape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4/11/2012 22:17
Geografisk sted: Hvidovre

Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af Grape »

Hej

Jeg har lige fået bestilt denne fine bil forneden... som forventes leveret den 19. Aug 2013.

Audi A4 Limousine 3.0 quattro, 245 HK, S-Tronic

Bilen inkl. reg. afgift 694.867
Leveringsomkostninger 3.680
________________________________________________________________
Sum 698.547

6XL Sidespejle, opvarm, elklapbar, aut. nedblæn 8.355
7X4 Parkeringshjælp Plus 18.945
8T1 Fartpilot 6.546
PQD S Line Pakke 0
WBF Lyspakke Plus 18.000
WBG Businesspakke 4.998
WBO Navigationspakke Plus 25.004
N5W Læder, Milano (Beige ) 43.576
PS8 Klimakomfortsæder 21.375
PV3 El forsæder m. memory (chauffør) 29.982
1D2 Anhængertræk 19.947
________________________________________________________________
Sum 196.728

Farve Udvendigt, Brilliantsort 0
Farve Interior, Moorbrun dekor, gulv, panel og
lyst beige himmel 0
Fælge 5-Eget 17" Sportsfælge 0

I Alt 895.275


Nu mangler jeg blot nogle rotor fælger samt sort film til bagruderne.
Jeg ønsker ikke støj i bilen og vil derfor meget gerne høre fra nogen som har kørt med de dejlige 19" rotorfælger?
Og endvidere vil jeg gerne høre om i kender til nogen der kan sætte film op professionelt?
Jeg har ikke planer om at tune den foreløbig men nogen råd hertil til denne bil? Hvor mange ekstra HK vil den kunne få og vil den kunne få en bedre brændstofsøkonomi?

Mit første ønske var en A6, men synes man får meget mere for pengene her i denne. plus den ser meget mere fræk ud.

Ville dog ønske at jeg også kunne få elektronisk bagklap, elektronisk betjente børnesikring til aflåsning af døre, og et lidt større farvedisplay som den i den store pakke til A6 og sidst mulighed for massagesæder... men synes bare ikke helt at disse er 200.000 kr værd...

Kunne godt tænke mig at høre om nogle råd fif evt til udstyr jeg måske skulle overveje at få med, har stadig 1 uger til at ændre i bestillingen.
Grape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4/11/2012 22:17
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af Grape »

Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af TC »

Super lækker bil. 8) (y)

Udstyrslisten er lang og vi har alle forskellige ønsker og behov.

Når du gør så meget ud af bilen, så ville jeg bestemt tilvælge sportsstole samt sportslæderrat med skiftefunktion. Hvis du ønsker 19" hjul - som jeg klart kan anbefale - så bør du bestemt også have bilen sænket.
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
Grape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4/11/2012 22:17
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af Grape »

Sportsrattet med flad bund og med skiftefunktionen var faktisk med på ønskelisten, men den valgte vi fra i sidste sekund... rattet føles lidt mindre og æggeformet når man drejer.

Vi har valgt at gå mere efter komforten og man kan ikke få sportsæder med klima i. Derfor blev det klimakomfortsæderne. Har ikke siddet i dem så håber de er behagelige... Dog ville jeg gerne have noget brunt læder frem for det sårbare beige, men så bliver gulv og loft i sort og gråt... lidt kedeligt.

Jeg er helt vild med Rotorfælgen i 19"... men dem kan man få bestilt seperat... har set på ebay at de koster omkring 10.000 kr for nogle brugte... som ser helt nye ud.... men de vil helt klart se godt ud på bilen. måske kan jeg lave en byttehandel med de orginale 17" 5 eget fælger, som følger med u/b. (dem som er på billede 1)

Men det som jeg virkelig gerne vil vide var om man kunne får den til at yde lige så meget som en S5'er ved at chiptune den lidt uden at gøre skade på bilen?
T. Andersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22/11/2010 16:09
Geografisk sted: København

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af T. Andersen »

Rigtig fin bil du har fået sat sammen der..

En af de ting jeg nødigt ville undvære i mine biler er glastaget
som giver et super lysindfald og god komfort i forhold til at have
vinduet på klem. Der er meget lidt lyd når du kun har det vippet..

Derudover har jeg også navigation pluspakken og syntes scroll
funktionen fra det lille joystick i MMI knappen er super fed detalje
som bliver brugt meget mere en jeg havde troet..

En anden ting jeg også er fan af er opgraderingen til Sound system
ikke fordi jeg hele tiden spiller højt men lyden er væsentlig bedre en standard..

Hilsen Thomas
A3 3,2 8PA DSG AMBITION 2006 SOLGT
A4 1,8T AVANT 2013 SOLGT
A6 Avant 2015 på vej ud
RS3 2016 på vej
Grape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4/11/2012 22:17
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af Grape »

Tak skal du have... glæder mig også vildt meget til den bliver leveret.

Audi Sound med 10 aktive højtalere er med som standard i 6 cyl. moterer.. så kan man opgradere til B&O til små 17.000, men det er kun Lir tror jeg.

Det er den store Navigationspakke MMI jeg får med navigationskort harddiskbaseret, dog ikke den helt store pakke hvor man også får 20GB til musik... Det kører i forvejen over min iphone, som bliver plugget på med stik.

Jeg er stor tilhænger af soltag. Har dog haft alt for meget bøvl med det i min nuværende bil. Her har jeg panoramasoltag vildt lækkert, men har brugt flere tusinde på værkstedsregning på den grundet adskillige fejl... Også er der det med ekstra støj og vist nok også mindre plads til loftet i sedan biler. Og da jeg endelig hørte prisen på de 23.794 var jeg ved at falde af stolen:)...

Men det ærgrer mig at man ikke kan få originale tonede ruder og at det skal eftermonteres som film.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af Ivan »

Solarsoltag, hvis det skal være - har ikke haft problemer med mit. (y)
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
T. Andersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22/11/2010 16:09
Geografisk sted: København

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af T. Andersen »

Hvis jeg sammenligner udstyrskoden på navigationspakken med den du har skrevet og den jeg har er de ens. Jeg har ekstra 20 gb til musik og film, samt Bluetooth streaming af musik og kan afspille dvd.
Syntes ikke jeg kan se der skulle være en model imellem de to der er i udstyrslisten..

Du får også en lidt større skærm på 7" ikke den store forskel ,men det er der i den grad på skærm opløsningen på de to systemer, lidt ligesom forskellen på VHS og dvd :)

Alligevel lidt mærkeligt man ikke kan få fabriks tonede ruder til sedan når de laver det til avant.. :-k

Jeg har så eftermonteret solfilm, da det trods alt kunne laves til 1/4 af fabrikstoningen..

Hilsen Thomas
Vedhæftede filer
image.jpg
A3 3,2 8PA DSG AMBITION 2006 SOLGT
A4 1,8T AVANT 2013 SOLGT
A6 Avant 2015 på vej ud
RS3 2016 på vej
Grape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4/11/2012 22:17
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af Grape »

PNQ MMI Navigation plus (9Q8)
Med harddisk (20 GB fri til musik m.m.) og 7" farvedisplay 49.980,-


WBO Navigationspakke plus
MMI Navigationssystem plus (harddisk) og førerinformationssystem i farve 25.004,-

Det er WBO vi har valgt. Men det et måske den store pakke vi har fået i det PNQ ikke er en pakkeløsning. Nice:D

Jeg synes at mange af de ting man vil have som ekstra blot bør være standard... Lidt ligesom japanske biler... Da vi nogle år tilbage købte en Chrysler 300C var alt inkluderet i bilen vi havde blot mulighed for at vælge 5-6 ekstra ting på ektraudstyrslisten, som udvidet ComandAnlæg (navi), Børnesikringspakker o.l. Det så jeg gerne Tyske biler tog til sig, meeen de tjener jo lige netop på disse ekstra ting.
Grape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4/11/2012 22:17
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Audi A4 3.0 quattro 245hk

Indlæg af Grape »

Belysningspakken

Det er så man får halogenlys indenfor ik? For der var jeg mere for standardbelysningen... håber ikke at halogenlys indvendigt er inkluderet i lyspakken som vi har tilvalgt...

Men igår så jeg lige den her

https://www.youtube.com/watch?v=JzhSRbuopPQ

Og tænkte helt sikkert... men sikke en pris den har. åårrrhhhgggg Danmark!!!!!
Besvar

Tilbage til "Projekter og teknisk informationer"