Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 18/04/2012 15:24
- Geografisk sted: Kronjylland 8990
Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Hej!
Har luret herinde et stykke tid, så det er vist på tide jeg fortæller lidt om min Audi.
Jeg hentede sidste år i nordjylland, en tysk import Audi 80 1,9 TDI Avant 1994, der var et påbegyndt projekt som stod lidt stille. Der var lidt buler og ridser og der var begyndende rust i forskærmene samt 1 dør. Rustfri i bunden, helt ny udstødning, ny forbro, nye bageste bærearme med bøsninger og den stod på et sæt Speedline 15" org. Audi Alu. Den havde kørt 388.000 km.
Motoren var skiftet til en lavkm (80.000 km) ved ca. 380.000 km, Desværre har sælger ikke kunnet fremskaffe papirer på motorskiftet da efter hans udsagn er foregået efter fyraften på et Audi specialværksted. Jeg har gjort motorskiftet færdigt da der manglede noget finish. Der mangler stadig lidt før at mit perfektionistiske sind stiller sig tilfreds, men jeg vil sige at når jeg har fået skiftet motorophæng og fundet en "scandinavian" vandstuds til topstykket (den med de tre gløderør) og har installeret det webasto fyr jeg har til at ligge, så er resten vedligehold.
Den har i løbet af det sidste år fået skiftet alt gummi og kugler i undervognen, tårnlejer for er skiftet til nyt, nye gas-støddæmpere for (de bageste står foran et skift i løbet af et års tid) og bremser næsten hele vejen rundt. (skiverne i bag var ok). Til sidst er den blevet sporet ved en specialist.
Jeg kørte den til syn i April i år (2012) og den trillede lige ingennem uden fejl, så nu er fokus mere på det kosmetiske og så selvf. det mekaniske der kommer som følge af slid.
Jeg har fået rettet bilkabuler og småridser, har skifet til et sæt rustfri døre i højre og den har fået en hellakering på højre side, nu mangler jeg bare fronten, bagklappen, taget og venstre side. (og et par lister) Den har fået et sæt nye originale forskærme og en ny bagkofanger da den gamle ikke kunne sidde ordentligt fast efter et tryk mod en lygtepæl før jeg overtog bilen.
Så i dag efter MANGE timer og MANGE penge er jeg vel ved at være 70% færdig med den.
Jeg tager det et skridt af gangen og hvis der er noget jeg ikke magter (som f.eks pladearbejde og lak i den liga) så bruger jeg min mekaniker der er perfektionist og specialist i alt karosseriarbejde på vetaranbiler og nyere vogne. Han har selv totalombygget og renoveret en A6 quattro han tog hjem fra Tyskland og det inspirerede mig til at gå i gang.
Bilen bliver brugt som daglig vogn på meget lange ture rundt i Jylland og som trækker for vores lille veterancampingvogn.
Som den står d.d.->
Håber at i vil tage godt i mod mig og mit projekt og jeg glæder mig til at læse mere herinde og forhåbentligt finde de sidste specielle stumper jeg mangler før jeg synes mit 80er projekt er lige i skabet og jeg kan kaste mig over noget nyt.
Har luret herinde et stykke tid, så det er vist på tide jeg fortæller lidt om min Audi.
Jeg hentede sidste år i nordjylland, en tysk import Audi 80 1,9 TDI Avant 1994, der var et påbegyndt projekt som stod lidt stille. Der var lidt buler og ridser og der var begyndende rust i forskærmene samt 1 dør. Rustfri i bunden, helt ny udstødning, ny forbro, nye bageste bærearme med bøsninger og den stod på et sæt Speedline 15" org. Audi Alu. Den havde kørt 388.000 km.
Motoren var skiftet til en lavkm (80.000 km) ved ca. 380.000 km, Desværre har sælger ikke kunnet fremskaffe papirer på motorskiftet da efter hans udsagn er foregået efter fyraften på et Audi specialværksted. Jeg har gjort motorskiftet færdigt da der manglede noget finish. Der mangler stadig lidt før at mit perfektionistiske sind stiller sig tilfreds, men jeg vil sige at når jeg har fået skiftet motorophæng og fundet en "scandinavian" vandstuds til topstykket (den med de tre gløderør) og har installeret det webasto fyr jeg har til at ligge, så er resten vedligehold.
Den har i løbet af det sidste år fået skiftet alt gummi og kugler i undervognen, tårnlejer for er skiftet til nyt, nye gas-støddæmpere for (de bageste står foran et skift i løbet af et års tid) og bremser næsten hele vejen rundt. (skiverne i bag var ok). Til sidst er den blevet sporet ved en specialist.
Jeg kørte den til syn i April i år (2012) og den trillede lige ingennem uden fejl, så nu er fokus mere på det kosmetiske og så selvf. det mekaniske der kommer som følge af slid.
Jeg har fået rettet bilkabuler og småridser, har skifet til et sæt rustfri døre i højre og den har fået en hellakering på højre side, nu mangler jeg bare fronten, bagklappen, taget og venstre side. (og et par lister) Den har fået et sæt nye originale forskærme og en ny bagkofanger da den gamle ikke kunne sidde ordentligt fast efter et tryk mod en lygtepæl før jeg overtog bilen.
Så i dag efter MANGE timer og MANGE penge er jeg vel ved at være 70% færdig med den.
Jeg tager det et skridt af gangen og hvis der er noget jeg ikke magter (som f.eks pladearbejde og lak i den liga) så bruger jeg min mekaniker der er perfektionist og specialist i alt karosseriarbejde på vetaranbiler og nyere vogne. Han har selv totalombygget og renoveret en A6 quattro han tog hjem fra Tyskland og det inspirerede mig til at gå i gang.
Bilen bliver brugt som daglig vogn på meget lange ture rundt i Jylland og som trækker for vores lille veterancampingvogn.
Som den står d.d.->
Håber at i vil tage godt i mod mig og mit projekt og jeg glæder mig til at læse mere herinde og forhåbentligt finde de sidste specielle stumper jeg mangler før jeg synes mit 80er projekt er lige i skabet og jeg kan kaste mig over noget nyt.
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
jankjerbye skrev:Hej!
Har luret herinde et stykke tid, så det er vist på tide jeg fortæller lidt om min Audi.
Jeg hentede sidste år i nordjylland, en tysk import Audi 80 1,9 TDI Avant 1994, der var et påbegyndt projekt som stod lidt stille. Der var lidt buler og ridser og der var begyndende rust i forskærmene samt 1 dør. Rustfri i bunden, helt ny udstødning, ny forbro, nye bageste bærearme med bøsninger og den stod på et sæt Speedline 15" org. Audi Alu. Den havde kørt 388.000 km.
Motoren var skiftet til en lavkm (80.000 km) ved ca. 380.000 km, Desværre har sælger ikke kunnet fremskaffe papirer på motorskiftet da efter hans udsagn er foregået efter fyraften på et Audi specialværksted. Jeg har gjort motorskiftet færdigt da der manglede noget finish. Der mangler stadig lidt før at mit perfektionistiske sind stiller sig tilfreds, men jeg vil sige at når jeg har fået skiftet motorophæng og fundet en "scandinavian" vandstuds til topstykket (den med de tre gløderør) og har installeret det webasto fyr jeg har til at ligge, så er resten vedligehold.
Den har i løbet af det sidste år fået skiftet alt gummi og kugler i undervognen, tårnlejer for er skiftet til nyt, nye gas-støddæmpere for (de bageste står foran et skift i løbet af et års tid) og bremser næsten hele vejen rundt. (skiverne i bag var ok). Til sidst er den blevet sporet ved en specialist.
Jeg kørte den til syn i April i år (2012) og den trillede lige ingennem uden fejl, så nu er fokus mere på det kosmetiske og så selvf. det mekaniske der kommer som følge af slid.
Jeg har fået rettet bilkabuler og småridser, har skifet til et sæt rustfri døre i højre og den har fået en hellakering på højre side, nu mangler jeg bare fronten, bagklappen, taget og venstre side. (og et par lister) Den har fået et sæt nye originale forskærme og en ny bagkofanger da den gamle ikke kunne sidde ordentligt fast efter et tryk mod en lygtepæl før jeg overtog bilen.
Så i dag efter MANGE timer og MANGE penge er jeg vel ved at være 70% færdig med den.
Jeg tager det et skridt af gangen og hvis der er noget jeg ikke magter (som f.eks pladearbejde og lak i den liga) så bruger jeg min mekaniker der er perfektionist og specialist i alt karosseriarbejde på vetaranbiler og nyere vogne. Han har selv totalombygget og renoveret en A6 quattro han tog hjem fra Tyskland og det inspirerede mig til at gå i gang.
Bilen bliver brugt som daglig vogn på meget lange ture rundt i Jylland og som trækker for vores lille veterancampingvogn.
Som den står d.d.->
Håber at i vil tage godt i mod mig og mit projekt og jeg glæder mig til at læse mere herinde og forhåbentligt finde de sidste specielle stumper jeg mangler før jeg synes mit 80er projekt er lige i skabet og jeg kan kaste mig over noget nyt.
Flot vogn - du har fået dig et køretøj der ikke kan dø (næsten).
Hvorfor du har et S2 skilt på den forstår jeg ikke, men smag og behag...
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
tillykke med bilen. det ser rigtig godt ud..
Hilsen
Kim Hynkemejer
AUDI 100 C3 CC 2.2 AVANT 1984 . min første audi...målt til 102 hk D. 13/4-13
AUDI 80 2.0 E LIMOSINE 1993. min audi nr 2. købt for skrot pris i 2015.solgt
AUDI 100 C4 2,3 sedan 1991.min audi nr 3. lige købt for skrot prisen D 20-2-17
Audi 100 2.3 C3 min Audi nr 4. Købt for 3500kr D 5-8-2017
Kim Hynkemejer
AUDI 100 C3 CC 2.2 AVANT 1984 . min første audi...målt til 102 hk D. 13/4-13
AUDI 80 2.0 E LIMOSINE 1993. min audi nr 2. købt for skrot pris i 2015.solgt
AUDI 100 C4 2,3 sedan 1991.min audi nr 3. lige købt for skrot prisen D 20-2-17
Audi 100 2.3 C3 min Audi nr 4. Købt for 3500kr D 5-8-2017
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Rigtig fin bil - velkommen til klubben!
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 18/04/2012 15:24
- Geografisk sted: Kronjylland 8990
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Tak for den venlige velkomst, dejligt med noget respons
Ja det er lidt pinligt med det S2 skilt, det er endda monteret klyttet med et stykke ståltråd.
Jeg har lige før sommerferien fundet en ny grill der er pænere og uden knækket plastik der hvor det (vistnok iøvrigt originale) S2 skilt sidder. Skal skiftes næste værkstedsdag, jeg er enig i at det er noget fjolleri, men tidligere ejer synes at det var lige sagen
De næste projekter jeg har på listen er:
Nåja.. i sidste uge skiftede jeg den org. antenne ud med en hajfinne model, det er måske ikke helt org. men den virker godt, slipper ikke vand ind i lyset til bagagerummet når man spuler den OG man skal ikke afmontere antennen når den kommer i vaskehal.
Ja det er lidt pinligt med det S2 skilt, det er endda monteret klyttet med et stykke ståltråd.
Jeg har lige før sommerferien fundet en ny grill der er pænere og uden knækket plastik der hvor det (vistnok iøvrigt originale) S2 skilt sidder. Skal skiftes næste værkstedsdag, jeg er enig i at det er noget fjolleri, men tidligere ejer synes at det var lige sagen
De næste projekter jeg har på listen er:
- Finde nye gummilister til højre side i bunden. Dem der er afmonteret ved lakeringen er smuldrede indeni og dem vil jeg IKKE sætte på igen. Nogen ideer?? Jeg har ikke haft held ved huggere eller ebay.
Nyt gråt forsæde ELLER helt komplet ny fejlfri kabine, der er et lille slidhul i mit forsæde og ja.. det KUNNE da være lækkert med læder. Jeg har ikke fundet noget der er tæt nok på til at jeg vil køre sydpå, med mindre det sidder i en hel bil, meeeen ved ikke om jeg orker endnu et ophugningsprojekt.. Måske til næste sommer. Hvis der er nogen der har noget passende kabine/sæder liggende eller har en ide til hvor jeg leder er jeg meget interesseret.
Omdrejningstæller i instrumentet. Jeg har længe kørt DK tyndt efter et brugt og har haft 5 forskellige monteret (4 fra benz og 1 fra en diesel), men ingen af dem gav udslag. Skal den måske aktiveres i ECUen efter montering?
Finde de org. tågelygter eller evt. en komplet for kofanger med lygtevasker og tågelygter. Har ikke fundet noget endnu.
Købe og montere skandinavisk vandstuds og gløderør til bagsiden af topstykket. Ledningerne hænger og generer mig hver gang jeg kigger til maskinen. Inden vinter.
Fyr monteres, skal have fabrikeret en kopi af det org. beslag først.
Nåja.. i sidste uge skiftede jeg den org. antenne ud med en hajfinne model, det er måske ikke helt org. men den virker godt, slipper ikke vand ind i lyset til bagagerummet når man spuler den OG man skal ikke afmontere antennen når den kommer i vaskehal.
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 18/04/2012 15:24
- Geografisk sted: Kronjylland 8990
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Et billede af motorrummet efter motorskift som det står d.d.->
Der er mange småting der mangler men jeg er ved at være tilfreds.. Jeg holder meget af et rent motorrum at arbejde i så man kan gi bilen et hurtigt eftersyn også selvom man er skiftet til skjorten og er på vej på job eller til familiefest.
Der er mange småting der mangler men jeg er ved at være tilfreds.. Jeg holder meget af et rent motorrum at arbejde i så man kan gi bilen et hurtigt eftersyn også selvom man er skiftet til skjorten og er på vej på job eller til familiefest.
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Den ser fin ud og der kan være bil i den i mange år, sådan som du er efter den. Jeg tror iøvrigt at du hentede de døre hos mig på sydsjælland. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 18/04/2012 15:24
- Geografisk sted: Kronjylland 8990
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Ja! Hej Gert og tak for handelen
Jeg mangler mange småting endnu.. så husk at sige til hvis der dukker nogle ting op i din garage...
mvh
Jan
Jeg mangler mange småting endnu.. så husk at sige til hvis der dukker nogle ting op i din garage...
mvh
Jan
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
jankjerbye skrev:Tak for den venlige velkomst, dejligt med noget respons
Ja det er lidt pinligt med det S2 skilt, det er endda monteret klyttet med et stykke ståltråd.
Jeg har lige før sommerferien fundet en ny grill der er pænere og uden knækket plastik der hvor det (vistnok iøvrigt originale) S2 skilt sidder. Skal skiftes næste værkstedsdag, jeg er enig i at det er noget fjolleri, men tidligere ejer synes at det var lige sagen
De næste projekter jeg har på listen er:Finde nye gummilister til højre side i bunden. Dem der er afmonteret ved lakeringen er smuldrede indeni og dem vil jeg IKKE sætte på igen. Nogen ideer?? Jeg har ikke haft held ved huggere eller ebay.
Nyt gråt forsæde ELLER helt komplet ny fejlfri kabine, der er et lille slidhul i mit forsæde og ja.. det KUNNE da være lækkert med læder. Jeg har ikke fundet noget der er tæt nok på til at jeg vil køre sydpå, med mindre det sidder i en hel bil, meeeen ved ikke om jeg orker endnu et ophugningsprojekt.. Måske til næste sommer. Hvis der er nogen der har noget passende kabine/sæder liggende eller har en ide til hvor jeg leder er jeg meget interesseret.
Omdrejningstæller i instrumentet. Jeg har længe kørt DK tyndt efter et brugt og har haft 5 forskellige monteret (4 fra benz og 1 fra en diesel), men ingen af dem gav udslag. Skal den måske aktiveres i ECUen efter montering?
Finde de org. tågelygter eller evt. en komplet for kofanger med lygtevasker og tågelygter. Har ikke fundet noget endnu.
Købe og montere skandinavisk vandstuds og gløderør til bagsiden af topstykket. Ledningerne hænger og generer mig hver gang jeg kigger til maskinen. Inden vinter.
Fyr monteres, skal have fabrikeret en kopi af det org. beslag først.
Nåja.. i sidste uge skiftede jeg den org. antenne ud med en hajfinne model, det er måske ikke helt org. men den virker godt, slipper ikke vand ind i lyset til bagagerummet når man spuler den OG man skal ikke afmontere antennen når den kommer i vaskehal.
Jeg ved ikke om Tots reelt er back in business - han lagde op for nogen tid siden. Mem her er der stumper at finde, hvis man vil betale : http://www.tots-parts.com/audi/index.ph ... Parts.html
EDIT : forsiden siger "Audi Gebraucht- und Tuningteile Tschop is closed."
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 18/04/2012 15:24
- Geografisk sted: Kronjylland 8990
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Tiden flyver og jeg får ikke lavet det ved vognen jeg har sat mig for, men i dag blev det da i det mindste til en gang olieservice med det hele. Det gør jeg for hver 7500 km, så sover jeg bedst om natten.
Overvejer kraftigt at rive en weekend ud af kalenderen og køre til Tyskland for at hente (tog ned og køre den hjem) en reservedelsbil hjem med læderkabine og alle de dimser og dutter jeg mangler.. det er bare altid HELT nede ved Stuttgart de gode står..
Overvejer kraftigt at rive en weekend ud af kalenderen og køre til Tyskland for at hente (tog ned og køre den hjem) en reservedelsbil hjem med læderkabine og alle de dimser og dutter jeg mangler.. det er bare altid HELT nede ved Stuttgart de gode står..
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
jankjerbye skrev:Overvejer kraftigt at rive en weekend ud af kalenderen og køre til Tyskland for at hente (tog ned og køre den hjem) en reservedelsbil hjem med læderkabine og alle de dimser og dutter jeg mangler.. det er bare altid HELT nede ved Stuttgart de gode står..
Du kunne jo melde dig ind i klubben og kombinere afhentningen med vores efterårstur til Neckarsulm.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 18/04/2012 15:24
- Geografisk sted: Kronjylland 8990
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Ja.. jeg har udfyldt webformularen og venter spændt på svar... Det kunne være hyggeligt med en klubtur hvis hende indenrigsministeren kan bringes til forlig
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Hej. Det ligger lidt stille med b4 pt. da jeg har fået et par b3 jeg går og hygger med, men jeg har stadig grønmetallic forkofanger med lygtevasker, men uden tågelys. + meget andet småtteri. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Jeg har en B4'er jeg er ved at stippe. Dog kun en limo udgave. Men sig til hvis der er noget du mangler.
Ps. Jeg bor "næsten" lige ved siden af GertH
Ps. Jeg bor "næsten" lige ved siden af GertH
Audi 80 2.0E '94 limo
Audi 80 2.0S, '94 ... ombygget til 1.9 TDI.... Sat på græs, uden plader
vw passat 94 2.0E variant
Audi 80 2.0S, '94 ... ombygget til 1.9 TDI.... Sat på græs, uden plader
vw passat 94 2.0E variant
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Hej
Flot 80'er Det er en af de absolut bedste modeller Audi har produceret...
Torben er nok ikke enig med mig i at TDI lige er sagen, men jeg synes min (Torbens tidligere bil) 80 2,3 20V Avant holder lidt for tit ved benzinstanderen...
Nå back til topic - jeg så en havde lagt et link ind fra Sverige, hvor der var en komplet S2/RS2 læderkabine til salg for 5000 svenske dollars...!
Flot 80'er Det er en af de absolut bedste modeller Audi har produceret...
Torben er nok ikke enig med mig i at TDI lige er sagen, men jeg synes min (Torbens tidligere bil) 80 2,3 20V Avant holder lidt for tit ved benzinstanderen...
Nå back til topic - jeg så en havde lagt et link ind fra Sverige, hvor der var en komplet S2/RS2 læderkabine til salg for 5000 svenske dollars...!
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
BMJ skrev:Hej
Flot 80'er Det er en af de absolut bedste modeller Audi har produceret...
Torben er nok ikke enig med mig i at TDI lige er sagen, men jeg synes min (Torbens tidligere bil) 80 2,3 20V Avant holder lidt for tit ved benzinstanderen...
Nå back til topic - jeg så en havde lagt et link ind fra Sverige, hvor der var en komplet S2/RS2 læderkabine til salg for 5000 svenske dollars...!
Jup, det bliver ikke billigere med tiden, når 10 km/l ved pæn kørsel er det bedste den kan præstere. Well, HiFi lyd er dyrt
Har du fået den til at yde som den skal igen?
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 18/04/2012 15:24
- Geografisk sted: Kronjylland 8990
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Pokkers... i går på vej hjem fra job nordpå af E45 røg der et dyserør... hvid røg (diesel på varm turbo) over hele E45, det så festligt ud.. efter motorskiftet har der været anvendt de originale rør (med 400.000 km + på bagen) så det er der vist ikke noget at sige til.
Nåmen den går jo i nødprogram og blinker med glødelampen som den skal... og nu gider jeg ikke finde endnu et gammelt rør i bunken så har bestilt et sæt nye org. til 1800 kr.. av... Skulle nok have ledt i Tyskland også.. hvor køber i org. VAG diesel dele til jeres Audier?
Den fik også lige en gang vask og lidt voks i weekenden og så tog jeg lige et skud som den står p.t.
Der er langt endnu med små detaljer som ny grill, sideblink, tågelygter eftermonteres, gummilister i bunden af dørene skiftes, fælgene males.. puh.. og det er bare det udvendigt kosmetiske, man blywer jo helt træt..
Edit: Nu har jeg bladret og brugt søgefunktionen i 15 mins... Hvor var linket dender kabine til 5000kr? Aka sku æt finde det.
/Jan
Nåmen den går jo i nødprogram og blinker med glødelampen som den skal... og nu gider jeg ikke finde endnu et gammelt rør i bunken så har bestilt et sæt nye org. til 1800 kr.. av... Skulle nok have ledt i Tyskland også.. hvor køber i org. VAG diesel dele til jeres Audier?
Den fik også lige en gang vask og lidt voks i weekenden og så tog jeg lige et skud som den står p.t.
Der er langt endnu med små detaljer som ny grill, sideblink, tågelygter eftermonteres, gummilister i bunden af dørene skiftes, fælgene males.. puh.. og det er bare det udvendigt kosmetiske, man blywer jo helt træt..
Edit: Nu har jeg bladret og brugt søgefunktionen i 15 mins... Hvor var linket dender kabine til 5000kr? Aka sku æt finde det.
/Jan
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 18/04/2012 15:24
- Geografisk sted: Kronjylland 8990
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Jeg havde lige 30 mins til overs inden aftensmaden i dag.
Fabriksnye org. dyserør monteret, nye gummidæmperstykker til plastskjoldet over motoren og ny brugt grill uden skader, revner og S2 logo monteret.
Fabriksnye org. dyserør monteret, nye gummidæmperstykker til plastskjoldet over motoren og ny brugt grill uden skader, revner og S2 logo monteret.
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
Så mangler du bare TDI mærket i grillen
Audi 80 2.0E '94 limo
Audi 80 2.0S, '94 ... ombygget til 1.9 TDI.... Sat på græs, uden plader
vw passat 94 2.0E variant
Audi 80 2.0S, '94 ... ombygget til 1.9 TDI.... Sat på græs, uden plader
vw passat 94 2.0E variant
Re: Min rullende Audi 80 1994 Avant 1,9 TDI renovering.
He He 30 min. Godt gået. Jeg har prøvet det med rørene, godt nok 5 cyl og der var godt nok ikke meget plads til værktøj. Men godt ser det ud, det du laver. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer