Montering af ACC i A6 4F
Montering af ACC i A6 4F
Det seneste projekt på min A6 er montering af Adaptive Cruise Control (ACC).
Jeg har gennem et stykke tid været i gang med monteringen og sidste hindring for at få systemet til at fungere, var en justering af sensoren på ACC enheden. SMC Odense er et af de steder hvor udstyret til at grundjustere sensoren med findes og da jeg var i området og de var så venlige at presse mig ind, blev justeringen foretaget der. SMC Fredericia var ikke så servicemindede. De kunne give mig en tid sidst i august! (jeg har forståelse for at det er ferietid).
Jeg kan ikke selv udføre justeringen med VCDS. Den sensor jeg monterede var helt ny og havde derfor ikke været grundjusteret tidligere og det er muligt, at man med en brugt sensor kan undgå at grundjustere. Jeg vil dog anbefale at grundjusteringen foretages under alle omstændigheder. De tre radarstråler (beams) skal pege rimeligt nøjagtig frem foran bilen for at systemet fungerer optimalt.
Nu fungerer systemet og det er en fornøjelse at køre med. Min A6 er med manuelt gear og systemet ville selvfølgelig have været perfekt med automatgear, men det virker også rigtigt godt med manuelt gear. Med ACC tilkoblet kan jeg skifte gear, både op og ned, uden at systemet afbryder. Man har 5 sekunder til at skifte gear, så der er rigeligt med tid. I FIS bliver man informeret om, at det er tid til at geare ned, hvis man ikke selv gør det.
ACC kan indkobles på flere måder. En måde er, at når man kører den hastighed der ønskes, trykker man på enden af ACC stilken. Dermed holdes den hastighed bilen har i det øjeblik der trykkes og i FIS vises et symbol af en bil med slukkede stoplygter, men hvis der senere detekteres en bil foran, som kører med en lavere hastighed, vises symbolet med røde stoplygter og en hvid pil viser på en skala i bunden hvilken afstand der holdes. Hastighed og afstand tilpasses til den forankørende. Afstanden kan også vælges på stilken og der er fire at vælge mellem. Den viste afstand vises kortvarigt med bilsymboler i bunden af FIS.
En anden måde er, at trykke stilken opad (eller nedad) indtil den ønskede hastighed vises i FIS. Denne hastighed holdes, hvis der ikke er trafik foran der kører langsommere.
Jeg har monteret/skiftet følgende dele:
- ACC sensor 4F0 910 561 C
- Stik til sensor 4F0 972 708
- Betjeningsarm til ACC 4E0 953 521 C 4PK
- Ledningsnet (selvfabrikeret)
- Gateway 4L0 907 468 C
- S6 Grill med åbning til sensor 4F0 853 651 AK 1RR
- Afdækning til ACC sensor. (med indbygget varmelegeme) 4F0 853 631 B 1RR
- Stik til varmelegeme 3D0 973 703
Jeg har ikke monteret/skiftet:
- Kombiinstrument
- ABS styreenhed
- Tryksensorer til forhjulene. (er dog indkøbt)
Ved at undlade at skifte kombiinstrumentet mangler den række lysdioder der går fra 30 Km/t til 200 Km/t. Når man vælger den hastighed som ønskes, lyser den lysdiode der er ud for tallet på Km/t skalaen, men den information har jeg allerede i FIS. Desuden mangler der et bilsymbol i speedometeret som viser om der er en anden bil foran en, men den information vises også i FIS, så gevinsten ved at skifte kombi er ikke så stor.
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvilken funktion jeg mangler ved ikke at have skiftet ABS styreenheden. Bilen bremser fint (uden at bremsepedalen røres), hvis der er trafik foran som sænker hastigheden. Bilen kan bremse med 25 % af den tilgængelige bremsekraft og hvis det er nødvendigt at bremse mere, kobler ACC fra og køreren advares ved at symbolet i FIS bliver helt rødt og gong lyden fra kombi høres.
Jeg har gennem et stykke tid været i gang med monteringen og sidste hindring for at få systemet til at fungere, var en justering af sensoren på ACC enheden. SMC Odense er et af de steder hvor udstyret til at grundjustere sensoren med findes og da jeg var i området og de var så venlige at presse mig ind, blev justeringen foretaget der. SMC Fredericia var ikke så servicemindede. De kunne give mig en tid sidst i august! (jeg har forståelse for at det er ferietid).
Jeg kan ikke selv udføre justeringen med VCDS. Den sensor jeg monterede var helt ny og havde derfor ikke været grundjusteret tidligere og det er muligt, at man med en brugt sensor kan undgå at grundjustere. Jeg vil dog anbefale at grundjusteringen foretages under alle omstændigheder. De tre radarstråler (beams) skal pege rimeligt nøjagtig frem foran bilen for at systemet fungerer optimalt.
Nu fungerer systemet og det er en fornøjelse at køre med. Min A6 er med manuelt gear og systemet ville selvfølgelig have været perfekt med automatgear, men det virker også rigtigt godt med manuelt gear. Med ACC tilkoblet kan jeg skifte gear, både op og ned, uden at systemet afbryder. Man har 5 sekunder til at skifte gear, så der er rigeligt med tid. I FIS bliver man informeret om, at det er tid til at geare ned, hvis man ikke selv gør det.
ACC kan indkobles på flere måder. En måde er, at når man kører den hastighed der ønskes, trykker man på enden af ACC stilken. Dermed holdes den hastighed bilen har i det øjeblik der trykkes og i FIS vises et symbol af en bil med slukkede stoplygter, men hvis der senere detekteres en bil foran, som kører med en lavere hastighed, vises symbolet med røde stoplygter og en hvid pil viser på en skala i bunden hvilken afstand der holdes. Hastighed og afstand tilpasses til den forankørende. Afstanden kan også vælges på stilken og der er fire at vælge mellem. Den viste afstand vises kortvarigt med bilsymboler i bunden af FIS.
En anden måde er, at trykke stilken opad (eller nedad) indtil den ønskede hastighed vises i FIS. Denne hastighed holdes, hvis der ikke er trafik foran der kører langsommere.
Jeg har monteret/skiftet følgende dele:
- ACC sensor 4F0 910 561 C
- Stik til sensor 4F0 972 708
- Betjeningsarm til ACC 4E0 953 521 C 4PK
- Ledningsnet (selvfabrikeret)
- Gateway 4L0 907 468 C
- S6 Grill med åbning til sensor 4F0 853 651 AK 1RR
- Afdækning til ACC sensor. (med indbygget varmelegeme) 4F0 853 631 B 1RR
- Stik til varmelegeme 3D0 973 703
Jeg har ikke monteret/skiftet:
- Kombiinstrument
- ABS styreenhed
- Tryksensorer til forhjulene. (er dog indkøbt)
Ved at undlade at skifte kombiinstrumentet mangler den række lysdioder der går fra 30 Km/t til 200 Km/t. Når man vælger den hastighed som ønskes, lyser den lysdiode der er ud for tallet på Km/t skalaen, men den information har jeg allerede i FIS. Desuden mangler der et bilsymbol i speedometeret som viser om der er en anden bil foran en, men den information vises også i FIS, så gevinsten ved at skifte kombi er ikke så stor.
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvilken funktion jeg mangler ved ikke at have skiftet ABS styreenheden. Bilen bremser fint (uden at bremsepedalen røres), hvis der er trafik foran som sænker hastigheden. Bilen kan bremse med 25 % af den tilgængelige bremsekraft og hvis det er nødvendigt at bremse mere, kobler ACC fra og køreren advares ved at symbolet i FIS bliver helt rødt og gong lyden fra kombi høres.
- Vedhæftede filer
-
- Her er afstand fire valgt
- SAM_1513.jpg (47.3 KiB) Vist 58170 gange
-
- ACC klar til indkobling.
- SAM_1509.jpg (53.77 KiB) Vist 58173 gange
-
- Her er hastigheden valgt til 90 km/t og bilen accelerer op til 90 km/t. Der vises ikke nogen biler foran. Stoplygterne i symbolet er slukkede.
- SAM_1518.jpg (55.75 KiB) Vist 58173 gange
-
- Her er hastigheden forvalgt til 100 km/t men pga en forankørende holdes hastigheden på ca 42 km/t. De røde stoplygter i symbolet er tændt. Læg mærke til den hvide pil som viser afstanden
- SAM_1522.jpg (51.17 KiB) Vist 58173 gange
-
- MMI menu
- SAM_1528.jpg (59.8 KiB) Vist 58173 gange
-
- GONG lydstyrke kan vælges her
- SAM_1542.jpg (57.03 KiB) Vist 58173 gange
-
- Default afstand til forankørende kan vælges her
- SAM_1541.jpg (60.32 KiB) Vist 58173 gange
-
- Her ses ACC stilken med knappen til at vælge afstand.
- SAM_1538.jpg (76.83 KiB) Vist 58173 gange
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Montering af ACC i A6 4F
Hvem kan, PEB kan
Flot arbejde
Flot arbejde
Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
Re: Montering af ACC i A6 4F
Hej PEB,
Super at ACC kan monteres uden at instrumentet skal skiftes, herved bliver moden jo rimelig enkel at gå til.
Det er meget få beskrivelser af eftermontering af ACC på nettet, så en beskrivelse på engelsk af denne løsning uden instrumentskift vil der nok blive linket en del til. Ellers kan du jo tilbyde den som en pakkeløsning på din hjemmeside. Der burde være en del A6 ejere der gerne vil have ACC. Jeg har ACC i min A6 og vil nødigt undvære det.
Hvorfor var det nødvendigt at skfite CAN Gateway modulet 4F0907468E ?
MVH
Super at ACC kan monteres uden at instrumentet skal skiftes, herved bliver moden jo rimelig enkel at gå til.
Det er meget få beskrivelser af eftermontering af ACC på nettet, så en beskrivelse på engelsk af denne løsning uden instrumentskift vil der nok blive linket en del til. Ellers kan du jo tilbyde den som en pakkeløsning på din hjemmeside. Der burde være en del A6 ejere der gerne vil have ACC. Jeg har ACC i min A6 og vil nødigt undvære det.
Hvorfor var det nødvendigt at skfite CAN Gateway modulet 4F0907468E ?
MVH
Re: Montering af ACC i A6 4F
Fink skrev:Hej PEB,
Hvorfor var det nødvendigt at skfite CAN Gateway modulet 4F0907468E ?
MVH
Det var ikke muligt at enable ACC i den gamle gateway og den er skiftet til 4L0 907 468 C
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Montering af ACC i A6 4F
Imponerende hvad du selv kan lave ville ønske at jeg havde mine hænder sådan skruet på
Lars
Audi Q5 2,0 TDI S-tronic S-Line - 2017
Tidligere Audi'er:
Audi Q3 1,4 TFSI - 2014
Audi A3 8PA SB 2,0 TDI - 2011
Audi A3 8P HB 3,2 quattro DSG - 2005
Audi A6 4F Limo 2,0 TFSI - 2007
Audi A3 8PA SB 2,0 FSI - 2005
Audi Q5 2,0 TDI S-tronic S-Line - 2017
Tidligere Audi'er:
Audi Q3 1,4 TFSI - 2014
Audi A3 8PA SB 2,0 TDI - 2011
Audi A3 8P HB 3,2 quattro DSG - 2005
Audi A6 4F Limo 2,0 TFSI - 2007
Audi A3 8PA SB 2,0 FSI - 2005
Re: Montering af ACC i A6 4F
Nu har jeg fundet ud af hvad skift af ABS styreenheden samt montering af de to trykfølere medfører.
- Vedhæftede filer
-
- Trykfølere.jpg (62.33 KiB) Vist 57838 gange
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
- Avantismo
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 3153
- Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
- Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet
Re: Montering af ACC i A6 4F
Imponerende hvad du kan lave. Flot arbejde.
Mvh Kim
Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Re: Montering af ACC i A6 4F
PEB du er en geni........respect!
A4 1.6 2001 (solgt)
A6 2.5 TDI Tiptronic quattro 2000 (solgt)
A6 2.0 TDI 2006........
A6 2.5 TDI Tiptronic quattro 2000 (solgt)
A6 2.0 TDI 2006........
Re: Montering af ACC i A6 4F
TOTAL respekt....hvem der bare havde de evner indenfor montering af Audi ekstraudstyr
Audi A6 Avant 2,7 TDI (4F), Multitronic, 2008
Audi A2 1,4 TDI (8Z), 2001
Tidligere biler:
Audi TT 2,0 TFSI S-Line, 2008
Audi A3 Attraction, 1.6, 1999
Audi A2 1,4 TDI (8Z), 2001
Tidligere biler:
Audi TT 2,0 TFSI S-Line, 2008
Audi A3 Attraction, 1.6, 1999
Re: Montering af ACC i A6 4F
Ikke mindre end imponerende Har du flere projekter i støbeskeen eller er du løbet tør
Måske snart en ny bil
Måske snart en ny bil
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Re: Montering af ACC i A6 4F
LKA63 skrev:Ikke mindre end imponerende Har du flere projekter i støbeskeen eller er du løbet tør
Måske snart en ny bil
Jeg har monteret KESSY, som det seneste projekt.
KESSY = Keyless Entry, Start and Exit System
Det kaldes også Advanced Key
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Montering af ACC i A6 4F
Hej PEB
Jeg har planer om, at montere ACC i min A6 her i foråret.
Har du nogle dele til salg? Jeg mener, ikke at min CAN skal skiftes, da ACC kan enables med VCDS.
Mvh. Thomas
Jeg har planer om, at montere ACC i min A6 her i foråret.
Har du nogle dele til salg? Jeg mener, ikke at min CAN skal skiftes, da ACC kan enables med VCDS.
Mvh. Thomas
Med venlig hilsen
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Re: Montering af ACC i A6 4F
Hauser skrev:Hej PEB
Jeg har planer om, at montere ACC i min A6 her i foråret.
Har du nogle dele til salg? Jeg mener, ikke at min CAN skal skiftes, da ACC kan enables med VCDS.
Mvh. Thomas
Har tit tænkt på, at få ACC - gad vide, hvor mange 4F-ejere, der ville have ACC...
De par værksteder, jeg har forespurgt, kom med priser i nærheden af 30K...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Montering af ACC i A6 4F
Hauser skrev:
Har du nogle dele til salg? Jeg mener, ikke at min CAN skal skiftes, da ACC kan enables med VCDS.
Mvh. Thomas
Mener du Gateway? Prøv at give mig nummeret på den der sidder i nu.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Montering af ACC i A6 4F
PEB skrev:
Mener du Gateway? Prøv at give mig nummeret på den der sidder i nu.
Ja, måske...
Jeg har:
Gateway (sidder i bilen): 4F0 910 468 A
Betjeningsarm til ACC (er monteret, fartpilot virker ikke pt.)
Radar (købt på eBay): 4F0 907 561 A / 4F0 910 561 B
Beslag til Radar
Stik 8P til Radar
Afdækning m. varme
Jeg mangler:
Stik 3P til montering på det stik der allerede sidder på Afdækning m. varme (det skal passe på 3D0 973 703)
Vejledning i, hvad der skal kodes, når alt er monteret.
Mvh. Thomas
Med venlig hilsen
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Re: Montering af ACC i A6 4F
Ivan skrev:Hauser skrev:Hej PEB
Jeg har planer om, at montere ACC i min A6 her i foråret.
Har du nogle dele til salg? Jeg mener, ikke at min CAN skal skiftes, da ACC kan enables med VCDS.
Mvh. Thomas
Har tit tænkt på, at få ACC - gad vide, hvor mange 4F-ejere, der ville have ACC...
De par værksteder, jeg har forespurgt, kom med priser i nærheden af 30K...
Hold da fast - jeg tror, at jeg holder mig under 3K ved min DIY installation
Med venlig hilsen
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Re: Montering af ACC i A6 4F
Jeg er meget interesseret i, at bygge min om til ACC også, da jeg pendler meget på motorvejen.
Nogle der har en overslagsberegning på, hvad det løber op i, så jeg har lidt at gå ud fra?
Regner stærkt med, at jeg kan lave det meste selv. Vil dog gerne lige høre, om der er en, som ligger inde med en tegning eller lign. over det ledningsnet, som skal benyttes.
Kan læse, at PEB selv har fremstillet sit.
Nogle der har en overslagsberegning på, hvad det løber op i, så jeg har lidt at gå ud fra?
Regner stærkt med, at jeg kan lave det meste selv. Vil dog gerne lige høre, om der er en, som ligger inde med en tegning eller lign. over det ledningsnet, som skal benyttes.
Kan læse, at PEB selv har fremstillet sit.
Med venlig hilsen
Thomas A. Jørgensen
Bil: Audi A6 Avant quattro 2.7 TDI Tiptronic DPF '05
Thomas A. Jørgensen
Bil: Audi A6 Avant quattro 2.7 TDI Tiptronic DPF '05
Re: Montering af ACC i A6 4F
tajdk skrev:Nogle der har en overslagsberegning på, hvad det løber op i, så jeg har lidt at gå ud fra?
Nogenlunde sådan ser mit ud:
1. Radar (eBay - 4F0 907 561 A / 4F0 910 561 B) € 165,-
2. Afdækning m. varme (AZF - 4F0 853 631 1QP) € 118,-
3. Beslag til radar (AZF - 4F0 907 574) € 29,-
4. Stik til radar 8P (AZF - 4F0 972 708) € 4,-
5. Stik til varme 3P (AZF - 1J0 973 803) € 4,-
6. Indstik til radar-stik (AZF - 000 979 009) € 2,-
7. Indstik til varme-stik (AZF - 000 979 020 E) € 2,-
8. Indstik til CAN-stik (AZF - 000 979 010 E) € 2,-
9. Skruer (AZF - 2 x N 100 092 07) € 5,-
10. Møtrikker (AZF - 2 x N 907 710 03) € 5,-
11. Betjeningsarm ACC (SMC - 4E0 953 521 C 4PK) € 57,-
Total € 393,- (DKK 2.950,-)
Jeg har ikke købt ny front, da det skulle være nemt at skære ud, så det passer. En ny front koster ca. € 180,-
Så er der kablingen, som mig bekendt 'bare' er en par-snoet (2-leder) fra CAN-GATEWAY til RADAR samt plus/minus til RADAR+VARME
- PEB, ret mig, hvis jeg tager fejl...
Det er også nødvendigt, at din CAN-GATEWAY understøtter ACC.
Med venlig hilsen
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Re: Montering af ACC i A6 4F
1. Radar (eBay - 4F0 907 561 A / 4F0 910 561 B) € 165,-
2. Afdækning m. varme (AZF - 4F0 853 631 1QP) € 118,-
3. Beslag til radar (AZF - 4F0 907 574) € 29,-
4. Stik til radar 8P (AZF - 4F0 972 708) € 4,-
5. Stik til varme 3P (AZF - 1J0 973 803) € 4,-
6. Indstik til radar-stik (AZF - 000 979 009) € 2,-
7. Indstik til varme-stik (AZF - 000 979 020 E) € 2,-
8. Indstik til CAN-stik (AZF - 000 979 010 E) € 2,-
9. Skruer (AZF - 2 x N 100 092 07) € 5,-
10. Møtrikker (AZF - 2 x N 907 710 03) € 5,-
11. Betjeningsarm ACC (SMC - 4E0 953 521 C 4PK) € 57,-
Kan jeg regne med, at disse dele også kan anvendes på min.
Det er en A6 fra 2005? En af de første 4F modeller.
Det er også nødvendigt, at din CAN-GATEWAY understøtter ACC.
Det er jo en væsentlig ting. Hvor kan jeg finde ud af, om den understøtter ACC?
Med venlig hilsen
Thomas A. Jørgensen
Bil: Audi A6 Avant quattro 2.7 TDI Tiptronic DPF '05
Thomas A. Jørgensen
Bil: Audi A6 Avant quattro 2.7 TDI Tiptronic DPF '05
Re: Montering af ACC i A6 4F
tajdk skrev:1. Radar (eBay - 4F0 907 561 A / 4F0 910 561 B) € 165,-
2. Afdækning m. varme (AZF - 4F0 853 631 1QP) € 118,-
3. Beslag til radar (AZF - 4F0 907 574) € 29,-
4. Stik til radar 8P (AZF - 4F0 972 708) € 4,-
5. Stik til varme 3P (AZF - 1J0 973 803) € 4,-
6. Indstik til radar-stik (AZF - 000 979 009) € 2,-
7. Indstik til varme-stik (AZF - 000 979 020 E) € 2,-
8. Indstik til CAN-stik (AZF - 000 979 010 E) € 2,-
9. Skruer (AZF - 2 x N 100 092 07) € 5,-
10. Møtrikker (AZF - 2 x N 907 710 03) € 5,-
11. Betjeningsarm ACC (SMC - 4E0 953 521 C 4PK) € 57,-
Kan jeg regne med, at disse dele også kan anvendes på min.
Ja, det skulle være samme dele - det eneste er farven på afdækningen (min er 1QP).
Det er også nødvendigt, at din CAN-GATEWAY understøtter ACC.
Det er jo en væsentlig ting. Hvor kan jeg finde ud af, om den understøtter ACC?
Du skal have kabel/VCDS på - og tjekke 19-CAN GATEWAY
- Jeg tror, at PEB er manden der kan svare, om den understøtter ACC eller ej.
Jeg kan se i min under 'kodning', at jeg kan afkrydse ACC
- men afventer endeligt svar fra PEB...
Med venlig hilsen
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012
Thomas Hauser
--
Audi A6 Avant quattro (4G), 3.0 TFSI 08/2012