Min blyant på en A6 Avant 2006 (BRE motor) røg ved omkring 200.000 km
Olietryk advarsel - konen kørte på landevej (60km/t) og neg havde advaret hende om at hvis dette skete - udkobling og INGEN gas og trille ind til siden - SLUK!
Det gjorde hun også - så regnede med at turbo var ok - Men så kom dansk autohjælp gennem "mobility service" - det er forklaret at det er olietryk! - Han starter bilen - Ser at det er "oil Pressure" og KØRER så bilen op på ladet! - TÅBE!- død turbo - Jeg havde ringet til SMC hillerød og sagt den var på vej - heldigvis så mekaniker at han også var ved at køre den NED fra ladet og spurgte om det ikke var den med olietryk?? - "JO" siger manden! - Fedt
Men for mig
Nyt ballance aksel modul med 100mm blyan (ikke 77mm som den gamle)
det er selvfølgelig lidt højere på BRE - Så nyt bundkar
ny (X) ombytter turbo
28.000.- (dansk autohjælp betalte de 12,000 for turboen, da de godt kunne se det ikke var optimalt at de havde kørt den op på -ladet - måtte lige en tur om FDM først - De kendte bestemt også til problemet, men mente (efterår 2010) ikke at jeg havde en chance ift. kulance fra Audi /SMC på en 5 år gammel bil med 200.000 km
Så i kan ligge 28.000 i puljen herfra!