Jeg er på jagt efter en brugt Audi A4 B9 2.0 TFSI Avant quattro (eller Allroad).
De år jeg ser på er 2017 og frem så den findes både som en 252 HK 2.0 TFSI og en på 245 HK som Audi kalder for "45 TFSI".
Jeg synes det er meget svært at finde ordentlig information på nettet og spørger derfor jer her.
1) Hvilke af disse 2.0 TFSI varianter har MPI? (vil gerne undgå problemet med carbon opbygning på ventilerne)
2) Mild hybrid - virker som bilforhandlere iblandt skriver de er har denne MHEV teknoligi på såvel 252 som 245 HK varianten, men hvilke har det?
3) MHEV - skal man undgå det, kan det betyde for komplicerede problemer i fremtiden som fx luftaffjedring og andet?
Nuværende Audi A6 er fra 2005 så jeg har mine biler længe derfor vil jeg gerne lave lidt research inden køb.
Jeg er på jagt efter en brugt Audi A4 B9 2.0 TFSI Avant quattro (eller Allroad).
De år jeg ser på er 2017 og frem så den findes både som en 252 HK 2.0 TFSI og en på 245 HK som Audi kalder for "45 TFSI".
Jeg synes det er meget svært at finde ordentlig information på nettet og spørger derfor jer her.
1) Hvilke af disse 2.0 TFSI varianter har MPI? (vil gerne undgå problemet med carbon opbygning på ventilerne)
2) Mild hybrid - virker som bilforhandlere iblandt skriver de er har denne MHEV teknoligi på såvel 252 som 245 HK varianten, men hvilke har det?
3) MHEV - skal man undgå det, kan det betyde for komplicerede problemer i fremtiden som fx luftaffjedring og andet?
Nuværende Audi A6 er fra 2005 så jeg har mine biler længe derfor vil jeg gerne lave lidt research inden køb.
Hjælp er meget velkommen!
FSI/TFSI er alle med injection i topstykket. Jo flere HK og trykladning jo mere carbon på ventilerne.
Der er en måde at komme omkring det... Det kræver en RS3/TTRS med en 07K motor. En 07K motor er principielt en halv Gallardo 5.0 motor
Samme 07K type motor uden turbo er brugt i en VW Jetta på det amerikanske marked med indsprøjtning i manifolden. Der findes beslag så motoren også kan monteres på langs
Til sidst i videoen kan man se manifolden på 07K motoren med dyserne i.
Re: A4 B9, 2.0 TFSI (har de MPI eller ej?)
: 6/04/2021 18:55
af morten00
Carrera-GTI skrev: ↑6/04/2021 17:25
1) Hvilke af disse 2.0 TFSI varianter har MPI? (vil gerne undgå problemet med carbon opbygning på ventilerne)
2) Mild hybrid - virker som bilforhandlere iblandt skriver de er har denne MHEV teknoligi på såvel 252 som 245 HK varianten, men hvilke har det?
3) MHEV - skal man undgå det, kan det betyde for komplicerede problemer i fremtiden som fx luftaffjedring og andet?
Toyota har i hvert fald haft det i længere tid, men jeg ved ikke, om de indførte det på grund af sod på ventilerne.
Der er noget med, at MPI er bedre ved lav belastning og i tomgang, fordi man undgår diffusionsforbrænding og dermed finstøv - det kan have været Toyotas tanke med det.
Andre producenter har vel også problemer med det, men tilsyneladende ikke i samme omfang som VAG.
Her er et billede, hvor man kan se den dobbelte indsprøjtning på en 1,8'er med ringe på.
Høy skrev: ↑7/04/2021 00:23
Toyota har i hvert fald haft det i længere tid, men jeg ved ikke, om de indførte det på grund af sod på ventilerne.
Der er noget med, at MPI er bedre ved lav belastning og i tomgang, fordi man undgår diffusionsforbrænding og dermed finstøv - det kan have været Toyotas tanke med det.
Andre producenter har vel også problemer med det, men tilsyneladende ikke i samme omfang som VAG.
Her er et billede, hvor man kan se den dobbelte indsprøjtning på en 1,8'er med ringe på.