S4 B8 adaptive light justering fejler sporadisk ved opstart

indlæg om lys & lygter.
Besvar
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

S4 B8 adaptive light justering fejler sporadisk ved opstart

Indlæg af jorlund »

Jeg har igennem længere tid været hjemsøgt af en fejl på mine lygter.

Der er tale om en Audi S4 8K/B8 fra 2009 med Xenonlygter og kurvelys.

Når bilen starter, vil begge lygter normalt køre ned, dreje fra side til side, og køre op i den normale position.

Ikke hver gang, men ret ofte, er det kun venstre forlygte, der bevæger sig. Da højre forlygte ikke følger med, gentager venstre forlygte processen 5 gange, inden den giver op. Som regel havner venstre lygte i en normal position, men sidst stoppede venstre lygte, da den var i nederste position

Jeg har haft skiftet begge forlygter, så jeg vil udelukke at der er tale om en løs forbindelse i selve lygten. Venstre lygte blev skiftet efter den lavede nummeret med at blive nede.
Jeg har prøvet at bytte styreboksen til kurvelyset mellem lygterne, hvilket ikke har ændret noget - det er stadig den højre lygte, der driller.
Jeg har fået udskiftet BCM-modulet i forbindelse med en anden reparation.
Jeg har udlæst fejlkoder, og der er ikke noget, der relaterer sig til lygterne.
Jeg har inspiceret stikket til lygten og synes ikke umiddelbart, det ser irret ud.

Er der nogen, der har et bud på, hvor jeg skal lede efter fejlen? Jeg er ikke vild med at køre på værksted før jeg har et konkret spor og fejlen ikke opstår hver gang - det passer som regel med at det virker, når man holder på værkstedet, og så er man lige vidt.
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"