Klima/aircon problemer fejlmelding og ujævn aircon + lugt

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
Jonas_a
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1/08/2012 21:44

Klima/aircon problemer fejlmelding og ujævn aircon + lugt

Indlæg af Jonas_a »

Hej

Mange vil sikkert grine lidt og sige "det er da indlysende", men jeg er langt fra inde i klimaanlæg og aircon, så jeg håber på jeres hjælp her :-)

Airconkulden har ikke virket siden jeg købte bilen for 3 måneder siden.

Jeg havde computer slået til for et par dage siden, hvor vi kunne se to fejl på ledningsnet og klimakompressor tilbage i april 2013.

Vi kørte test på klimaanklægget, hvor der kunne ses at der kun kom 0,0000 A strøm gennem klimakompressor.

I går kom der sku pludselig kold airconluft ind i bilen for første gang i den tid jeg har haft bilen, men det kom sådan lidt periodisk. - Airconkulde i 10 sek, ingen i 10-20 sek, airconkulde i 10 sek. ingen osv. osv.

Her i går aftes, der var det samme syndrom, men nu bemærkede jeg også en lidt markabert lugt - lidt som sure og en smule brændte sokker. Har hørt noget om at den airconvæske, eller hvad det nu var, kan lugte af rådne æg, men så slemt var det dog ikke. Men ihvertfald bemærkelsesværdigt.

Nå - Hvad vil i mene problemet er?

Jeg tænker med det samme at der skal fyldes væske på, at problemet ligger i at der ikke er tilstrækkeligt med væske, siden at det kommer on/off ind i bilen. Og klimakompressoren bør da fungere nu, siden at der kommer kold luft ind i bilen?
Men så er der dog den fejlmelding, som forvirrer mig. Kan den on/off airconkulde skyldes en defekt del i systemet, så det ikke kun er et service der skal til? Og bør der ske en kontrol af utætheder og påfyldning af oliemiddel mv.?

Har stødt på følgende tilbud hos http://www.skorstensgaard.dk/ , hvor man får Fyldning af kølemiddel, Fyldning af sporemiddel, Fyldning af olie middel og kontrol af utætheder. Bør dette kunne hjælpe med mit problem?

Håber på kvalificerede svar :-)

På forhånd tak for hjælpen.


Hilsen
Jonas Andersen
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"