A4 avant 2007 højre fordør i baglås

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Dyreborg
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27/02/2021 16:48

A4 avant 2007 højre fordør i baglås

Indlæg af Dyreborg »

Først ville højre fordør ikke låse
Så fleksede jeg låsepalen i venstre fordør - mest fordi jeg ikke lige havde en stor hammer ved hånden :x - og så virkede låsen. Døren kunne både låses op og i.
Efter nogle dage kunne højre fordør så ikke låses op, hverken indefra eller med nøgle.
Låsekassen siger ikke ret meget, når jeg bruger fjernbetjeningen
Låst er selvfølgelig bedre end ulåst, men hvordan får jeg døren op, så jeg kan finde ud af, om det er vakuumslangen eller selve dørlåsen?

———//——-
Nå, så blev låsen skiftet ved demontering af indvendig beklædning. Så langt, så godt. Selve låsen virker, men hverken nøgle eller fjernbetjening kan låse den
Fejlkoden er 01560, passagerdør, defekt kredsløb, permanent
Er der nogen, der har en god idé ?
Senest rettet af Dyreborg 6/05/2021 12:04, rettet i alt 1 gang.
Mikael Hartmann
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: 17/09/2010 07:23

Re: A4 avant 2007 højre fordør i baglås

Indlæg af Mikael Hartmann »

dørlåsene kører ikke på vakuum...
Ny dørlås
Dyreborg
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27/02/2021 16:48

Re: A4 avant 2007 højre fordør i baglås

Indlæg af Dyreborg »

Så beklædningen skal demonteres?
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: A4 avant 2007 højre fordør i baglås

Indlæg af morten00 »

Dyreborg skrev: 1/03/2021 16:30 Først ville højre fordør ikke låse
Så fleksede jeg låsepalen i venstre fordør - mest fordi jeg ikke lige havde en stor hammer ved hånden :x - og så virkede låsen. Døren kunne både låses op og i.
Efter nogle dage kunne højre fordør så ikke låses op, hverken indefra eller med nøgle.
Låsekassen siger ikke ret meget, når jeg bruger fjernbetjeningen
Låst er selvfølgelig bedre end ulåst, men hvordan får jeg døren op, så jeg kan finde ud af, om det er vakuumslangen eller selve dørlåsen?
Her er et link til et tysk forum hvor der også er nogle løsninger (brug evt Google translate) https://www.motor-talk.de/forum/tuere-b ... 95817.html

Kort fortalt: Låsekassen er defekt og skal skiftes.
Man kan ikke skifte låsekassen uden at åbne døren eller ødelægge den indvendige beklædning på døren.
En har med held demonteret højre bagdør og savet låsepalen over fordøren, vupti nu kunne døren åbnes og låsekassen skiftes.
En anden har fjernet gummelisten ved ruden og masseret låsekassen, han var heldig at den kunne låse op en sidste gang og fik den så skiftet.

I låsekassen er der 2 funktioner - den almindelige centrallås (ZV motoren) og sikkerhedslåsen (DL-motoren)
Når du låser bilen med fjernbetjeningen aktives sikkerhedslåsen også og den spærrer for at bilen kan åbnes indefra, så selvom tyven knuser ruden kan han ikke få døren åbnet. Smart men irriterende når det ikke virker.

Billede af låsekassen - lånt fra det tyske forum:
dsc00281b.jpg

Og her er der en Youtube video der viser en 3.mulighed for at få døren åbnet https://www.youtube.com/watch?v=D65AYJBPUUA

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: A4 avant 2007 højre fordør i baglås

Indlæg af stigbindner »

Dyreborg skrev: 1/03/2021 16:30 Først ville højre fordør ikke låse
Så fleksede jeg låsepalen i venstre fordør - mest fordi jeg ikke lige havde en stor hammer ved hånden :x - og så virkede låsen. Døren kunne både låses op og i.
Efter nogle dage kunne højre fordør så ikke låses op, hverken indefra eller med nøgle.
Låsekassen siger ikke ret meget, når jeg bruger fjernbetjeningen
Låst er selvfølgelig bedre end ulåst, men hvordan får jeg døren op, så jeg kan finde ud af, om det er vakuumslangen eller selve dørlåsen?
Min kones A6 fra 1998 har samme problem - nogen gange.

Den kan hverken låses op med fjernbetjening eller nøgle.

Jeg har fundet ud af, at hvis jeg starter motoren, og åbner på lås/lås op knappen indefra med dørene lukket,
så kommer den pludselig med. Prøv det, ved ikke hvorfor det virker som det gør.
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Dyreborg
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27/02/2021 16:48

Re: A4 avant 2007 højre fordør i baglås

Indlæg af Dyreborg »

Tak Stig
Jeg har været igennem utallige varianter af samme metode, men låsen er vist for alvor død
Dyreborg
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27/02/2021 16:48

Re: A4 avant 2007 højre fordør i baglås

Indlæg af Dyreborg »

Tak Morten
Der er lidt at gå igang med.
På den anden side er der blevet så roligt i forreste del af kabinen, min kone mener, det er lidt “Driving Ms Daisy”-agtigt 😁
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"