Ny audi

Indlæg om alt det andet
Besvar
Simon Duun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 15/03/2013 13:38
Geografisk sted: Røvodvre, København
Kontakt:

Ny audi

Indlæg af Simon Duun »

Jeg har haft min noget ældre Audi 1995 i et godt stykke tid, men er ved at være træt af alle de forskellige reparationer (nogle gange dyre) der har været i gennem tidens løb.
De penge jeg bruger på reparationer har i den grad overstiet bilens værdi for længst, og overvejer om det er tegnet til at skulle inverstere i en nyere (brugt) Audi. Har fundet et par stykker på bilbasen her i blandt en
Audi A4 2,0 fra 07 som har kørt 150.000 og en Audi A4 fra 2005 der har kørt 120.000.

Mit spørgsmål går på hvordan i har oplevet reparationer med en nyere Audi. Har der været væsenligt mindre end ved ældre, eller koster det kassen at reparere de nyere?
Kunne selvfølgelig købe en sprit ny (lille) bil for de penge, men orker næsten ikke at sætte mig ind i en lille kasse som i øvrigt ikke har noget der bare ligner komfort i samme stil
som Audi, men også fordi jeg har behov for at kunne transportere lange ting (musikinstrumenter). :)

Venlige Hilsner
Simon
Audi A4 1,6 manuel gear, årg. 1996 (296000 km)
Simon Duun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 15/03/2013 13:38
Geografisk sted: Røvodvre, København
Kontakt:

Re: Ny audi

Indlæg af Simon Duun »

Kan se jeg havde et ældre indlæg der ligner ovenstående, det her er dog mere omkring reparationer, hvis nogen skulle være i tvivl :twisted:
Audi A4 1,6 manuel gear, årg. 1996 (296000 km)
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny audi

Indlæg af SteenTP »

Halløj dér :)

Trist at høre at du har haft mange udgifter på din B5'er.
Min har været bundsolid og der har ikke været ret meget mellem service.

Jeg har lidt den holdning at jo nyere en Audi er jo dyrere er de reparationer man kommer ud for.
Fx. sker det ofte at en B8'er med TFSI motor på et tidspunkt begynder at bruge meget olie hvorefter kuren er nye stempler.
Søgninger i forummet vil afsløre forskellige problemer på diverse motorer som du bør skrive dig bag øret - jeg kan huske mange sager fra mine 11 år herinde...
En ting kan du være sikker på - Audi værkstederne har ALDRIG hørt om nogle af disse problemer - det er bare ondsindede rygter :lol:
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Ny audi

Indlæg af Havberg »

Jeg har en 1991 S2 der aldrig har voldet mig større problemer i de 10 år jeg har haft bilen.
Den kører dog heller ikke voldsomt mange km om året.

Derudover en 2007 A6 3.0 TDI, der også kører uden de store problemer.

Umiddelbart skulle man jo mene, at jo nyere bil, des færre problemer vil man opleve.

Men en bil fra 2007 er jo efterhånden også 10 år gammel, og derfor heller ikke ligefrem en ny bil længere.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Simon Duun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 15/03/2013 13:38
Geografisk sted: Røvodvre, København
Kontakt:

Re: Ny audi

Indlæg af Simon Duun »

Hmm. Det giver i hvert fald stof til eftertanke. Måske er det også en overdrivelse at der har været mange udgifter med min nuværende Audi.
Den har nok kostet mig en 12-13k på ca. 3,5 års tid(i reparationer). Er det normalt (der var en ordentlig omgang da den skulle synes 1. gang efter jeg havde købt den) ? :)

Den Audi jeg har i øjet er som sagt en motor uden turbo (bevidst valg). 2,0 benzin. Men der er så lige det at den har kørt 150.000 km. hvilket jo også er
en pæn slat. Så når alt er betalt af (med mit kilometerforbrug) ville den have rundet ca. 210.000 km.
Men så igen det er en Audi, og det er vidst ikke så mange kilometer som det ser ud? Min har f.eks. kørt 310.000 og kører stadig.
Audi A4 1,6 manuel gear, årg. 1996 (296000 km)
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny audi

Indlæg af SteenTP »

Det er da super billigt Simon :)

Jeg håber Ivan tilgiver mig at jeg lige citerer ham her (A6'er):

Ivan skrev:De sidste 3-4 år har kostet 6 cifre for at være kørende og står det til Audi, mener de bagdifferentiale, motor, bærearme mm. skal koste min. 6 cifre til... :-&

Jeg har haft betydelig ringere biler, med mange flere km, der har fejlet en brøkdel 200000 km..

Derudover har den fået rustreparationer i forskærme, bsgklap, døre og vanger på kulance. At pladesmed ved Fredericia ødelagde viskertræk, sprinklermåler, monterede viskere forkert, døre og bagklap skævt, samlingerne ved forskærm ubeskrivelig elendigt, glemte at tilslutte elektroniske dele i døre mm. var til gengæld gratis med 3-4 forsøg og spild af min tid med 200km kørsel ihvert forsøg!

Hvis du ikke kan selv, kræves der meget dybe lommer.


Selv budgetterer jeg med ca. en tusse om måneden til dækning af Service + reparationer.
Det har holdt meget godt og den gamle båd har nu kørt 366.000 km 8)

En (ældre) 2,0 med 150.000 km på klokken kan formentlig holde i mange mange år uden voldsomme udskrivninger.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Ny audi

Indlæg af GertH »

Jeg har selv haft en A4 1.6 1995. Jeg solgte den for ca. 6 mdr. siden, da jeg fandt en 2.6 aut som jeg hellere ville køre i. Jeg havde 1.6 eren i ca. 3 år og jeg skiftede tandstang og lidt bremser da jeg fik den. Senere fik den ny køler , tandrem og bærearme(alle sammen). Motor og gearkasse snurrede perfekt. Den var ufattelig driftsikker og jeg kunne nok have kørt i den i mange år, hvis jeg ikke havde fået smag for 2.6.
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Besvar

Tilbage til "Andet"