Vedr Træk på A4.

Indlæg om alt det andet
Besvar
Michael_lind
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2/08/2014 12:59

Vedr Træk på A4.

Indlæg af Michael_lind »

Hej.

Har købt en AUDI A4 TDI 143 AVANT MULTITR. og skal i den forbindelse have træk på.

Mit spørgsmål går på om sådan skal have en ny blæser eller ej.

Hos den ene forhandler skal der og hos den anden skal der ikke.

Det er en importeret tysker som sælges hos dansk forhandler.

Det er en årgang 2009 men modelårgang 2010.

Det er min første Audi. Så håber det kører godt.

Håber der er en venlig sjæl der måske ved lidt :D

Mvh Michael
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af rofl »

Synes lige du skal dyrke denne tråd lidt:

viewtopic.php?p=173674

Selv, skal jeg ikke gøre mig klog på om der behøves ekstra blæser eller ej, men det er jeg sikker på den rigtige montør kan forklare dig bedre.
På min B6, har jeg aftagelig krog på som jeg er super glad for, men det er vigtigt, at hvis du vælger aftagelig krog, at du også tager den af hver gang du ikek bruger den og holder den smurt og pakket ind. Har mange kollegaer som slet ikke kan få deres krog af deres biler, da den er "rustet" fast eller skal bankes af osv - bare lige en bemærkning (y)
Michael_lind
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2/08/2014 12:59

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af Michael_lind »

Ok. Det ser interesant ud.

Har dog handlet det med i bilen.

Er bare i tvivl om det med om der skal skiftes blæser i forbindelse med trækket.

Audi Ålborg er på sagen.
Reher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25/07/2008 16:05
Geografisk sted: Jylland

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af Reher »

Jammen det må da være op til din egen samvittighed. Du skriver at den ene forhandler kan montere det uden at skifte til en større ventilator. Bruger du bilen til træk i ekstreme tilfælde er det nødvendigt, men omvendt ikke. Forsøg dig frem. Har bilen brug for en større ventilator kan den jo altid eftermonteres.
Mvh
Reher
Nu med VAGCOM
Brugeravatar
Kenneth J
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16/06/2014 10:05
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af Kenneth J »

Som hovedregel skal der en ekstra blæser på, hvis den ikke har PR-kode 1D8 så vidt jeg husker. Du kan stikke hovedet ned i motorrummet og se om der sidder 1 eller 2 blæsere. Der skal være 2, hvis det skal være efter bogen.
Kenneth, mobil 3113 6677
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Alt i salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til Audiclub.dk brugere - bare spørg!
AudiA42010
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
Geografisk sted: Varde

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af AudiA42010 »

Gad da også godt vide om min skulle have haft en blæser mere på, ved eftermontering af anhængertræk, tror i Audi danmark kan give mig den info, eftersom det ikke er originalt fabriks monteret "jydekrog" ?? nogen som selv har fået det monteret på en A4 Avant 2010 170hk, motor kode CAHA??
Brugeravatar
Kenneth J
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16/06/2014 10:05
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af Kenneth J »

Hvis den er dansk solgt fra ny, så er den forberedt.
Kenneth, mobil 3113 6677
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Alt i salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til Audiclub.dk brugere - bare spørg!
AudiA42010
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
Geografisk sted: Varde

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af AudiA42010 »

impoteret fra Tyskland, den har PR-kode 8Z5 ved ik om det har nogen betydning på noget!!!
Brugeravatar
Kenneth J
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16/06/2014 10:05
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af Kenneth J »

Den har helt sikkert mange flere PR koder. :)

8Z5 har intet med anhængertræk at gøre. Hvis den har 1D0 skal der ekstra blæser på.
Kenneth, mobil 3113 6677
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Alt i salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til Audiclub.dk brugere - bare spørg!
Reher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25/07/2008 16:05
Geografisk sted: Jylland

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af Reher »

Jeg er ved at være lidt forvirret nu. Har en 3,0 TDI Avant som er Dansk fra ny. Der var stik i højre side af bagagerummet. Der er 2 blæsere, men hverken 1D0 eller 1D8 er at find i PR koderne. Har selv monteret træk og kodet med VCDS. Det virker fint, udover der er en fejl meddelelse som siger at trækket ikke er registreret.
Mvh
Reher
Nu med VAGCOM
Brugeravatar
Kenneth J
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16/06/2014 10:05
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af Kenneth J »

Hvis den er dansk solgt bør den være fin. Du har sikkert bare glemt at vinkle anhængertræk af i adresse 19 gateway. :)
Kenneth, mobil 3113 6677
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Alt i salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til Audiclub.dk brugere - bare spørg!
Reher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25/07/2008 16:05
Geografisk sted: Jylland

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af Reher »

Lad mig lige se efter - ellers ville det vel snart være på sin plads, at komme med komplet guide over hvordan man koder sin bil, når den er forberedt og Dansk fra begyndelsen, frem for at blive ved med at lytte til det sluder om at den skal online og kodes af en Audi forhandler.
Mvh
Reher
Nu med VAGCOM
AudiA42010
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
Geografisk sted: Varde

Re: Vedr Træk på A4.

Indlæg af AudiA42010 »

Har også fået eftermonteret aftageligt træk på min 2011 avant 170 TDI, og den er importeret, så har ikke den PR kode, har taget kontakt til forhandleren jeg købte den ved, fortalt dem at Audi kræver ekstra blæser på, men forhandleren mener at det ikke kan være op til ham,om jeg vælger at køre med tungt læs, så den kræver ekstra blæser, så afventer deres svar om de vil monterer eller ej, stadig garanti på den, så hvis de ikke monterer en blæser mere, må der jo bare køres sag mod dem, da jeg mener man skal udføre arbejdet som Audi forskriver, der ere vel en grund til at Audi skriver man skal monter ekstra blæser på den?
Besvar

Tilbage til "Andet"