Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg om alt det andet
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Sagild »

Ivan skrev:Jeg mener, de fleste fritids- og ulykkesforsikringer er med retshjælp, som betyder du skal investere (i mit tilfælde et par tusinde). :)

Så kan Audi'en komme til en "isoleret undersøgelse", så man kan finde ud af, hvad der er op og ned.

Sagild - du korrekser, hvis det ikke stemmer...


Korrekser gerne :)

Alle private tingsforsikringer er 3-delte. De består af en ansvarsdækning, en retshjælpsdækning og en kaskodel.

Eksempelvis:
Hus: Hus og grundejeransvar, retshjælp og branddækning samt øvrige tilvalgte dækninger
Indbo: Privat ansvarsforsikring, retshjælp og herudover brand, vand, tyveri etc.
Bil: Ansvarsdækning, retshjælp og kasko.

Det betyder at søgsmål indenfor de respektive områder håndteres på hver enkelt forsikring. Er det naboen der har bygget for tæt på skellet på grunden er det husforsikringens retshjælp der dækker. Er du blevet overfaldet på gaden eller lign. er det indboforsikringens retshjælp der dækker.

Her er det selvfølgelig bilens retshjælp der kommer ind i billedet.

Overordnet skal der være en advokat der tager sagen før man overhovedet kan anmode om retshjælpsdækning (det er advokaten der anmoder om det). Her tror jeg den nævnte sag strander... Der er (formodentlig) underskrevet på at bilen handles som beset, og køber skriver selv at han bare ikke har hørt efter mislyden i sin iver for at handle bilen.
Om sælger har vidst at der er en fejl eller ej er jo reelt ikke relevant så længe man underskriver på at bilen er købt som beset. Det kan jo også være at der i hans øjne var taget højde for standen på bilen, ud fra den pris han satte den til salg for...

Jeg tror desværre kun der er 1 til at betale her... Men det ændrer jo ikke på at man kan skrive til sælger og henstille til hans samvittighed - det er jo ikke første gang at der er nogen der har fået refusion/hjælp til den slags ting...

Summa summarum - tror ikke du kan/får noget ud af at spekulere i retshjælpsdækning her :)
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Ivan »

Sagild skrev:
Ivan skrev:Jeg mener, de fleste fritids- og ulykkesforsikringer er med retshjælp, som betyder du skal investere (i mit tilfælde et par tusinde). :)

Så kan Audi'en komme til en "isoleret undersøgelse", så man kan finde ud af, hvad der er op og ned.

Sagild - du korrekser, hvis det ikke stemmer...


Korrekser gerne :)

Alle private tingsforsikringer er 3-delte. De består af en ansvarsdækning, en retshjælpsdækning og en kaskodel.

Eksempelvis:
Hus: Hus og grundejeransvar, retshjælp og branddækning samt øvrige tilvalgte dækninger
Indbo: Privat ansvarsforsikring, retshjælp og herudover brand, vand, tyveri etc.
Bil: Ansvarsdækning, retshjælp og kasko.

Det betyder at søgsmål indenfor de respektive områder håndteres på hver enkelt forsikring. Er det naboen der har bygget for tæt på skellet på grunden er det husforsikringens retshjælp der dækker. Er du blevet overfaldet på gaden eller lign. er det indboforsikringens retshjælp der dækker.

Her er det selvfølgelig bilens retshjælp der kommer ind i billedet.

Overordnet skal der være en advokat der tager sagen før man overhovedet kan anmode om retshjælpsdækning (det er advokaten der anmoder om det). Her tror jeg den nævnte sag strander... Der er (formodentlig) underskrevet på at bilen handles som beset, og køber skriver selv at han bare ikke har hørt efter mislyden i sin iver for at handle bilen.
Om sælger har vidst at der er en fejl eller ej er jo reelt ikke relevant så længe man underskriver på at bilen er købt som beset. Det kan jo også være at der i hans øjne var taget højde for standen på bilen, ud fra den pris han satte den til salg for...

Jeg tror desværre kun der er 1 til at betale her... Men det ændrer jo ikke på at man kan skrive til sælger og henstille til hans samvittighed - det er jo ikke første gang at der er nogen der har fået refusion/hjælp til den slags ting...

Summa summarum - tror ikke du kan/får noget ud af at spekulere i retshjælpsdækning her :)



"Sagild - du korrekser, hvis det ikke stemmer..." skulle have været "Sagild - korrekser du, hvis det ikke stemmer..." :-

Ville mene som SteenTP - hvis sælger viste, der var fejl - har sælger en dårlig sag. Ellers kunne der vel spørges i Advokatvagten... :-k
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af ivja »

Hvis du vil have lavet det hos Audi, så er der vel mulighed for at få det lavet billigere i Tyskland?
Besvar

Tilbage til "Andet"