Købeguide Audi A4 B7

Indlæg om alt det andet
Besvar
Brugeravatar
woofer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: 4/06/2008 14:33
Geografisk sted: KBH

Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af woofer »

Hej Alle,

Det er ved at være tid til at kigge sig om efter en ny bil, da der snart er familie forøgelse på vej.

Sagen er den at jeg i de sidste 5 års tid har trillet rundt i en A4 avant B5 1.9 TDI (AFN) gule plader. Den kan jeg ikke skamrose nok, da den har været bundsolid, med minimale reperationer og problemer generelt.

Og med det i mente føler jeg at det er svært ikke at blive skuffet! Men med lidt research før køb kan jeg muligvis blive bedre stillet. Havde overvejet en B6 også, men jeg må indrømme at B7 karossen falder mere i min smag.

Mit kørselsbehov kan ikke forsvare en Diesel motor, men har været meget glad for min nuværende diesel motor. Men en benzin motor kan også sagtens gå an. Dog vil jeg have en turbo på af en art....manuel gearkasse er udgangspunktet....

Så mit ønske er at få input fra folk med gode/dårlige oplevelser med B7 karrossen, så man forberede sig bedst muligt! hvilke motorer har det bedste/dårligste ry og er der generelt problemer med styrtøj eller lign.

ser frem til jeres svar

vh,
Audi A4 B5 Avant 1996
AFN 110 Hk 1,9 TDI
Trolling
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 212
Tilmeldt: 24/06/2010 06:38
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af Trolling »

Hej, du er meget velkommen til at komme forbi til en snak og en tur i min vogn.
Du skal være opmærksom på motorkoderne, da der har været problemer med BLB, det er dog min motorkode og jeg har ingen problemer haft. Dog skal du mærke efter om svinghjulet er ustabilt. Det er mit, så det kan du mærke når bilen holder i tomgang.
Jeg har fået min chippet, det er absolut ikke nogen dårlig idé.
Karossen har jeg intet at kommentere på, da den er fejlfri endnu på min.

Hygge
Ford S-max 2,0 tdci 140hk + plus list ekstra ;).Titanium mit alles
Audi A4 B7 2.0 TDI BLB Avant
Ford mondeo 2.5 V6 170hK
Audi A6 2.5TDI 180HK quattro '02
Audi A6 1.9TDI 130HK 2004
Peugeot 406 st 2.0HDI `01
VW Caravelle 2001 2.5 TDI
VW Transporter 1998 2,5tdi lang
VW Transporter 1997 2.5tdi kort
Touran 2.0TDI 140hk´04
VW 1303 1963
VW LT35 1995 lang
Renault Clio
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 180HK
Mazda 6 1.8 "skod vogn"
Golf 2 1987 1,6 GL turbo/IC
Renault 5 GTX 1,4[/size]
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af FinnK »

Hej Woofer.
Jeg købte for ca 8 mrd. siden en A4 2,0 tfsi årg 2005 med fuld servicebog, 115000 km, en ejer. Den har indtil videre kørt upåklageligt. Det eneste minus jeg har hørt om er at knastkæde + strammer kan blive defekte. men det kan høres tydeligt når bilen startes hvis det er tilfældet. hvis man skifter olie på bilen for hver 15000 km i stedet for det såkaldte longlife olieskift, hvor den skal kunne køre op til 25000 på et olieskift, er det min overbevisning at kæde + strammer nok skal holde uden problemer.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af Sigaard »

Er også fuldt ud tilfreds med min :)
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
MogensR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20/06/2013 23:34
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af MogensR »

FinnK skrev:Hej Woofer.
Jeg købte for ca 8 mrd. siden en A4 2,0 tfsi årg 2005 med fuld servicebog, 115000 km, en ejer. Den har indtil videre kørt upåklageligt. Det eneste minus jeg har hørt om er at knastkæde + strammer kan blive defekte. men det kan høres tydeligt når bilen startes hvis det er tilfældet. hvis man skifter olie på bilen for hver 15000 km i stedet for det såkaldte longlife olieskift, hvor den skal kunne køre op til 25000 på et olieskift, er det min overbevisning at kæde + strammer nok skal holde uden problemer.

Nu har jeg lige skiftet kæde + strammer på min 2.0 tfsi BGB fra 2005 som har kørt 96.000.
Der var kun støj ved varm motor ( dak dak dak diesel lyd ) fra bagerste del af topstykket som også kunne høres i kabinen.

Den har mere eller mindre støjet de sidste 40.000 km, men kæde og strammer løste problemet.

Efter udskiftning er den helt lydløs og kun brummen fra udstødningen kan høres. :-

Bilen er i øvrigt snart til salg privat, da vi skifter til en næsten ny A6.
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af LKA63 »

MogensR skrev:
FinnK skrev:Hej Woofer.
Jeg købte for ca 8 mrd. siden en A4 2,0 tfsi årg 2005 med fuld servicebog, 115000 km, en ejer. Den har indtil videre kørt upåklageligt. Det eneste minus jeg har hørt om er at knastkæde + strammer kan blive defekte. men det kan høres tydeligt når bilen startes hvis det er tilfældet. hvis man skifter olie på bilen for hver 15000 km i stedet for det såkaldte longlife olieskift, hvor den skal kunne køre op til 25000 på et olieskift, er det min overbevisning at kæde + strammer nok skal holde uden problemer.

Nu har jeg lige skiftet kæde + strammer på min 2.0 tfsi BGB fra 2005 som har kørt 96.000.
Der var kun støj ved varm motor ( dak dak dak diesel lyd ) fra bagerste del af topstykket som også kunne høres i kabinen.

Den har mere eller mindre støjet de sidste 40.000 km, men kæde og strammer løste problemet.

Efter udskiftning er den helt lydløs og kun brummen fra udstødningen kan høres. :-

Bilen er i øvrigt snart til salg privat, da vi skifter til en næsten ny A6.


Er muligvis interesseret i at give et bud. Send mig evt. en PB.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
MogensR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20/06/2013 23:34
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af MogensR »

LKA63 skrev:
MogensR skrev:
FinnK skrev:Hej Woofer.
Jeg købte for ca 8 mrd. siden en A4 2,0 tfsi årg 2005 med fuld servicebog, 115000 km, en ejer. Den har indtil videre kørt upåklageligt. Det eneste minus jeg har hørt om er at knastkæde + strammer kan blive defekte. men det kan høres tydeligt når bilen startes hvis det er tilfældet. hvis man skifter olie på bilen for hver 15000 km i stedet for det såkaldte longlife olieskift, hvor den skal kunne køre op til 25000 på et olieskift, er det min overbevisning at kæde + strammer nok skal holde uden problemer.

Nu har jeg lige skiftet kæde + strammer på min 2.0 tfsi BGB fra 2005 som har kørt 96.000.
Der var kun støj ved varm motor ( dak dak dak diesel lyd ) fra bagerste del af topstykket som også kunne høres i kabinen.

Den har mere eller mindre støjet de sidste 40.000 km, men kæde og strammer løste problemet.

Efter udskiftning er den helt lydløs og kun brummen fra udstødningen kan høres. :-

Bilen er i øvrigt snart til salg privat, da vi skifter til en næsten ny A6.


Er muligvis interesseret i at give et bud. Send mig evt. en PB.


PB er sendt. :)
Brugeravatar
woofer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: 4/06/2008 14:33
Geografisk sted: KBH

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af woofer »

Hej,

Tak for jeres svar.

MogensR, du må da også gerne sende mig lidt info.

Synes de fleste har 2.0 tfsi motorer, har de det bedste ry? Hvad med diesel motorerne?

vh,
Audi A4 B5 Avant 1996
AFN 110 Hk 1,9 TDI
Brugeravatar
Dyhr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 104
Tilmeldt: 18/12/2010 22:02
Geografisk sted: Liberia

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af Dyhr »

-Har studeret ovenstående tråd, da jeg nok bliver nødt til at anskaffe en 8E'er i løbet af efteråret.

Jeg har søgt efter en købsguide, do's and don'ts omkring 8E'eren - altså hvad skal jeg sparke til når jeg er kigger på bilen, hvilke sliddele går først (og sidst), motortyper for/imod
Hvis nogen af jer har input, ville de være i høj kurs, da en god forberedelse som bekendt ofte giver et bedre resultat.

Jeg ved godt at disse spørgsmål kunne puttes ind i adskillige underkategorier, som hvert sit underspørgsmål, og hvis nogen bliver direkte kede af at det ikke er gjort sådan, så skal jeg være den første til at undskylde, men jeg håber opslagets mere generelle karakter passer lige her.

Forudsætninger:
- Forsikringen er glad til og med 163 HK - afledt heraf kigger jeg på 1,8T og 1,9 TDI (worst case en 1,6-2,0).
- Kørselsbehov er <10.000 - derfor er det ligegyldigt om det er olie eller edikke der skal i tanken.

Spørgsmål:
1. Less is more - eller er det når vi snakker KM? - har før haft dejlige biler med mange KM, der var nusset og passet - de kørte snorlige KM-stand til trods - skal man være bange for en høj km-stand, hvis ellers 8E'eren er passet?

2. Audiclub-rabat og Audi's aldersrabat gør det fornuftigt at passe dem hos Audi - erfaringer med pris kontra arbejde/service? - Min TT var aldrig hos Audi, og den var ikke utidig eller havde hjemve.

3. Biler med >200.000 på tælleren - er der nogen stumper, som "man" ved går i udu - jeg tænker på kødben, køler, ophæng, klimakompressor, altså gængse stumper på tværs af motorsortiment?
S4 '94 AAN

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

S4 '93 AAN
TT '00 APX
C4 '92 AAR
Brugeravatar
woofer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: 4/06/2008 14:33
Geografisk sted: KBH

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af woofer »

Er der ikke en der kan være venlig og svare på ovenstående?

Det ville være rart. :D

Apropos forsikringen som er glad TOM 1.8T 163 hk:

Jeg husker en solid 1.8T motor som vidst lå i A4 B5 og i diverse A3. Mener det var en AGU motor.....

Passer det ikke at 1.8T 163 hk AVJ også skulle have et godt ry om at være stabil og god?

Tak
Audi A4 B5 Avant 1996
AFN 110 Hk 1,9 TDI
Brugeravatar
woofer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: 4/06/2008 14:33
Geografisk sted: KBH

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af woofer »

Hmm, ingen der har yderligere kommentarer? Der må være nogen der ved noget :-k
Audi A4 B5 Avant 1996
AFN 110 Hk 1,9 TDI
Brugeravatar
TGR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 417
Tilmeldt: 5/04/2010 23:04
Geografisk sted: vendsyssel

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af TGR »

Da vi havde en B7 avant,rustede den i bagklappen...det er et kendt problem,baglygterne kan i nogle tilfælde sidde og vibrere lidt med lak skade og rust til følge
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig ;)

A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt


A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Brugeravatar
woofer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: 4/06/2008 14:33
Geografisk sted: KBH

Re: Købeguide Audi A4 B7

Indlæg af woofer »

tak for input...
Audi A4 B5 Avant 1996
AFN 110 Hk 1,9 TDI
Besvar

Tilbage til "Andet"