Ventileret Skiver
-
- Forumbruger
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
- Geografisk sted: Varde
Ventileret Skiver
hejsa, er der nogen som ved hvor jeg kan købe Ventileret sportsskiver til min 2.0 170hk TDI A4 B8 avant.....?
Re: Ventileret Skiver
Mange har sparet penge ved at købe på EBAY
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Ventileret Skiver
Hvis det er fordi du døjer med skæve skiver, så har de også Brembo på autodele24.dk, som i øvrigt er tysk.
Re: Ventileret Skiver
Jeg kører med Zimmermann skiver og klodser. Det virker og er billige. Og de er coatede, så de ikke ruster i kanterne.
Mener jeg gav lige under kr. 1800,- for skiver og klodser hele vejen rundt.
Mener jeg gav lige under kr. 1800,- for skiver og klodser hele vejen rundt.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
- Geografisk sted: Varde
Re: Ventileret Skiver
-Bjørn T, er det de sports skiver med huller i du fik for 1800 incl klodser til hele vejen rundt?
Re: Ventileret Skiver
AudiA42010 skrev:-Bjørn T, er det de sports skiver med huller i du fik for 1800 incl klodser til hele vejen rundt?
Nej. Der er hverken huller eller riller.
I mine øjne gavner det ikke. Det trækker jo også bare ned på levetiden.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Ventileret Skiver
Jeg havde hullede Zimmermann skiver på min S4 B5 (380mm og 245mm), mener jeg gav 2.500 for 4 skiver hos http://www.bremsen-heinz.de/
Hullede skiver larmer noget mere... Det kan høres, også når man smider ankeret ved 240 km/t
Hullede skiver larmer noget mere... Det kan høres, også når man smider ankeret ved 240 km/t
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Ventileret Skiver
Mon ikke de forreste var 320, hvis du fik dem til den pris?
Jeg har i hvert fald problemer med at finde betalbare skiver, og de er kun 360.
Kan kun tilslutte mig Bjørns holdning. Hullede skiver og sportsbelægninger er ikke besværet værd, medmindre man kører på bane, og der er det endda tvivlsomt. Jeg har helt almindelige skiver og belægninger på rallybilen, og der er aldrig problemer, selv om skiverne er helt lilla af varme.
Jeg har til gengæld et komplet quattro GmbH-sæt på min B5, og det er det værste lort, jeg nogensinde frivilligt har kylet penge efter. Belægningerne er så hårde som granit, og skiverne bliver skæve, hvis man kommer på den ret usædvanlige idé at bruge bremserne til at tage farten af bilen med. Oven i alle elendighederne er hullerne ikke over for hinanden i skivernes 2 "halvdele", så hvis man vil rense dem for støv med et lille bor, skal man have skiverne afmonteret. Man kan se, at bremsestøvet, der sætter sig i hullerne, gør et eller andet uheldigt ved skiven, for der danner sig med tiden små revner rundt om hullerne. Synsmanden siger, at der er en vis bagatelgrænse for den slags revner, men det kan i hvert fald ikke være hensigtsmæssigt.
\Alex
Jeg har i hvert fald problemer med at finde betalbare skiver, og de er kun 360.
Kan kun tilslutte mig Bjørns holdning. Hullede skiver og sportsbelægninger er ikke besværet værd, medmindre man kører på bane, og der er det endda tvivlsomt. Jeg har helt almindelige skiver og belægninger på rallybilen, og der er aldrig problemer, selv om skiverne er helt lilla af varme.
Jeg har til gengæld et komplet quattro GmbH-sæt på min B5, og det er det værste lort, jeg nogensinde frivilligt har kylet penge efter. Belægningerne er så hårde som granit, og skiverne bliver skæve, hvis man kommer på den ret usædvanlige idé at bruge bremserne til at tage farten af bilen med. Oven i alle elendighederne er hullerne ikke over for hinanden i skivernes 2 "halvdele", så hvis man vil rense dem for støv med et lille bor, skal man have skiverne afmonteret. Man kan se, at bremsestøvet, der sætter sig i hullerne, gør et eller andet uheldigt ved skiven, for der danner sig med tiden små revner rundt om hullerne. Synsmanden siger, at der er en vis bagatelgrænse for den slags revner, men det kan i hvert fald ikke være hensigtsmæssigt.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Ventileret Skiver
Jeg fik den forklaring, at hullerne i skiverne gør, at afkølingen er størst der, og at det er disse temperaturændringer, der får materialet til at ændre struktur. Jeg tror ikke nødvendigvis det har noget med bremsestøvet at gøre.
Re: Ventileret Skiver
Det har jeg også hørt, men det kan jo ikke være meningen, at de SKAL revne, længe inden de er slidt op? Audi ville da aldrig hitte på noget, der medfører overflødige omkostninger
Da jeg fik dem drejet af, forklarede firmaet, at det er meget vigtigt at fjerne støvet, da skiverne ellers ikke køles ordentligt .
Han mente tydeligvis, at støvet har en del af belægningernes egenskaber, og at det er anderledes temperaturudvidelse i disse materialer, der får skiven til at revne. Muligvis virker støvet som en prop, så den luft, der transporteres med ind imellem resten af hullet og belægningen, ikke kan undslippe ind midt i skiven. Denne luft bliver formodentlig ret lunken og kommer til at fylde en del mere, inden hullet er fri af belægningen igen. Støvet sidder delvist så fast, at man ikke bare kan prikke det ud med en lille skruetrækker. Det skal bores ud.
Kan være en and... eller en gås. Forsøger at redde den med normale belægninger, ellers må der nye skiver uden huller til.
\Alex
Da jeg fik dem drejet af, forklarede firmaet, at det er meget vigtigt at fjerne støvet, da skiverne ellers ikke køles ordentligt .
Han mente tydeligvis, at støvet har en del af belægningernes egenskaber, og at det er anderledes temperaturudvidelse i disse materialer, der får skiven til at revne. Muligvis virker støvet som en prop, så den luft, der transporteres med ind imellem resten af hullet og belægningen, ikke kan undslippe ind midt i skiven. Denne luft bliver formodentlig ret lunken og kommer til at fylde en del mere, inden hullet er fri af belægningen igen. Støvet sidder delvist så fast, at man ikke bare kan prikke det ud med en lille skruetrækker. Det skal bores ud.
Kan være en and... eller en gås. Forsøger at redde den med normale belægninger, ellers må der nye skiver uden huller til.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Ventileret Skiver
Høy skrev:Mon ikke de forreste var 320, hvis du fik dem til den pris?
Formentlig - det gik lidt hurtigt med at skrive, skulle også lige følge med på noget debug på et script på min postserver
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Ventileret Skiver
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Re: Ventileret Skiver
Man kan bestille med og uden Wako Set KOMPLETT. Prisdifferencen er ca. 5€.
Nogen der ved hvad et WAKO set er?
Audi A5 2,0T 2010
Re: Ventileret Skiver
WArnKOntakt => Advarselskontakt?
Til slitageindikator.
\Alex
Til slitageindikator.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)