Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Det gule lyn var begyndt at føle sig lidt ensom, så i ugens løb drop jeg til Tyskland efter en lillebror til den.
Har kigget i halvandet års tid efter en S4 i den rigtige farve. Der var den helt rigtige til salg for halvandet år siden, men jeg var ikke klar til at slå til, og det har ærgret mig siden. Men nu dukkede der endelig noget brugbart op. En en-ejers S4 fra 2009 med manuelt gear, kørt 127.000 km hos en privat sælger. Alle værkstedsregninger osv. inkluderet. Måtte undvære automatgear, sædevarme og B&O anlæg, men til gengæld kom den med anhængertræk (aldrig brugt) og de rigtige læder/alcantara sportssæder - og til en fornuftig pris.
Da sælger skulle på ferie måtte jeg afsted i løbet af ugen. Afgang onsdag 14.30 efter arbejde, i banken og hente en frygtelig masse Euro (skal bestilles en uges tid i forvejen), en tur forbi toldmyndighederne i Padborg (når man bringer mere end 10.000 Euro ud af landet), og så afsted mod Mosel - 927 km fra Århus i.flg. Google maps. Havde lokket en kollega med på turen.
Ankomst 00.45, morgenmad kl. 8, bilkiggeri kl. 9, hjemad omkring 10.30 og hjemkomst 22.00. Måtte holde i kø et par gange undervejs - rimelig led omgang, da koblingen i S4'eren er markant hårdere end i TT'en. Toldsyn fredag morgen 8.50, og nu afventer jeg at afgiften går igennem så jeg kan få de danske plader på.
Alt i alt gik det rimelig smertefrit.
Kommunikationen foregik pr. mail på tysk (har ikke skrevet så meget på tysk de sidste 20 år).
Betalte et lille depositum forud via paypal, efter jeg havde fået tilstrækkeligt med papirer på bilen med navn og adresse på til at jeg havde tillid til sælger.
Tyske Kurzzeitkennzeichen, der gælder 5 dage, kunne bestilles online, når man havde registreringsattesten og bilen var afmeldt - jeg fik dem leveret direkte til sælger. Når det er dem med den gule stribe (ikke de røde eksportplader) må man også gerne køre på dem i Danmark, så de fik også fragtet mig til toldsyn og hjem om fredagen. De koster 129 Euro inklusiv forsikring og ekspreslevering.
Euro blev vekslet til kurs 7,58. Jeg bestilte fredag og kunne hente i Horsens onsdag (Højbjerg og Århus havde længere ventetid).
Told var rimelig nemt - blanket 12.020 i to eksemplarer, der var omkring 5 minutters ventetid ved tolden i Padborg. Skal så vidt jeg har forstået også udfyldes, hvis man overfører pengene via bankoverførsel. https://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=103930
Har kigget i halvandet års tid efter en S4 i den rigtige farve. Der var den helt rigtige til salg for halvandet år siden, men jeg var ikke klar til at slå til, og det har ærgret mig siden. Men nu dukkede der endelig noget brugbart op. En en-ejers S4 fra 2009 med manuelt gear, kørt 127.000 km hos en privat sælger. Alle værkstedsregninger osv. inkluderet. Måtte undvære automatgear, sædevarme og B&O anlæg, men til gengæld kom den med anhængertræk (aldrig brugt) og de rigtige læder/alcantara sportssæder - og til en fornuftig pris.
Da sælger skulle på ferie måtte jeg afsted i løbet af ugen. Afgang onsdag 14.30 efter arbejde, i banken og hente en frygtelig masse Euro (skal bestilles en uges tid i forvejen), en tur forbi toldmyndighederne i Padborg (når man bringer mere end 10.000 Euro ud af landet), og så afsted mod Mosel - 927 km fra Århus i.flg. Google maps. Havde lokket en kollega med på turen.
Ankomst 00.45, morgenmad kl. 8, bilkiggeri kl. 9, hjemad omkring 10.30 og hjemkomst 22.00. Måtte holde i kø et par gange undervejs - rimelig led omgang, da koblingen i S4'eren er markant hårdere end i TT'en. Toldsyn fredag morgen 8.50, og nu afventer jeg at afgiften går igennem så jeg kan få de danske plader på.
Alt i alt gik det rimelig smertefrit.
Kommunikationen foregik pr. mail på tysk (har ikke skrevet så meget på tysk de sidste 20 år).
Betalte et lille depositum forud via paypal, efter jeg havde fået tilstrækkeligt med papirer på bilen med navn og adresse på til at jeg havde tillid til sælger.
Tyske Kurzzeitkennzeichen, der gælder 5 dage, kunne bestilles online, når man havde registreringsattesten og bilen var afmeldt - jeg fik dem leveret direkte til sælger. Når det er dem med den gule stribe (ikke de røde eksportplader) må man også gerne køre på dem i Danmark, så de fik også fragtet mig til toldsyn og hjem om fredagen. De koster 129 Euro inklusiv forsikring og ekspreslevering.
Euro blev vekslet til kurs 7,58. Jeg bestilte fredag og kunne hente i Horsens onsdag (Højbjerg og Århus havde længere ventetid).
Told var rimelig nemt - blanket 12.020 i to eksemplarer, der var omkring 5 minutters ventetid ved tolden i Padborg. Skal så vidt jeg har forstået også udfyldes, hvis man overfører pengene via bankoverførsel. https://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=103930
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Fine bil, tillykke med forøgelsen
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Tillykke. Sgu en fin bil. Der er kommet lidt citronmåne over indkørslen.
Vi mangler at få lidt data på bilen.
Vi mangler at få lidt data på bilen.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Audi S4 Avant fra 10/2009
3.0 V6 med kompressor og 333 hk
Manuelt Gear
Anhængertræk (originalt, aldrig brugt)
1-ejers, med fuld historik med kvitteringer på alt, hvad der er lavet.
Burde nok supplere med et billede af kabinen. Den har carbon-pakken og læder/alcantara sportsstole, hvor nakkestøtten er integreret i sædet.
Kunne godt have ønsket mig automatgear, sædevarme, 2-zone klima, B&O anlæg, farveskærm i instrumentbrættet og Drive Select - men det vægtede lidt højere at få den i den rigtige farve og stand, og tålmodigheden rakte ikke til at vente længere
3.0 V6 med kompressor og 333 hk
Manuelt Gear
Anhængertræk (originalt, aldrig brugt)
1-ejers, med fuld historik med kvitteringer på alt, hvad der er lavet.
Burde nok supplere med et billede af kabinen. Den har carbon-pakken og læder/alcantara sportsstole, hvor nakkestøtten er integreret i sædet.
Kunne godt have ønsket mig automatgear, sædevarme, 2-zone klima, B&O anlæg, farveskærm i instrumentbrættet og Drive Select - men det vægtede lidt højere at få den i den rigtige farve og stand, og tålmodigheden rakte ikke til at vente længere
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Nice... Tillykke!jorlund skrev:Audi S4 Avant fra 10/2009
3.0 V6 med kompressor og 333 hk
Manuelt Gear
Anhængertræk (originalt, aldrig brugt)
1-ejers, med fuld historik med kvitteringer på alt, hvad der er lavet.
Burde nok supplere med et billede af kabinen. Den har carbon-pakken og læder/alcantara sportsstole, hvor nakkestøtten er integreret i sædet.
Kunne godt have ønsket mig automatgear, sædevarme, 2-zone klima, B&O anlæg, farveskærm i instrumentbrættet og Drive Select - men det vægtede lidt højere at få den i den rigtige farve og stand, og tålmodigheden rakte ikke til at vente længere
500+ NM er dybt vanedannende i en 1.600 kg bil sku' jeg lige hilse og sige. Min gamle S4 V6 kunne gå 80-240 km/t i 5. gear så manuel gear var helt OK.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Tak! Den har "kun" et moment på 440 Nm, men den går rigtig fint. Trækker pænt helt ned til omkring 1200 omdrejninger, men vågner virkelig op, når den kommer over 4000
Koblingen er lidt mere kontant end jeg er vant til, så man skal lige lære det for ikke at blive kastet for meget rundt ved tilkobling i de små gear
Koblingen er lidt mere kontant end jeg er vant til, så man skal lige lære det for ikke at blive kastet for meget rundt ved tilkobling i de små gear
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Tillykke med bilen
Her er en mere til indkørslen https://www.guloggratis.dk/biler/person ... farves2gul
Her er en mere til indkørslen https://www.guloggratis.dk/biler/person ... farves2gul
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Vi har allerede 3 gule biler og en trailer holdende, og naboen er begyndt at brokke sig - har også en 80er holdende på værkstedet uden motor, så jeg må hellere afholde mig fra at starte flere projekter for nuværende
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Stort tillykke skal også lyde herfra
Fed farve [THUMBS UP SIGN]
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Fed farve [THUMBS UP SIGN]
Skal lige hilse og sige, at selv med 400kg mere på vægten er det ekstremt vanedannende og kan give kramper i "smiletøjet"... selv hos passagereneSorenR skrev:...500+ NM er dybt vanedannende i en 1.600 kg bil sku' jeg lige hilse og sige...
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Tillykke med den gule
Hvad stod sådan fætter ca i ?
Hvad stod sådan fætter ca i ?
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Omkring 275, når man medregner udgifter til benzin, overnatning, toldsyn, osv.
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Stort tillykke med den - en fantastisk køremaskine
Dog ville min OCD bryde ud i lys lue over den nuanceforskel i farverne på de dejlige biler
Dog ville min OCD bryde ud i lys lue over den nuanceforskel i farverne på de dejlige biler
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: Familieforøgelse - en lille ny fra Tyskland.
Tak tak - jeg må se, om jeg kan finde en TT i Imola gul, så det kan komme til at passe. Det ville være synd at begynde at male på den