Hej alle
Er der en "Gear-nørd" der kan hjælpe mig lidt.
Jeg havde en oplevelse hvor det var som om at forbindelsen mellem motor og gearkassen forsvandt under kørselen. Det skete pludseligt og mens jeg var i fart 80 km/t, jeg er på vej op af en bakke og jeg trykker lidt ekstra på speederen så gearkassen skifter fra 5. til 4. gear. Jeg kan give gas men der er ingen forbindelse til gearkassen. Efter at være holdt ind til siden kan jeg komme i gang igen, men jeg kan ikke få den til at køre meget mere end 40 km/t før få slipper den forbindelsen. Jeg får bilen hjem og fejludlæser med VCDS og får fejlkode: "17118-P0734-35-10 4. gear forkert udvekslingsforhold".
Jeg har nu skiftet olie og filter, og ja, olien var meget sort.
Men mit problem er ikke løst ved olieskift.
Jeg har fået følgende 3 fejlkoder på skift:
17114-P0730-35-10 gear/udvekslingsovervågning
17118-P0734-35-10 4. gear udvekslingsforhold
17119-P0735-35-00 5. gear udvekslingsforhold
Motoren er en 2,5 TDI (AKN)
Gearet er tiptronic (FRU) quattro bagtøj (DAJ)
Bilen har kørt 385000 km, der står i papirene at den er født med en FAP-gearkasse men jeg kan ikke se nogen steder hvornår denne ombytning skulle være forgået.
Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre?
"Gear-nørd" søges
"Gear-nørd" søges
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Re: "Gear-nørd" søges
Måske lidt inspiration viewtopic.php?f=23&t=31945MB skrev:Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre?
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: "Gear-nørd" søges
Ja - måskemorten00 skrev:Måske lidt inspiration viewtopic.php?f=23&t=31945MB skrev:Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre?
Mvh Morten
Fejlbeskrivelsen er ikke helt den samme men værd at kigge nærmere på.
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Re: "Gear-nørd" søges
Slettet.
Re: "Gear-nørd" søges
Mojo - er det fordi indlægget ikke findes mere eller er det ikke et forslag jeg skal tænke mere over?
Er der nogen der ved om det er normalt at man ikke kan udlæse ABS-styreboksen med VCDS når man køre over 20 km/t?
Er der nogen der ved om det er normalt at man ikke kan udlæse ABS-styreboksen med VCDS når man køre over 20 km/t?
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Re: "Gear-nørd" søges
Jeg havde lige glemt det var audiclub jeg var på og læste 2.5tdi som en vw transporter.
De har problemer med de ødelægger strålerne i trækakslerne så de bare glider rundt ved belastning.
Det kunne måske give de fejlkoder.
De har problemer med de ødelægger strålerne i trækakslerne så de bare glider rundt ved belastning.
Det kunne måske give de fejlkoder.
Re:
OK - det var et bud og det takker jeg formojo skrev:Jeg havde lige glemt det var audiclub jeg var på og læste 2.5tdi som en vw transporter.
De har problemer med de ødelægger strålerne i trækakslerne så de bare glider rundt ved belastning.
Det kunne måske give de fejlkoder.
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech