Brugt Audi A5 cabriolet

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Mtolesen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 66
Tilmeldt: 2/04/2019 23:07

Brugt Audi A5 cabriolet

Indlæg af Mtolesen »

Hej derude,

Jeg er blevet hooked på at købe en brugt Audio A5 Cabriolet, men jeg ville lige konsultere eksperterne her inde først.

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom ved ved disse type biler, noget med kaleschen, er der bestemte årgange der er problemer med, ect?

Er der specielt mange problemer med de ældre typer, og rent motor mæssigt, hvad skal man holde sig fra, er der en max km amtal man bør holde sig fra?

Mange tak for hjælpen

Mvh
Martin
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Brugt Audi A5 cabriolet

Indlæg af Ivan »

A5 Cabriolet er skøn, men lad nu være med at købe med hjertet, men med hjernen og snusfornuft. Når forelskelsen er drevet lidt over, er det jo først, man bliver klar over, hvad man er kommet i nærkontakt med!

Nogle brugtvognshandlere kan til forveksling i en salgssituation, være de rareste, venligste og mest imødekommende personer, du kan opleve. MEN når handlen er på plads, vil nogle af de "rare" brugtvognshandlere være fuldstændig ugenkendelige i reklamations- og garantisager!

Jo mere kynisk, mistroisk, mistænkelig du er, jo billigere "slipper" du senere. Hvis noget er for godt til at være sandt, kan du være 100% sikker på det!

Måske får du nogle svar på A5, men hvis ikke der er noget statistik, kan du nok ikke bruge det til så meget. Nogen vil have problemer, nogen vil ikke - selv en kan Audi, gå i stykker. :)

For mit vedkommende og sikkert andre ville gerne have vidst det, de ved i dag, da de købte deres Audi.

Held og lykke med evt. prøvetur - du kan jo melde tilbage på tråden.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Brugt Audi A5 cabriolet

Indlæg af jorlund »

Der er kendte fejl omkring stempelringe på 1.8 tfsi og 2.0 tfsi frem til 2. halvdel af 2012. Hvis den er før 2012, er det værd at undersøge om fejlen er udbedret. Det kan være en ret dyr omgang. Derudover kan fsi-motorerne generelt døje lidt med at ventilerne soder til, men det burde man kunne rense sig ud af.
Jeg har set at man kan få en cabriolet med diesel-motor, men det virker lidt hul i hovedet at skulle køre og lytte til en fiskekutter.

Der kommer vedligeholdelsesreparationer på alle biler, selvom Audi generelt er rimelig solidt bygget. Hvis man regner med at bilen kan holde til 250.000 km, skal du kigge efter en, der har kørt max 250.000 - (antal år du forventer at have den * antal kilometer pr år), hvis det skal være billigt i anskaffelse.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Brugt Audi A5 cabriolet

Indlæg af Høy »

men det virker lidt hul i hovedet at skulle køre og lytte til en fiskekutter.


:D :lol: (y) ... og lugte til den O:)

Pas nu på, hvad du siger. Man må ikke bande i kirken.

Hvis du selv har mod på at rode med motoren, kan du også købe en, som vides at have problemer med ringene, og som derfor kan være spotbillig. Tyske firmaer fræser bredere kanaler til bedre stempelringe i de eksisterende stempler eller sælger renoveringssæt. Det kan virke overvældende, men reservedelene er overkommelige:

Her er f.eks. et tilbud: https://www.ebay.de/itm/VW-Audi-Kolben-1-8-TFSI-Motorsatz-Reparatursatz-Dichtungssatz-komplett-CDH-CDA-/253419651569

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Brugt Audi A5 cabriolet

Indlæg af SteenTP »

..... og hvis man lader Audi udbedre problemet med stempelringene koster det i omegnen af 55k..... :twisted:
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Mtolesen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 66
Tilmeldt: 2/04/2019 23:07

Re: Brugt Audi A5 cabriolet

Indlæg af Mtolesen »

Mange tak for svarene.......jeg er stadig i vildrede.....A5 Carbriolet er en super lækker bil, men jeg er ikke til at gør det selv mht reprationer, og så er der jo den danske vinter.....selv om den ikke har været så slem på det sidste.
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"