S3 8l undervogn på a3

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Besvar
XxbuusxX
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19/12/2020 01:35

S3 8l undervogn på a3

Indlæg af XxbuusxX »

Halløj.
Jeg har fået mig en komplet s3 undervogn (støddæmper og fjedre) i den tro at den lige var til at smække under min a3 8l.
Men sagen er den, at den står pisse godt bagtil, men foran, er den lige så høj som inden. Dog kan jeg se at OEM numrene ikke er identiske, og når jeg søger på dem, kommer de 2 forskellige godt nok op..
Hvad er forskellen? Kan jeg gøre noget, eller må jeg bare give fortabt og evt. sælge undervognen?
Håber i kloge hoveder kan hjælpe et stort spørgsmålstegn 😊
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: S3 8l undervogn på a3

Indlæg af Høy »

Prøv at åbne motorhjelmen og sætte dig på traversen ved låsen (hvis du er bange for at bøje noget, kan du lægget et stykke pap under bagdelen. Pas på ikke at knække diverse plasticdele, dvs. du skal presse på noget, som er forstærket eller af metal

Hvis det får højden til at passe, ved du nogenlunde, hvor meget vægt der er tale om, og konklusionen er så, at en S3 er tungere i forenden end din bil. Den kan f.eks. være tungere på grund af den 6-trins gearkasse. Desuden er motoren noget anderledes, så der kan også være 20-25 kg.

Akseltrykket er i hvert fald højere end for en almindelig 1,8T quattro

Her er dataene for en S3: https://www.audi.de/dam/nemo/customer-a ... b1_154.pdf

Her er dataene for en 8L 1,8T: https://www.audi.de/dam/nemo/customer-a ... b1_18t.pdf

Du skriver ikke, om din er en quattro, men jeg formoder, at det er nødvendigt, for at støddæmperne bagest overhovedet passer?

Du kan se på opstillingerne, at tørvægten er 85 kg. højere på en S3 end en 1,8 T quattro, og noget kunne så tyde på, at den ekstra vægt er foran, eller at fjedrene foran er mere progressive end de bageste.

Tvivler på, at der er noget at gøre.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"