Hej,
Har lige erhvervet mig en dejlig Audi a5 2.0 tfsi cabriolet, årgang 2010.
Ved i om den kan chiptunes, og hvor meget ekstre får jeg ud af det?
Bliver bilen ulovlig, og vil den blive kasseret til syn?
Slider det meget på motoren
Er der grader af chiptuning, og er lovlige og ulovlige tuning katagorier?
Mvh
Martin
Chiptuning af audi a5 2.0 tfsi cabriolet, årgang 2010.
Re: Chiptuning af audi a5 2.0 tfsi cabriolet, årgang 2010.
Ja bilen er ulovlig bagefter uanset graden af tuningen.Mtolesen skrev:Hej,
Har lige erhvervet mig en dejlig Audi a5 2.0 tfsi cabriolet, årgang 2010.
Ved i om den kan chiptunes, og hvor meget ekstre får jeg ud af det?
Bliver bilen ulovlig, og vil den blive kasseret til syn?
Slider det meget på motoren
Er der grader af chiptuning, og er lovlige og ulovlige tuning katagorier?
Mvh
Martin
Hvis du vil have det gjort så få det lavet et anerkendt sted, og ikke den lokale "Fritidstuner" - så hellere give en tusse mere.
Overvej lige at sige det til dit forsikringsselskab også, så du bevarer din forsikringsdækning.
Udover motor skal kunne holde til det, skal gearkassen også kunne holde til det.
Re: Chiptuning af audi a5 2.0 tfsi cabriolet, årgang 2010.
Til lykke med din A5.
Ikke at jeg vil være "gammel og sur", men prøv at søge på A5 (Der findes andre end Google - der vil vide alt om dig) og se hvor komplicerede moderne Audier er. En 2.0 er konstrueret til at være en 2.0 plus en margin som en nogenlunde sikkerhed for at fungere i normal drift.
Det er denne margin, du formindsker eller overskrider, men det kan penge klare, hvis man er frisk på at udfordre skæbnen.
Ovenstående er min personlige holdning, som er erfaringer fra en Audi igennem 10 år, der ikke er tunet, men kan være rigelig bøvlet at holde kørende, selv med autoriserede komponentudskiftere.
Ikke at jeg vil være "gammel og sur", men prøv at søge på A5 (Der findes andre end Google - der vil vide alt om dig) og se hvor komplicerede moderne Audier er. En 2.0 er konstrueret til at være en 2.0 plus en margin som en nogenlunde sikkerhed for at fungere i normal drift.
Det er denne margin, du formindsker eller overskrider, men det kan penge klare, hvis man er frisk på at udfordre skæbnen.
Ovenstående er min personlige holdning, som er erfaringer fra en Audi igennem 10 år, der ikke er tunet, men kan være rigelig bøvlet at holde kørende, selv med autoriserede komponentudskiftere.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Chiptuning af audi a5 2.0 tfsi cabriolet, årgang 2010.
Stort tillykke også herfra [THUMBS UP SIGN]
Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men vil da gerne dele min mening... så kan du jo læse den eller lade være [WINKING FACE]
SVJV har din 200+ Hk og 300+ Nm... hvorfor vil du overhovedet tune den?
Du skal nyde den friske luft og solens stråler under den ÅBNE himmel.
Jeg ELSKER at køre åben og det med 133Hk og SVJH 190Nm [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Ser alt for tit CAB's køre lukket når det ikke regner... ville aldrig ske for mig. Hvis det er for koldt skruer vi op for varmen i sæderne og fuld skrue på varmen op i forruden... føles "næsten" som en sommerdag [FACE WITH TEARS OF JOY]
Nyd bilen under åben himmel... det er det den er bygget til og ikke til ræs... just my 2-cent
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men vil da gerne dele min mening... så kan du jo læse den eller lade være [WINKING FACE]
SVJV har din 200+ Hk og 300+ Nm... hvorfor vil du overhovedet tune den?
Du skal nyde den friske luft og solens stråler under den ÅBNE himmel.
Jeg ELSKER at køre åben og det med 133Hk og SVJH 190Nm [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Ser alt for tit CAB's køre lukket når det ikke regner... ville aldrig ske for mig. Hvis det er for koldt skruer vi op for varmen i sæderne og fuld skrue på varmen op i forruden... føles "næsten" som en sommerdag [FACE WITH TEARS OF JOY]
Nyd bilen under åben himmel... det er det den er bygget til og ikke til ræs... just my 2-cent
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter