A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Besvar
AUDI-V8
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12/03/2004 22:59

A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af AUDI-V8 »

Audi A8 4.2TDI årgang 2007
Før og efter Scantune har lejet lidt med den :D
Vedhæftede filer
Audi A8 scantune-411Hp.pdf
(495.99 KiB) Downloadet 1227 gange
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af Bjørn T »

AUDI-V8 skrev:Audi A8 4.2TDI årgang 2007
Før og efter Scantune har lejet lidt med den :D

Sikker på at det er din bil og ikke en log Scantune har downloadet fra NASA. o.O :lol:
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af mojo »

per snyder ikke med tallene :)
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af audi_claus »

Flot bundtræk.
Men jeg troede ikke, at han ville gøre det mere - men det er måske fra Tyskland ?
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af FinnK »

audi_claus skrev:Flot bundtræk.
Men jeg troede ikke, at han ville gøre det mere - men det er måske fra Tyskland ?


Det er "LOVLIGT" igen.Prøv at tjekke Landbergs hjemmeside.(chiptuning.nu)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
AUDI-V8
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12/03/2004 22:59

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af AUDI-V8 »

Nu er det jo ikke ulovligt til motor sport og Per er jo ikke herre over hvad man bruger bilen til efterfølgende.
Der bliver lavet MANGE biler til hverdags brug....hos alle chip tuner.
Men sikke et bundtræk det er helt vildt :lol:
Mellem acceleration ved overhaling er også helt vildt "uden ned gearing vel at mærke"

Har stor tiltro til Per, han er ud fra mit kendskab til Scantune meget reæl
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af audi_claus »

AUDI-V8 skrev:Nu er det jo ikke ulovligt til motor sport og Per er jo ikke herre over hvad man bruger bilen til efterfølgende.
Der bliver lavet MANGE biler til hverdags brug....hos alle chip tuner.
Men sikke et bundtræk det er helt vildt :lol:
Mellem acceleration ved overhaling er også helt vildt "uden ned gearing vel at mærke"

Har stor tiltro til Per, han er ud fra mit kendskab til Scantune meget reæl


Dejligt - for kort tid siden var det også ulovligt - uanset om det var til motorsport eller ej - at forbedre bilernes ydelser (det var en diskussion på bilbasen eller hvad det nu var hvor færdelsstyrelsen var ude med den store bødeblok)
Med den ydelse forstår jeg godt, at du vil skifte olie i automatkassen - og husk lige bagtøj også.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
AUDI-V8
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12/03/2004 22:59

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af AUDI-V8 »

Er bilen ikke indregistreret så er der nu ingen lov mod det, men nok om det ved godt det er ulovligt til gade brug, har nu lidt svært ved at se hvordan de skulle opdage det.
vedr. olien, så er det min opfattelse at ingen olie holder evigt og derfor ville jeg skifte det uanset chip eller ej.

Skal snart skifte olien i bagerste differential regner med at bruge Castrol og her vil jeg tilsætte 6% Tec2000 fra Danco oil
Skal lige have fundet ud af om den forreste differential køre med egen olie eller om det køre sammen med automatgearkassen, køre den med egen gear olie vil jeg også skifte det + Tec2000
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af Bjørn T »

AUDI-V8 skrev:Er bilen ikke indregistreret så er der nu ingen lov mod det, men nok om det ved godt det er ulovligt til gade brug, har nu lidt svært ved at se hvordan de skulle opdage det.
vedr. olien, så er det min opfattelse at ingen olie holder evigt og derfor ville jeg skifte det uanset chip eller ej.

Skal snart skifte olien i bagerste differential regner med at bruge Castrol og her vil jeg tilsætte 6% Tec2000 fra Danco oil
Skal lige have fundet ud af om den forreste differential køre med egen olie eller om det køre sammen med automatgearkassen, køre den med egen gear olie vil jeg også skifte det + Tec2000

Forreste diff. og Torsen diff. kører med egen olie af samme type som bagdiff. Gearkassen kører med ATF olie.

En ekspert har fortalt mig at olie aldrig mister smøreevnen, men at det er snavset der gør olie dårlig. Sodpartikler og mikroskopiske metalspåner er ikke det bedste at få i lejer og mellem tandhjul.
De fleste metalspåner bliver opfanget af magneter.

Hørte fra en sømand, at på nogle skibe kører man smøreolien igennem et renseanlæg og genbruger den.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af audi_claus »

Bjørn T skrev:
AUDI-V8 skrev:Er bilen ikke indregistreret så er der nu ingen lov mod det, men nok om det ved godt det er ulovligt til gade brug, har nu lidt svært ved at se hvordan de skulle opdage det.
vedr. olien, så er det min opfattelse at ingen olie holder evigt og derfor ville jeg skifte det uanset chip eller ej.

Skal snart skifte olien i bagerste differential regner med at bruge Castrol og her vil jeg tilsætte 6% Tec2000 fra Danco oil
Skal lige have fundet ud af om den forreste differential køre med egen olie eller om det køre sammen med automatgearkassen, køre den med egen gear olie vil jeg også skifte det + Tec2000

Forreste diff. og Torsen diff. kører med egen olie af samme type som bagdiff. Gearkassen kører med ATF olie.

En ekspert har fortalt mig at olie aldrig mister smøreevnen, men at det er snavset der gør olie dårlig. Sodpartikler og mikroskopiske metalspåner er ikke det bedste at få i lejer og mellem tandhjul.
De fleste metalspåner bliver opfanget af magneter.

Hørte fra en sømand, at på nogle skibe kører man smøreolien igennem et renseanlæg og genbruger den.

Jeg købte engang et ekstra fint filter der var i et by-pass til det originale og som havde et varmelegeme til at fordampe vand fra olien. Jeg troede på idee'n men har aldrig fået det monteret.
Egentlig var det beregnet til industri - der går måske 18 liter olie på en lastbil - og man sendte så olieprøver til analyse - og kunne måske køre 100.000 km på et skift.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af MortenAa »

Bjørn T skrev:En ekspert har fortalt mig at olie aldrig mister smøreevnen, men at det er snavset der gør olie dårlig. Sodpartikler og mikroskopiske metalspåner er ikke det bedste at få i lejer og mellem tandhjul.
De fleste metalspåner bliver opfanget af magneter.

Hørte fra en sømand, at på nogle skibe kører man smøreolien igennem et renseanlæg og genbruger den.


Det er til dels rigtig, man kan sige meget groft at vand også kan smøre, men langt fra optimalt ;) olie der har været udsat for ekstreme temperature, vil miste en del af smøreevnen, men det er pga olien bliver nedbrudt til andre væsketyper.

Stort set alle skibsmotorer over en hvis størrelse renser olien, gerne i 3 stadier, groft, fint, meget fint.
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
henrikgh
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7/02/2018 08:47

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af henrikgh »

AUDI-V8 skrev:Er bilen ikke indregistreret så er der nu ingen lov mod det, men nok om det ved godt det er ulovligt til gade brug, har nu lidt svært ved at se hvordan de skulle opdage det.
vedr. olien, så er det min opfattelse at ingen olie holder evigt og derfor ville jeg skifte det uanset chip eller ej.

Skal snart skifte olien i bagerste differential regner med at bruge Castrol og her vil jeg tilsætte 6% Tec2000 fra Danco oil
Skal lige have fundet ud af om den forreste differential køre med egen olie eller om det køre sammen med automatgearkassen, køre den med egen gear olie vil jeg også skifte det + Tec2000

Hvor tit skal det skiftet. Har også lige kik på en A8 4.2 TDI. Og hvad hjælper det du blander i?
AUDI-V8
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12/03/2004 22:59

Re: A8 4.2TDI efter en tur ved Scantune

Indlæg af AUDI-V8 »

Glem det fra danco oil
Hvis du vil tilsætte noget så kik på det her http://www.rvs-tec.dk/ du kan læse om det på siden og bemærk det er testet hos TÜV.

Nu er der jo ikke service intervaller på alle automatgearkasser :roll:
Her er hvad jeg ville
Modellen fra 2006-2010
forreste/bagerste differentialer ca.30.000km
Automatgear filter & olie ca.60-75000km ( https://www.ravenol-shop.de/getriebeoel ... ol-atf-6hp )
Motorolie & filter ca. 10000km
Bilerne Sønnen og jeg har roder rundt i den seneste tid
Audi W12 6.3 (500Hk) - 2x Audi RS6 C7 Scantune (721HK) - Audi S6 Avant quattro 5.2 (435Hk) - Audi S8 4.2 quattro (Chip + MTM 385Hk) - Audi A8 4.2TDI quattro (Scantune 411Hk 900+Nm) - Audi A2 1.2TDI 3L (90Hk)
Så vi er Audi Freaks
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"