hey nogen der kender momentet til hjul lejrene foran på en A 6 3,0 TDI 2013
og endnu bedre en side hvor man kan se det og evt flere momenter
sommer hilsen bullerbum
moment hjul lejre
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Re: moment hjul lejre
Jeg ikke sikker på, om man kan bruge momentnøgle. I “gamle” dage drejede man bremseskiven rundt med hånden, samtidig med at man spændte møtrikken. Når man kunne mærke modstand i bremseskiven, løsnede man spændingen, lige nøjagtig så meget, at skiven løb let igen.bullerbum skrev:hey nogen der kender momentet til hjul lejrene foran på en A 6 3,0 TDI 2013
og endnu bedre en side hvor man kan se det og evt flere momenter
sommer hilsen bullerbum
Grunden til denne fremgangsmåde er, at hvis du spænder når lejet står stille, kan det lave riller i spindlen.
Ret mig gerne, hvis jeg er helt forkert på den.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: moment hjul lejre
Det her er formodentlig et modul med en separat flange, der skrues fast i lejeholderen med 4 lidt mindre Torx- eller multisplineskruer. Det plejer at være noget med 80 Nm + 90 grader på de små skruer, men det bør helt sikkert verificeres i litteraturen.
Her er et billede af noget lignende, men det er ikke den samme bil:
https://forums.quattroworld.com/a5/threads/1425.phtml
\Alex
Her er et billede af noget lignende, men det er ikke den samme bil:
https://forums.quattroworld.com/a5/threads/1425.phtml
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: moment hjul lejre
jeb lige hvad jeg har brug for og det med billederne de passer takkerHøy skrev:Det her er formodentlig et modul med en separat flange, der skrues fast i lejeholderen med 4 lidt mindre Torx- eller multisplineskruer. Det plejer at være noget med 80 Nm + 90 grader på de små skruer, men det bør helt sikkert verificeres i litteraturen.
Her er et billede af noget lignende, men det er ikke den samme bil:
https://forums.quattroworld.com/a5/threads/1425.phtml
\Alex
Re: moment hjul lejre
hej bjørn ja du har ret hvis vi er noget længere tilbage end 2013Bjørn T skrev:Jeg ikke sikker på, om man kan bruge momentnøgle. I “gamle” dage drejede man bremseskiven rundt med hånden, samtidig med at man spændte møtrikken. Når man kunne mærke modstand i bremseskiven, løsnede man spændingen, lige nøjagtig så meget, at skiven løb let igen.bullerbum skrev:hey nogen der kender momentet til hjul lejrene foran på en A 6 3,0 TDI 2013
og endnu bedre en side hvor man kan se det og evt flere momenter
sommer hilsen bullerbum
Grunden til denne fremgangsmåde er, at hvis du spænder når lejet står stille, kan det lave riller i spindlen.
Ret mig gerne, hvis jeg er helt forkert på den.
Re: moment hjul lejre
Det er ikke 100% sikkert, at det er det samme. Billedet viser en A5, men jeg kan ikke umiddelbart finde andet.jeb lige hvad jeg har brug for og det med billederne de passer takker
Tænk også på, at det der ikke er en officiel kilde. Det er bare en gut, der selv har rodet med det.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: moment hjul lejre
Det er godt nok mange år siden jeg har skiftet hjullejer.bullerbum skrev:hej bjørn ja du har ret hvis vi er noget længere tilbage end 2013Bjørn T skrev:Jeg ikke sikker på, om man kan bruge momentnøgle. I “gamle” dage drejede man bremseskiven rundt med hånden, samtidig med at man spændte møtrikken. Når man kunne mærke modstand i bremseskiven, løsnede man spændingen, lige nøjagtig så meget, at skiven løb let igen.bullerbum skrev:hey nogen der kender momentet til hjul lejrene foran på en A 6 3,0 TDI 2013
og endnu bedre en side hvor man kan se det og evt flere momenter
sommer hilsen bullerbum
Grunden til denne fremgangsmåde er, at hvis du spænder når lejet står stille, kan det lave riller i spindlen.
Ret mig gerne, hvis jeg er helt forkert på den.
Men godt, at Alex (som sædvanligt) straks kommer med den rigtige løsning.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.