Audi A6 C6 kæden knækket på knæstaksel

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Sefa_MO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14/07/2018 20:14

Audi A6 C6 kæden knækket på knæstaksel

Indlæg af Sefa_MO »

I denne her emne vil jeg advare alle audi ejer at kæden kan knæk på knæsten og det har til føge megeeet dyrt reparation. Så hellere skift kæden til tiden.
Jeg har næmlig spørgt selv for mim A6 mwd 2.0 tfsi motor da bilen var serviceret om er der kæden i motoren og om den skal skiftes. Flere gang jeg fik svaret at tandrem er den jeg skal passe på men kæden er livslang udholdende.
Min motoren i sommeres gik i stykker eller mere præcis kæden blev knækket og til følge knækker bolte som holder skive med tandhjul som har forårsaget store udgifter til sidst. Så skift kæden helst til tiden det koster mindre end at reparere topstyket.
Vedhæftede filer
20180921_233359.jpg
20180926_212056.jpg
Revne på kæden på.knæstaksel
Revne på kæden på.knæstaksel
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Audi A6 C6 kæden knækket på knæstaksel

Indlæg af morten00 »

Se også her viewtopic.php?f=19&t=38586

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Mtolesen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 66
Tilmeldt: 2/04/2019 23:07

Re: Audi A6 C6 kæden knækket på knæstaksel

Indlæg af Mtolesen »

Hej Sefa_MO,

Har set på en Audi A5 2,0 TFSi 180 Cabriolet Multitr, kørt 78000 km, fra 2009.

Forhandler siger at de har skiftet stempel ringe på den, , men jeg er nervøs for kæde problemet.
Du skriver at man skal huske at skifte kæden til tiden.......men hvad er "til tiden"?, får man nogen indikationer at det er tid, eller er der en tids begrænsning for kæde skift?

Hvis man stopper motoren med det samme som man høre raslen.....kan man så rede motoren, og ved du hvad det koster at få skiftet kæder?

Mvh
Martin
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"