Malfunction gearbox- you can drive further....

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

Hej
der er nu med nogen mellemrum kommet denne fejlmelding.
er der nogen som har erfaring med dette og hvad der sker....jeg tænker på om det kan rettes via en nulstilling/opdatering af SW eller der skal nye stumper i.
det er en a7 fra 2011. kørt 120000 km
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af jorlund »

Af ren nysgerrighed - er olieskift på gearkassen overholdt (for hver 60.000 km)? Jeg gætter på det er noget automatgear.. Multitronic eller S-tronic?
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

ja, det er overholdt...S tronic
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af ChristianL »

Det kan være et par forskellige ting, det er bedst du får fejludlæst gearkassen.
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

hej
det vil jeg også få gjort
men hvad er de forskellige ting egentlig..er det mekanisk eller elsktrisk
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

så fik jeg udlæst fejlkoder - under autimatik gearkase, havde der været 17 alarmer for højt temperatur kobling/olie. den sidste 28.juni, slevom at der var en warning i sidste uge...så det forstår jeg ikke helt. Olien havde været 77 grader. Nogen som kan gøre mig klogere på hvad jeg nu skal foretage mig.
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af ChristianL »

Det lyder som om køleventilen i mechatronic er dårlig.

Der findes et originalt rep-sæt med denne ventil, samt 2 koblingsventiler og nye printplader.

Jeg vil anbefale du får et Audi værksted til det, da de kender disse rep sæt, og kan montere det, samt opdatere og kalibrere gearkassen korrekt :)
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

så er der skiftet olie plus filter på gearkasse. nu må vi se om det virker så jeg ikke får den fejl igen i info centeret.
to spørgsmål rejser sig:

1. i VCDS eller hvad det hedder, der kunne mekanikeren ikke se de advarsler som jeg havde set. derimod kunne han se at koblingen havde været for varm - 77 grader.....hvorfor er det sådan?
2. han satte den vcds på og der stod at indsugningsspjæld et eller adnet, og den fejl havde jeg heller ikke fået - for som han sagde - det er ikke noget køreren skal vide noget om...så er mit spørgsmål...hvem skal så vide det...:)= :shock:
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af SteenTP »

Du skal i hvert fald holde et vågent øje med gearkassen.

Snakkede med en tidligere kollega for nyligt der måtte have helt ny gearkasse i sin A7 3,0 TDI - samme årgang som din.

Heldigvis havde han alle service hos Audi og det endte med den blev fragtet til Audi Flensborg og det meste af udgiften dækket af kulance.
Det sidste blev dækket af forhandleren, der solgte ham bilen da der var gået lige under 6 måneder siden køb.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

hej, så kom fejlen igen...mange gange på en kort turog bilen kunne ikke køre ret hurtigt. jeg nåede at tage et billede af det. kan jeg up-loade et billede her...så panelet kan se det....
Vedhæftede filer
IMG_5918 (002).jpg
IMG_5918 (002).jpg (76.64 KiB) Vist 23448 gange
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

det hjælper bare ikke nogle ting vi gør...mig og automat gear kasse vlærkstedet.
der er en fejl på motoren, noget med et af spjældene som sidder ved manifold, og det kan ved alarm give en nødkørsel som jeg oplever bilen gør...dvs den går ned til 80-100 og ikke vil tage gassen, men efter 1-2 km så er den klar igen og kører som den skal. Kan alarmen fra gearbox malfunction komme fra det med spjældet spørger jeg om :)
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

Hej. De gange jeg har fået udlæst fejlkoder så var der en gang i mellem en motordekjl vedr et spjæld som enten ikke virker eller er sodet til det er et indsugningsspjæld. Kan man forestille dig at fejlen på malfunction gear NOx kan hænge samme med den motor fejl. Altså at gearkassen ikke har kunne skifte fordi spjæld har drillet.
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af morten00 »

laria7 skrev:Hej. De gange jeg har fået udlæst fejlkoder så var der en gang i mellem en motordekjl vedr et spjæld som enten ikke virker eller er sodet til det er et indsugningsspjæld. Kan man forestille dig at fejlen på malfunction gear NOx kan hænge samme med den motor fejl. Altså at gearkassen ikke har kunne skifte fordi spjæld har drillet.

Du har tidligere fået et svar fra ChristianL som er audimekaniker og derfor god at lytte til :-)
Du kan selvfølgelig også fortsætte med at gætte på årsagen eller få andre til at gætte, men det kan jo blive dyrt at vente for længe.

Her kan du se hvad han skrev:
ChristianL skrev:Det lyder som om køleventilen i mechatronic er dårlig.
Der findes et originalt rep-sæt med denne ventil, samt 2 koblingsventiler og nye printplader.
Jeg vil anbefale du får et Audi værksted til det, da de kender disse rep sæt, og kan montere det, samt opdatere og kalibrere gearkassen korrekt :)


Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

Hej Update....opdatering af software til gearkasse. Kodning af ventiler til at kæle olien
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af Gio »

laria7 skrev:Hej Update....opdatering af software til gearkasse. Kodning af ventiler til at kæle olien
Nusseligt. :mrgreen:
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Malfunction gearbox- you can drive further....

Indlæg af laria7 »

den er desværre begyndt på det igen nu....
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"