2,0 TDI

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

2,0 TDI

Indlæg af Bjørn T »

Hej Audi venner.
Jeg er i markedet for en A4 med 2,0 TDI. Jeg kan se at den motor fås med 177 HK. og 190 HK.
Hvad er den mekaniske forskel på de to motorer? :-k
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: 2,0 TDI

Indlæg af Bjørn T »

Har scrollet lidt rundt på nettet, og kan ikke finde nogle mekaniske ændringer, men kan se at 190 HK. har en bedre energimærkning end 177 HK.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: 2,0 TDI

Indlæg af Høy »

CNHA med 190 hk er en Euro 6-motor. Den anden er ældre og kun en Euro 5.

Her er et datablad på Euro 6-motoren: https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4aqb8/Audi-A4-allroad-quattro---2.0-TDI-140-kW-EU6W-quattro-HS-Allroad-2014.pdf

Som du kan se, har den magnetinjektorer. Jeg er ret sikker på, at den ældre model med 177 hk har piezoinjektorer, men den har muligvis kunnet fås med begge.

Desuden sker der noget med AGR-kølingen. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det indebærer, men der står både ND og HD AGR, hvilket betyder lavtryk og højtryk. Lavtryk betyder, at man tager gassen bagude efter partikelfilteret, hvor den er kold og ikke fyldt med snot (DUH, det var de længe om at fatte), mens højtryk formodentlig bruges i koldstartsfasen - ren spekulation :-k . Der står samtidig "vandkølet udstødningstilbageføring", hvilket så formodentlig er til højtryksdelen.

Det er ikke helt klar besked 8-[ , men måske kan du finde noget i databladet, som du kan søge videre med.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: 2,0 TDI

Indlæg af Bjørn T »

Super. Mange tak Alex.
Lidt sjovt tilfælde. Det er netop en A4 Allroad som er nævnt i databladet jeg er på jagt efter. Jeg fandt en 2012 model som var interessant, men blev så opmærksom på, at nyere modeller havde 190 HK. :-k
Nu er der så bare tilbage, at finde ud af hvilke skavanker de to modeller lider af.
Et eller andet skal der jo nok være når vi taler nyere VAG motor. ;(
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"