udskiftning af motor

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
simonduun
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21/12/2021 16:43

udskiftning af motor

Indlæg af simonduun »

Jeg har ny-erhvervet mig en brugt Audi A3 8P fra 2005 - og den er bare super fed.
Vil gerne opgradere bilen, har bestemt mig for at ofre en del penge på den.

B.la. Kigger jeg på mulighederne for at skifte motor på den (det er en 1,6l). Er med på reglerne om ny beskatning ved +20% effektforøgelse.
Min drøm er at bygge den om til en "sleeper". Masser af HK, standard udseende bil.

Mit spørgsmål er mere, hvad er teknisk muligt, hvilke motorer passer?
1,4Tfsi, 1,8Tfsi eller måske 2,0 tfsi?

Dbh. Simon
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: udskiftning af motor

Indlæg af jorlund »

Det er penge ud af vinduet. Hvis du bytter motor til noget der giver mening, kommer du til at betale afgift på ny.

2.0 tfsi (motorkode bwa) er en rigtig fin motor. Hvis du vil have mere lyd, fås den også med en 3.2 vr6-motor.

Uanset hvad, kommer du til at skulle købe en donorbil, og hvis du alligevel skal betale ny afgift, kan du lige så godt finde en med den rigtige motor i rimelig stand. Det bliver billigere i længden, og så kan du bruge energien på andre modifikationer.

Derudover er der risikoen for at gå kold halvvejs. Det er et kæmpe projekt, og du risikerer at stå med to adskilte biler, der ikke er noget værd.

Mit bedste råd er at lade være :)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"