Rat

Alt om instrumenter og kabinen
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Stef13
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14/12/2013 11:44

Rat

Indlæg af Stef13 »

Hej

Jeg har kig på en Audi A4 Cabriolet 3,0. Er drenget jeg skal være særligt opmærksom på, inden jeg køber den? Rattet er meget slidt, og det undrer mig for bilen har angiveligt kun gået 145.000 km?

På forhånd tak for input.
Brugeravatar
DP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 7/08/2006 17:51
Geografisk sted: ROSKILDE

Re: Rat

Indlæg af DP »

Rattet kan være udsk. eller bilen har køret mere en hvad der står på speedometer
Hvad med kabinen er den også slidt
hvor gammel er bilen
Er den importeret
kan du hente nogle syns oplysninger på den
HANG LOOSE

VH DP

VCDE 23.11.0
VCDE Release 23.11.0
Audi A6 St.Car 3,0 TDI v6 fra 14
Stef13
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14/12/2013 11:44

Re: Rat

Indlæg af Stef13 »

Bilen er fra 2003 og importeret i 2009. Kabinen er fin og ser ikke slidt ud, det er faktisk bare rattet, der giver bekymring. Jeg har tjekket synsrapporter og ved første dk-syn i 2009 var km 125.000. Hvis problem med slitage af rat er generelt, kan det jo være forklaringen, ellers kan du have ret i, at der er fusket med km. Mdet er så inden den er synet, og det er da dumt, for så bliver afgiften jo højere?
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Rat

Indlæg af SorenR »

Stef13 skrev:Bilen er fra 2003 og importeret i 2009. Kabinen er fin og ser ikke slidt ud, det er faktisk bare rattet, der giver bekymring. Jeg har tjekket synsrapporter og ved første dk-syn i 2009 var km 125.000. Hvis problem med slitage af rat er generelt, kan det jo være forklaringen, ellers kan du have ret i, at der er fusket med km. Mdet er så inden den er synet, og det er da dumt, for så bliver afgiften jo højere?

Hvis det har været en konebil i whiskeybæltet kan voldsomt ratslid skyldes simili ringe og anden håndudsmykning ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Rat

Indlæg af Bjørn T »

Det kan være det bare er snavs. Jeg har set et rat der lignede noget der skulle smides ud (slidmærker). Det viste sig at være snask fra fedtede hænder, og kunne vaskes af med varmt sulfovand.
Efterfølgende fik rattet en gang læderfedt og blev som nyt.

Prøv lige at kradse med en negl hvor slidmærkerne er.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Rat

Indlæg af SorenR »

Bjørn T skrev:Det kan være det bare er snavs. Jeg har set et rat der lignede noget der skulle smides ud (slidmærker). Det viste sig at være snask fra fedtede hænder, og kunne vaskes af med varmt sulfovand.
Efterfølgende fik rattet en gang læderfedt og blev som nyt.

Prøv lige at kradse med en negl hvor slidmærkerne er.

D.v.s. McDonalds / Burger King / IS huset med mere ??? :-&
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
erik1303
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 15/01/2012 10:56
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Rat

Indlæg af erik1303 »

Hægter mig lige på her da jeg også har et rat i min A4 fra 95, der heller ikke er så pænt mere mellem kl. 10 og 14. Altså øverste halvdel.
Der er nærmest små huller i belægning, og her er der også tale om at resten af bilen er i superstand og det kan ses at den kun har kørt de ca. 197000 km.
Så hvis der er en der har et pænt rat til salg er jeg meget interesseret.
Jeg har besluttet mig for at beholde bilen til mig selv efter fruen har fået sin favoritbil (mercedes w124) igen, og jeg nænner ikke at sælge Audi da den er så velholdt, og ikke fejler noget, og man får jo ikke noget for sådan en fin bil :( .
Smider lige et billede af det org. rat.
Vedhæftede filer
audi A4 salg 006.jpg
Audi A4 B5 2,6 aut. årg. 1995 + alt i udstyr (importeret)
VW 1303 cabriolet årgang 1976
Kia Picanto (reservebilen)
Michael P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1/07/2013 14:51

Re: Sv: Rat

Indlæg af Michael P »

erik1303 skrev:Hægter mig lige på her da jeg også har et rat i min A4 fra 95, der heller ikke er så pænt mere mellem kl. 10 og 14. Altså øverste halvdel.
Der er nærmest små huller i belægning, og her er der også tale om at resten af bilen er i superstand og det kan ses at den kun har kørt de ca. 197000 km.
Så hvis der er en der har et pænt rat til salg er jeg meget interesseret.
Jeg har besluttet mig for at beholde bilen til mig selv efter fruen har fået sin favoritbil (mercedes w124) igen, og jeg nænner ikke at sælge Audi da den er så velholdt, og ikke fejler noget, og man får jo ikke noget for sådan en fin bil :( .
Smider lige et billede af det org. rat.

Find et s4 rat til den.
Har det i min og er superglad for det.
Læder og 3-egeret :-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur :)
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"