Døde instrumenter....ur, speedo, omdr tæller + andre

Alt om instrumenter og kabinen
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Døde instrumenter....ur, speedo, omdr tæller + andre

Indlæg af Lambrecht »

Hej

Skulle se om jeg kunne se logikken i mit manglende kabinelys/dørkontakter i eftermiddags, jeg havde i den forbindelse et par sikringer ude, bl.a den der styrer uret i den tro det var den der var gået (lyset virker ikke når dørene åbnes, men virker kun på konstant tændt)

Efter dette virker mine instrumenter ikke længere, speedometer, omdrejningstæller, km tæller, triptæller, tankmåler og ur er døde, airbag lampen lyser MEGET længe, voltmeter og olietemp virker - har pga sen hjemkomst ikke smidt testeren på endnu

Hvad dælen er der gået galt? Havde jo selvfølgelig motoren kørende da jeg pillede....det hele virkede inden prins pilfinger kom til
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Døde instrumenter....ur, speedo, omdr tæller + andre

Indlæg af Høy »

Er en af sikringerne ikke bare feset af, da du har sat den i igen med strøm på anlægget?

Hukommelsen kan svigte mig, men det kunne være nr. 14 til instrumentbelysning og nummerpladelys.

At lyset ikke virker på dørkontakterne kan skyldes, at kontakten i taget er i stykker. På Audi 80 er der i hvert fald flere forskellige stelforbindelser til lyset, så én dårlig dørkontakt udelukker ikke nødvendigvis funktion på de andre. Man kan ved lidt logisk måling regne ud, hvad der er i stykker.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Døde instrumenter....ur, speedo, omdr tæller + andre

Indlæg af Lambrecht »

Høy skrev:Er en af sikringerne ikke bare feset af, da du har sat den i igen med strøm på anlægget?

Hukommelsen kan svigte mig, men det kunne være nr. 14 til instrumentbelysning og nummerpladelys.

At lyset ikke virker på dørkontakterne kan skyldes, at kontakten i taget er i stykker. På Audi 80 er der i hvert fald flere forskellige stelforbindelser til lyset, så én dårlig dørkontakt udelukker ikke nødvendigvis funktion på de andre. Man kan ved lidt logisk måling regne ud, hvad der er i stykker.

\Alex



Sikringen fejler ikke noget, loftslyset virker med sikringen til ur, kombiinstrument etc. og ikke uden

Lyset i instrumenterne virker, så det er ikke den
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Døde instrumenter....ur, speedo, omdr tæller + andre

Indlæg af Lambrecht »

Nå hm!

Det var åbenbart noget med sikringen alligevel, skiftede den og fik livet tilbage i instrumenterne, må være sprunget uden at det kunne ses, hvorfor der så var ly i lampen vides ikke - Airbag lampen er dog stadig en krig om at slukke, siger også en fejl på VCDS, noget med disconnected eller stelforbindelsen
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Døde instrumenter....ur, speedo, omdr tæller + andre

Indlæg af Lambrecht »

Nogen der ved hvorfor jeg ikke kan slette fejlen med airbag'en? Den bliver ved med at komme og lampen er en krig om at slukke når jeg starter bilen

Det eneste der har været sket er at sikringen har været ude mens bilen har været startet?
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"