bagsæde A2

Alt om instrumenter og kabinen
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Gæst

bagsæde A2

Indlæg af Gæst »

Jeg har opdaget at jeg ikke kan ligge mit bagsæde ned og har fået at vide at det heller ikke kan laves så det kan lade sig gøre,gælder det også for benzin udgaven Chokeret
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Jeg har en 1.4 benzin og her splitbagsæde i den. Hvad mener du med du ikke kan lægge det ned ? Chokeret
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

Det kan sagtens laves. Jeg har lavet det i min egen 1.2 TDI 3L. Det er bare seks beslag der skal skiftes og så selvfølgelig bagsædet.

Til Kitora: Bagsædet kan ikke lægges ned i 1.2 TDI 3L som standard.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Hmmmm, tror I ikke I har købt en lidt for billig bil, siden sædet ikke engang kan lægges ned.... Meget glad Blinke Meget glad
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

Vi har jo også fået en nedsættelse af registreringsafgiften på ca. 60.000,-kr. Meget glad
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Alex M
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 610
Tilmeldt: 13/02/2004 10:34

Indlæg af Alex M »

Smilervi giver lige 'kitora' er lille kursus:
den specielle A2 1.2 TDI 3L (D4) kan ingen steder i verden leveres med delt eller nedfældeligt bagsæde - heller ikke i Tyskland. Dér kan man få en 1.2 TDI med mere udstyr, men den er IKKE D4 og derfor heller ikke 3L, som også i Tyskland giver lav skat- eller slet ikke nogen i en periode; derfor kan den ikke indregistreres i DK uden en lille ekstraafgift (bagatel af ca. 60.000!).
Hvis man har en anden A2 så betaler man til gengæld høj ejerafgift og kan ikke nøjes med de 160,- årligt! (hvordan forholdene er i SE ved jeg ikke, men det er også ligegyldigt i denne sammenhæng) Den danske stat er jo nærmest kriminel med sine afgifter, men her er for en gangs skyld et punkt, hvor miseren ikke skyldes misundelsestankegang hos danske embedsmænd.
DET er det til gengæld, at man ikke må bestille sin A2 med opvarmede sprinklerdyser - hvor meget er det nu liiige sådan et par dyser vejer!!!!???

MEN: det 'sjove' er, at ingen gør ad, at man selv sætter det hele i efter at man har købt bilen! SÅ må man godt sætte andet rat, delte bagsæder, klimaanlæg osv. osv. i bilen, også selv om den så helt sikkert ikke længere kører 33,3 km/l. Men som klubbens formand kan bekræfte, så kører den nu ganske langt endda.

Sådan er der så meget...... Blinke
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Hold da op. Du har da studeret A2 mere end jeg har da jeg købte min. PEB fortalte mig på et tidspunkt også at hans 3L ikke kunne fås med klimaanlæg, men at det var eftermonteret. (fin bil forøvrigt!)

Det kan godt være at I 3L folk kører langt på literen, men I må samtidigt svede tran i jeres fine biler.. Meget glad - Undtaget PEB selvfølgelig! Meget glad

I Sverige findes der ikke ejerafgift. Vi betaler en årlig vejskat, og hvordan den regnes ud ved jeg faktisk ikke. Jeg kan sige at min A2 benzin koster mig 900 kr i vejskat og 1500 kr i forsikring om året. Det er svenske kroner, så det er totalt under 2000 DKR om året! Billigt! Blinke
Gio

Indlæg af Gio »

Kitora: Hvis du er yderligere interesseret, så er http://www.rsv.se/skatter/fordonsskatt/fordons_pdf.html et ok sted at starte. Her kan du bladre dig frem til de forskellige afgiftssatser på alle motordrevne køretøjer i SE.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hvor finder man splitsæde til bilen i Savle tyskland??
bogo457 (hedder nu læder)

Indlæg af bogo457 (hedder nu læder) »

Prøv på e-bay.de
Eli skrev:Hvor finder man splitsæde til bilen i Savle tyskland??
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

Hej Eli

Fik du ikke det link til eBay jeg sendte dig. Der var sæder med splitbagsæde til 200 Euro. De blev ikke solgt.

Du skal søge på www.ebay.de

God jagt. Blinke
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jo da( mange tak) men ikke lige med det samme, så der var sæder i læder men de var karrygul ikke noget for mig,var det de sæder til 200 euro hvis klart de ikke er solgt Meget glad
Brugeravatar
Elektronik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: 2/02/2015 12:59
Geografisk sted: Borup

Re: bagsæde A2

Indlæg af Elektronik »

Er det den rette split bagsæder jeg har fundet her??
http://www.ebay.de/itm/Audi-A2-8Z-Sitz- ... 541aa7a80e
selvfølgelig skal jeg bestille de beslag og løsdele som beskrevet i anden tråd :)
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"