Jeg har problemer med de 2 kølerblæsere.
De tænder og slukker umotiveret. Både med varm og kold motor. Tændt og slukket bil.
Der sidder en føler ved termostaten, jeg har prøvet at afmontere stik uden effekt.
Klimapanel har jeg prøvet at afmontere, da jeg tænke det kunne tænde dem. Uden effekt.
Sidder der en føler mere? Jeg kan ikke se nogen på køleren.
Eller er der andre gode ideer til hvad der tænder blæserene?
Batteriet bliver jo tappet for strøm
Mvh & Tak
Kim Hansen, Lundby
1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
På mine 80'ere sidder der en tyk termokontakt i bunden af køleren.
Måske det samme på din?
M22 x 1,5 nederst til venstre her
https://www.kfzteile24.de/artikeldetails?search=1710-26389&pv=herbst12&gclid=EAIaIQobChMIycG3jpKJ3gIVROh3Ch2xYQRqEAQYASABEgLhBfD_BwE&gclsrc=aw.ds
\Alex
Måske det samme på din?
M22 x 1,5 nederst til venstre her
https://www.kfzteile24.de/artikeldetails?search=1710-26389&pv=herbst12&gclid=EAIaIQobChMIycG3jpKJ3gIVROh3Ch2xYQRqEAQYASABEgLhBfD_BwE&gclsrc=aw.ds
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
Tak for svar!
Ja, jeg fandt den under kølerslangen.
Jeg har prøvet at afmontere stikket uden ændring.
Når jeg måler på de 3 ben i kontakten, er der ikke forbindelse mellem nogen af dem med kold motor.
Tænker det nok er ok, og at den først slutter når blæser skal starte?
Ja, jeg fandt den under kølerslangen.
Jeg har prøvet at afmontere stikket uden ændring.
Når jeg måler på de 3 ben i kontakten, er der ikke forbindelse mellem nogen af dem med kold motor.
Tænker det nok er ok, og at den først slutter når blæser skal starte?
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
Dvs. blæseren tænder spontant af sig selv, selv om du har taget stikket af den her sensor?
Der er svjv. 2 relæer også. Prøv at fjerne dem et ad gangen.
\Alex
Der er svjv. 2 relæer også. Prøv at fjerne dem et ad gangen.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
Jeg har fundet et relæ, som slukker begge blæsere.
Jeg tror ikke relæet er defekt, jeg kan høre det klikker når jeg sætter det i soklen.
Så der er styrestrøm som trækker relæet....
Nå, prøver at køre lidt uden relæ, måske det laver sig selv ☺️
Jeg tror ikke relæet er defekt, jeg kan høre det klikker når jeg sætter det i soklen.
Så der er styrestrøm som trækker relæet....
Nå, prøver at køre lidt uden relæ, måske det laver sig selv ☺️
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
I min er der to helt ens relæer. Jeg er ikke helt klar over, om det er til to hastigheder, men formoder det, da der er to trin i termokontakten, men kun en propel.
Jeg har ændret en del på bilen på grund af mangel på reservedele og mangel på lyst til at betale for originale reservedele, og der er bl.a. kommet en moderne blæser i, der er så effektiv, at andet blæsertrin aldrig bliver brugt, fordi vandet aldrig bliver varmt nok til det. Den kører i hvert fald ikke ret længe ad gangen.
Prøv om du kan finde noget, der hedder (31) "Relais für Lüfternachlauf". Hvis det er det, du allerede har trukket ud, bør det normale driftsrelæ alligevel starte propellen, når vandet bliver varmt. Hvis du har det her relæ, er det normalt, at det har konstant plus (klemme 30).
Der er muligvis også en F87 "Thermoschalter für Lüfternachlauf". Den kan være defekt i sluttet tilstand, og relæet fejler muligvis ikke noget. Hvis den ikke også er i køleren, kan jeg ikke se, hvor den skal være.
\Alex
Jeg har ændret en del på bilen på grund af mangel på reservedele og mangel på lyst til at betale for originale reservedele, og der er bl.a. kommet en moderne blæser i, der er så effektiv, at andet blæsertrin aldrig bliver brugt, fordi vandet aldrig bliver varmt nok til det. Den kører i hvert fald ikke ret længe ad gangen.
Prøv om du kan finde noget, der hedder (31) "Relais für Lüfternachlauf". Hvis det er det, du allerede har trukket ud, bør det normale driftsrelæ alligevel starte propellen, når vandet bliver varmt. Hvis du har det her relæ, er det normalt, at det har konstant plus (klemme 30).
Der er muligvis også en F87 "Thermoschalter für Lüfternachlauf". Den kan være defekt i sluttet tilstand, og relæet fejler muligvis ikke noget. Hvis den ikke også er i køleren, kan jeg ikke se, hvor den skal være.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
- bertlov
- Bestyrelsesmedlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
- Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
Hvad med en kortslutning i modstanden?
Monteret i venstre inderskærm, lige under/bag forlygte.
/Søren
Monteret i venstre inderskærm, lige under/bag forlygte.
/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
Min gjorde det samme, der var det den føler i bunden af køleren, jeg fandt frem til at hvis den var defekt, så kørte blæserne konstant.
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
- bertlov
- Bestyrelsesmedlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
- Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
Som Alex skriver, så plejer der at være 2 relæer, der sidder lige efter hinanden i midtereste række (tænker at du har fundet det længst fremme). Prøv at afmontere nr. 2 relæ, det kan være det, der er defekt.
Og korrekt spottet at klimaanlægget også kan starte blæserne, men det er kun på meget lav hastighed, og kan slukkes, ved at slukke klima(stjernen) /deaktivere klimakompressoren.
/Søren
Og korrekt spottet at klimaanlægget også kan starte blæserne, men det er kun på meget lav hastighed, og kan slukkes, ved at slukke klima(stjernen) /deaktivere klimakompressoren.
/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Re: 1994 Audi 100 2,0 16V quattro Avant
Det er relæ 272, det er i dobbelt højde - så måske det kan styre blæserne i 2 hastigheder?
Sikringsboksen ser fin og tør ud.
Sikringsboksen ser fin og tør ud.