Hej Audi folk.
Jeg har et problem med min Audi. Som overskriften siger mister batteriet strøm.
Jeg kan lade den op på 100%. Derefter køre 1-3 dage. Så pludselig er den helt nede på 10%. Der er ikke nogle ensartet tidpunkter. Batteri er helt nyt originalt Audi batteri. Og den er blevet kodet ved Audi. Håber i kan hjælpe. Mvh Morten.
Audi a6 4f mister strøm
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 4/02/2017 21:22
Re: Audi a6 4f mister strøm
Glemte at skrive . At generatoren lader fint. For når den er på 10% og kører en tur. Så lister den sig stiller og roligt op på 100% igen.
Re: Audi a6 4f mister strøm
Du har sikkert et eller andet der aflader batteriet. Det kan være en kortslutning eller en styreenhed der er blevet defekt.
Du kan kontrollere tomgangsforbruget hvis du har et multimeter (indstillet på ampere A), ved at aftage stelkablet fra batteriet og indsætte multimetrets ledninger mellem polen på batteri og stelkablets pol. Uden tænding og med lukkede døre og bagklap bør den målte strøm ikke være meget over 0,1 A. Hvis den er mere end det skal du lige ringe til en ven, og den ene begynder nu at tage sikringer ud - og sætte i igen - en efter en, mens den ande holder øje med multimetret. Hvis strømforbruget pludselig falder ligger fejlen i den kreds som den pågældende sikring beskytter. Og så er problemet trods alt blevet indkredset.
Der ligger altid en potentiel risiko for knækkede/kortsluttede ledninger i overgangen mellem karosseri og døre/klapper.
Du kan kontrollere tomgangsforbruget hvis du har et multimeter (indstillet på ampere A), ved at aftage stelkablet fra batteriet og indsætte multimetrets ledninger mellem polen på batteri og stelkablets pol. Uden tænding og med lukkede døre og bagklap bør den målte strøm ikke være meget over 0,1 A. Hvis den er mere end det skal du lige ringe til en ven, og den ene begynder nu at tage sikringer ud - og sætte i igen - en efter en, mens den ande holder øje med multimetret. Hvis strømforbruget pludselig falder ligger fejlen i den kreds som den pågældende sikring beskytter. Og så er problemet trods alt blevet indkredset.
Der ligger altid en potentiel risiko for knækkede/kortsluttede ledninger i overgangen mellem karosseri og døre/klapper.
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
Re: Audi a6 4f mister strøm
Hejsa
Har du BT i bilen, har du vil jeg prøve at deaktivere denne da den sluger strøm.
Har du BT i bilen, har du vil jeg prøve at deaktivere denne da den sluger strøm.
AndersScheel.dk - salg Audi / VW dele
Re: Audi a6 4f mister strøm
Ja, der er næsten altid 10 eller 100% visning. Dog har jeg een gang oplevet, at den startede på allersidste krampetrækning...
Faldet fra 10% til 100% synes som et fald ud over en afgrund.
Er nok indbygget i 4F'erens gener. Som et temmelig kendt firmas marketing - mest kendt for software meddeler: Ikke en fejl, men uønsket egenskab...
Faldet fra 10% til 100% synes som et fald ud over en afgrund.
Er nok indbygget i 4F'erens gener. Som et temmelig kendt firmas marketing - mest kendt for software meddeler: Ikke en fejl, men uønsket egenskab...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!