Opgiver nu...
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Opgiver nu...
Så er der lidt nyt efter jeg har udskiftet næsten alt på fruen Audi 3 8P . Ny ganarator, nyt batteri, service osv Det hele er efterhånden ved at begyndt at virke på bilen , vinduerne kan rulles ned og op på fjernbetjening tog nogle dage , navi slukker efter et kvarters tid, osv osv, men hvis jeg ikke har min lader på om natten er der ikke strøm på om morgenene ??? Den kan holde strømmen ca 7, til 8 timer også er det slut. Bruger ca 2 AMP i still strøm, har prøvet alt, så nu må jeg have den på Audi. Nogen der har et forslag til hvordan jeg ikke ender med at få en regning på 10 eller 20 tusssinde hos dem, da jeg aldrig har haft en bil hos et autoriseret værksted før. Kan man be om at få en pris inden de laver den eller hva ?
Re: Opgiver nu...
Lyder ikke sjovt
Er det ikke muligt at spore sig ind på strømforbruget ved at fjerne en sikring af gangen.
Hvis der er et konstant forbrug på 2 A skulle det være muligt at finde synderen
/Henrik
A6 2.8 30V Sedan 1996 C4 ACK motor
Interessen for biler redder stadig mange unge for idræt.
Interessen for biler redder stadig mange unge for idræt.
Re: Opgiver nu...
Jeg ville også prøve med sikringer. Alternativt tage strøm ud af enhederne én efter en
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Re: Opgiver nu...
Ja, udelukkes-metoden burde gøre det.
Får en idé, her i vinterkulden: 2A eller ca. 25 watts forbrug burde resultere i noget varme...
Lej et termografisk kamera og bagefter, kan huset blive tjekket for kuldebroer...
Jeg lejede et kamera for ca. en tusse for er år siden.
Får en idé, her i vinterkulden: 2A eller ca. 25 watts forbrug burde resultere i noget varme...
Lej et termografisk kamera og bagefter, kan huset blive tjekket for kuldebroer...
Jeg lejede et kamera for ca. en tusse for er år siden.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Opgiver nu...
Ivan skrev:Ja, udelukkes-metoden burde gøre det.
Får en idé, her i vinterkulden: 2A eller ca. 25 watts forbrug burde resultere i noget varme...
Lej et termografisk kamera og bagefter, kan huset blive tjekket for kuldebroer...
Jeg lejede et kamera for ca. en tusse for er år siden.
Man kan overvejede at købe, fx. denne:
http://www.flir.eu/flirone/ios-android/
Hygge
Kim Bohn
By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
Kim Bohn
By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
Re: Opgiver nu...
http://www.flir.eu/flirone/ios-android/
Har netop fået fat i en sådan.
Virker ganske fint
Har allerede nu min 2u arbejde til foråret med at gennemgå døre og vinduer for tæthed.
Et godt julegave ønske til ham der har meget, men ikke alt
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
Lidt klogere nu,,,
Så fik jeg fejlsøgt her til morgen, efter alle jeres input.
Startede i aftes med at sætte lader på batteriet og åbnede alle vinduer og bagklap, så den stod helt frisk i morges og alt skulle være gået i dvale, men havde et forbrug på 2,5 amp
Det første jeg gjorde var at trække sikring nr F19 ud det gav 2 amp mindre, og satte den i igen og ventede 15, 20 min.
stadig 2,5 amp, Da jeg så tog sikring f19 ud igen faldt forbruget til 1,09 amp... jeg ventede lidt og prøvede at tage F20 ud hvorefter forbruget faldt til 0,15 amp
Men da jeg stod og ventede kunne jeg høre en relæ klikkende i bagagrummet lige bag ved benzin påfyldningen, tror det er min original sob der står og klikker, men ved det ikke.
Men alt i alt er der problemer med :
Sikring F16 (5)
Sikring F19 (15)
Sikring F20 (5)
Så langt så godt, nu sidder jeg og venter på bilen igen skal gå i dvale og googler nu hvad F16, 19 og 20 er
Startede i aftes med at sætte lader på batteriet og åbnede alle vinduer og bagklap, så den stod helt frisk i morges og alt skulle være gået i dvale, men havde et forbrug på 2,5 amp
Det første jeg gjorde var at trække sikring nr F19 ud det gav 2 amp mindre, og satte den i igen og ventede 15, 20 min.
stadig 2,5 amp, Da jeg så tog sikring f19 ud igen faldt forbruget til 1,09 amp... jeg ventede lidt og prøvede at tage F20 ud hvorefter forbruget faldt til 0,15 amp
Men da jeg stod og ventede kunne jeg høre en relæ klikkende i bagagrummet lige bag ved benzin påfyldningen, tror det er min original sob der står og klikker, men ved det ikke.
Men alt i alt er der problemer med :
Sikring F16 (5)
Sikring F19 (15)
Sikring F20 (5)
Så langt så godt, nu sidder jeg og venter på bilen igen skal gå i dvale og googler nu hvad F16, 19 og 20 er
Re: Opgiver nu...
Det står da i din manual hvad de sikringer går til
Lille ny på vej hjem
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------
Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------
Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Fejl fundet :-)
Efter jeg nu har ventet 15 min igen på at bilen går i dvale, har jeg fundet fejlen
Det var sikring F20 i motorrummet som lavede alt balladen og uden den bruger bilen nu kun 0,01-0,15 amp i dvale.
F20 sikrikringen er "telefon" . I bilen har jeg MMI , men det er et uoriginal BT telefon anlæg som er sat i bilen fra før jeg hentede bilen i tyskland. Det har aldrig rigtigt være i orden, da det kun viste opkald i F.I.S. og ikke på skærmen, derfor købte jeg for lang tid siden et original som jeg aldrig har fået sat i. sjovt nok det første fruen sagde da problemerne med bilen startede var "telefonen er mærkelig" men hvad ved kvinder om strøm i en bil men hun fik jo ret
Men det råd fra jer som holdt bedst og som jeg gerne vil give videre hvis andre har problemer med afladning af batteriet er:
- af med plus polen fra batteriet til sikringsboksen (det er en 10 møtrik som er skruet fast på sikringsboksen)
- imellem pluspol og sikringsboks monteres et amp meter. (skal kunne holde til min 10 amp) så du kan se hvor meget strøm bilen bruger
- Åben motorklap, bagklap, evt vinduer, sluk radio/navi og det du kan.
- Vent så 15, 20 minutter uden at sætte alarm eller noget til og aflæs forbruget (du vi se navi m.m bruger rigtig meget standby strøm i starten (tak PEB)
- tjek så hvor meget strøm bilen nu bruger, den skal HELT ned i strømforbrug (0,01-0,15)
- har du stort forbrug, kan være 1, til 2 amp stadig, så begyndt at tage en sikring ud ad gangen og hold øje med forbruget, start med de små 5 amp sikringer for ikke "vække" bilen fra dvale tilstand. rammer du fek.s. radio sikringen og sætter den i igen, så skal du vente igen 15, 20 minutter inden den går i dvale.
Husk at have tålmodighed og igen tak til jer gutter for jeres råd og input
Det var sikring F20 i motorrummet som lavede alt balladen og uden den bruger bilen nu kun 0,01-0,15 amp i dvale.
F20 sikrikringen er "telefon" . I bilen har jeg MMI , men det er et uoriginal BT telefon anlæg som er sat i bilen fra før jeg hentede bilen i tyskland. Det har aldrig rigtigt være i orden, da det kun viste opkald i F.I.S. og ikke på skærmen, derfor købte jeg for lang tid siden et original som jeg aldrig har fået sat i. sjovt nok det første fruen sagde da problemerne med bilen startede var "telefonen er mærkelig" men hvad ved kvinder om strøm i en bil men hun fik jo ret
Men det råd fra jer som holdt bedst og som jeg gerne vil give videre hvis andre har problemer med afladning af batteriet er:
- af med plus polen fra batteriet til sikringsboksen (det er en 10 møtrik som er skruet fast på sikringsboksen)
- imellem pluspol og sikringsboks monteres et amp meter. (skal kunne holde til min 10 amp) så du kan se hvor meget strøm bilen bruger
- Åben motorklap, bagklap, evt vinduer, sluk radio/navi og det du kan.
- Vent så 15, 20 minutter uden at sætte alarm eller noget til og aflæs forbruget (du vi se navi m.m bruger rigtig meget standby strøm i starten (tak PEB)
- tjek så hvor meget strøm bilen nu bruger, den skal HELT ned i strømforbrug (0,01-0,15)
- har du stort forbrug, kan være 1, til 2 amp stadig, så begyndt at tage en sikring ud ad gangen og hold øje med forbruget, start med de små 5 amp sikringer for ikke "vække" bilen fra dvale tilstand. rammer du fek.s. radio sikringen og sætter den i igen, så skal du vente igen 15, 20 minutter inden den går i dvale.
Husk at have tålmodighed og igen tak til jer gutter for jeres råd og input
Re: Opgiver nu...
Godt du fandt ud af det
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: Fejl fundet :-)
rofl skrev:Efter jeg nu har ventet 15 min igen på at bilen går i dvale, har jeg fundet fejlen
Det var sikring F20 i motorrummet som lavede alt balladen og uden den bruger bilen nu kun 0,01-0,15 amp i dvale.
F20 sikrikringen er "telefon" . I bilen har jeg MMI , men det er et uoriginal BT telefon anlæg som er sat i bilen fra før jeg hentede bilen i tyskland. Det har aldrig rigtigt være i orden, da det kun viste opkald i F.I.S. og ikke på skærmen, derfor købte jeg for lang tid siden et original som jeg aldrig har fået sat i. sjovt nok det første fruen sagde da problemerne med bilen startede var "telefonen er mærkelig" men hvad ved kvinder om strøm i en bil men hun fik jo ret
Men det råd fra jer som holdt bedst og som jeg gerne vil give videre hvis andre har problemer med afladning af batteriet er:
- af med plus polen fra batteriet til sikringsboksen (det er en 10 møtrik som er skruet fast på sikringsboksen)
- imellem pluspol og sikringsboks monteres et amp meter. (skal kunne holde til min 10 amp) så du kan se hvor meget strøm bilen bruger
- Åben motorklap, bagklap, evt vinduer, sluk radio/navi og det du kan.
- Vent så 15, 20 minutter uden at sætte alarm eller noget til og aflæs forbruget (du vi se navi m.m bruger rigtig meget standby strøm i starten (tak PEB)
- tjek så hvor meget strøm bilen nu bruger, den skal HELT ned i strømforbrug (0,01-0,15)
- har du stort forbrug, kan være 1, til 2 amp stadig, så begyndt at tage en sikring ud ad gangen og hold øje med forbruget, start med de små 5 amp sikringer for ikke "vække" bilen fra dvale tilstand. rammer du fek.s. radio sikringen og sætter den i igen, så skal du vente igen 15, 20 minutter inden den går i dvale.
Husk at have tålmodighed og igen tak til jer gutter for jeres råd og input
Blot den bemærkning, at der findes tang-amperemetre, så man ikke behøver at tage stikkene af til akku og som man også kan bruge på ledningsnettet under handskerum mv i fejlsøgningen
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10