Spændingsregulator er så vidt jeg ved indbygget eller?
Vil prøve dine forslag... tak
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Faldt over et meget interresant indlæg med links til mere guf, så tilføjer lige i denne tråd.
http://audiforum.us/threads/j644-energy-management-control-unit-coding.15104/
Bevæggrund:
I modul 61-Batteriregulering var jeg inde og kigge på ladefunktionen af generatoren og faldt over måleblok 010 hvor der ved "Interface generator (J644) x" står "ikke i orden"... hvilket selvfølgelig undrede mig!
Når jeg kigger i måleblok 001 kan jeg se at "Generator-spænding (Skal) x" er 14.50V, men når jeg kigger på "Batterispænding (Er)" i tomgang (selv med ladeapperat tilsluttet) svinger den mellem 13.95V og 14.05V...
Hvis jeg fjerner ladeapperatet og fortsætter i tomgang svinger den stadig i mellem 13.95V og 14.05V!!
http://audiforum.us/threads/j644-energy-management-control-unit-coding.15104/
Bevæggrund:
I modul 61-Batteriregulering var jeg inde og kigge på ladefunktionen af generatoren og faldt over måleblok 010 hvor der ved "Interface generator (J644) x" står "ikke i orden"... hvilket selvfølgelig undrede mig!
Når jeg kigger i måleblok 001 kan jeg se at "Generator-spænding (Skal) x" er 14.50V, men når jeg kigger på "Batterispænding (Er)" i tomgang (selv med ladeapperat tilsluttet) svinger den mellem 13.95V og 14.05V...
Hvis jeg fjerner ladeapperatet og fortsætter i tomgang svinger den stadig i mellem 13.95V og 14.05V!!
Senest rettet af kimenemark 7/02/2017 15:36, rettet i alt 1 gang.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Et ladeapparat lader vel kun med 12 V, og giver derfor ikke et tilskud til ladespændingen fra generatoren. Kan være nogle nye kul i generatoren vil forøge ladespæningen.
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Mit ladeapperat skriver 12,noget imens den lader, så over 12 er det da, men du har nok ret
Vil dog mene at lader generatoren med 14V +/- 0,05V burde mit batteri vel ikke aflade som det gør?
Hvis jeg læser udsagnene korrekt på de sider jeg linker til kan afladning som det sker hos mig resikere at ødelægge batteriet... måske jeg må bide i det sure æble og købe et nyt allerede igen alligevel?
Hvad med meddelelsen i måleblokken? Kan jeg stole på den?
Kan modulet være defekt?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Vil dog mene at lader generatoren med 14V +/- 0,05V burde mit batteri vel ikke aflade som det gør?
Hvis jeg læser udsagnene korrekt på de sider jeg linker til kan afladning som det sker hos mig resikere at ødelægge batteriet... måske jeg må bide i det sure æble og købe et nyt allerede igen alligevel?
Hvad med meddelelsen i måleblokken? Kan jeg stole på den?
Kan modulet være defekt?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Hvis ladeapparatet kun giver 12 V, er det ikke et ladeapparat, men en strømforsyning. Man kan ikke lade et 12 V batteri med 12 V, hverken helt eller halvt. Man kan kun forhindre, at det bliver brugt op. Hvis du slutter et opladet batteri til et afladet batteri, bliver spændingen ganske vist udlignet, men den bliver aldrig høj nok, til at det flade batteri tager imod ladning... jeg har udført omfattende forsøg og tests, og man trækker kun pinen i langdrag for det flade batteri.
http://www.powerstream.com/SLA.htm
Hvis du kigger i din telefon, som forsynes ved 5 V USB, vil du se, at batteriet typisk er på 3,8 V.
Det med regulatoren... fast eller ej, den kan tilsyneladende fås, og fastmonteret betyder i reglen bare, at man skal skille mere ad, end de fleste gider.
http://www.ebay.de/itm/Audi-A6-C6-Typ-4F-Lichtmaschinenregler-Bosch-F00M346044-08-11/172442565708?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140107083420%26meid%3D7f3d7631b30a4ca5b2d5f24aa72e4eaf%26pid%3D100011%26rk%3D2%26rkt%3D4%26sd%3D321114413135
Jeg har også batteriet langt væk fra generatoren i mine gamle baljer. Det giver et stort spændingsfald fra generatoren til batteriet, og starteren var noget udpint at høre på nogle dage efter, hvis jeg havde brugt elbagruden meget (kondens osv. en bil med rammeløse døre er så tæt som en si). Det lykkedes at finde en regulator fra Hellas afdeling for Kinakram, og den gav 0,2 volt mere end den gamle. Ingen problemer siden.
Hvis du kan komme til uden at få arme og ben blendet, kan du prøve at måle spændingen direkte på generatoren og sammenligne med det, der ankommer ved batteriet. Hvis spændingen allerede er for lav ved generatoren, er det naturligvis håbløst. Det er formodentlig det, dine værdier fortæller dig.
\Alex
http://www.powerstream.com/SLA.htm
Hvis du kigger i din telefon, som forsynes ved 5 V USB, vil du se, at batteriet typisk er på 3,8 V.
Det med regulatoren... fast eller ej, den kan tilsyneladende fås, og fastmonteret betyder i reglen bare, at man skal skille mere ad, end de fleste gider.
http://www.ebay.de/itm/Audi-A6-C6-Typ-4F-Lichtmaschinenregler-Bosch-F00M346044-08-11/172442565708?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140107083420%26meid%3D7f3d7631b30a4ca5b2d5f24aa72e4eaf%26pid%3D100011%26rk%3D2%26rkt%3D4%26sd%3D321114413135
Jeg har også batteriet langt væk fra generatoren i mine gamle baljer. Det giver et stort spændingsfald fra generatoren til batteriet, og starteren var noget udpint at høre på nogle dage efter, hvis jeg havde brugt elbagruden meget (kondens osv. en bil med rammeløse døre er så tæt som en si). Det lykkedes at finde en regulator fra Hellas afdeling for Kinakram, og den gav 0,2 volt mere end den gamle. Ingen problemer siden.
Hvis du kan komme til uden at få arme og ben blendet, kan du prøve at måle spændingen direkte på generatoren og sammenligne med det, der ankommer ved batteriet. Hvis spændingen allerede er for lav ved generatoren, er det naturligvis håbløst. Det er formodentlig det, dine værdier fortæller dig.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Indrømmet... det er ikke en lader til flere tusinde, men den kan da lade med op til 14,4V og den styrer det automatisk, så de 12,noget jeg nævner er set i relation til at det er en 12V lader
For dem der vil vide hvad vi taler om:
https://www.amazon.de/Autobatterie-Ladeger%C3%A4t-zus%C3%A4tzlichem-Motorrad-Lademodus-Wiederbelebungsmodus-schwarz/dp/B01LZYOS14
Har ikke engang overvejet om regulator med kul kan skiftes, da AZF sagde det ikke er en reservedel og kun kunne sælge mig en ny generator til BEEEEEEEP danske kr. så den valgte jeg at købe lettere brugt
Jeg vil prøve dine (som altid) meget kvalificerede forslag... takker
For dem der vil vide hvad vi taler om:
https://www.amazon.de/Autobatterie-Ladeger%C3%A4t-zus%C3%A4tzlichem-Motorrad-Lademodus-Wiederbelebungsmodus-schwarz/dp/B01LZYOS14
Har ikke engang overvejet om regulator med kul kan skiftes, da AZF sagde det ikke er en reservedel og kun kunne sælge mig en ny generator til BEEEEEEEP danske kr. så den valgte jeg at købe lettere brugt
Jeg vil prøve dine (som altid) meget kvalificerede forslag... takker
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Elbagrude og varme i sidespejle virker pludselig ikke
Laderen afgiver 14,4 V men med 3,8 A kan den ikke hive spændingen derop fra start af.
Allgemeines: Batterietyp (12 V: 1,2 Ah - 120 Ah, 6 V: 1,2 Ah - 14 Ah), Ladestrom (ca. 3,8 A (12 V-Modus), ca. 0,8 A (6 V- und Motorradmodus)), Ladeschlussspannung (ca. 7,3 V (6 V Batterien), ca. 14,4 V (12 V Batterien))
Allgemeines: Batterietyp (12 V: 1,2 Ah - 120 Ah, 6 V: 1,2 Ah - 14 Ah), Ladestrom (ca. 3,8 A (12 V-Modus), ca. 0,8 A (6 V- und Motorradmodus)), Ladeschlussspannung (ca. 7,3 V (6 V Batterien), ca. 14,4 V (12 V Batterien))
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.