Eftermontering af side assist - erfaring?

Her skrives om alt det elektroniske og elektriske i din Audi.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Eftermontering af side assist - erfaring?

Indlæg af ploft »

Hej!

Jeg har købt og installeret sidespejle med side assist markeringer, primært for at få fuld el-spejle med klapfunktion und alles. Til spejlene fik jeg også knap til a-stolpe, samt sideassistradar til bagkofangeren og ledningsnet til sensorerne.

Jeg har i forvejen front og baksensor, mmi 2G high, spejlene er installeret, men mangler lidt hjælp til hvad der kræver for at få det installeret og til at snakke sammen med resten af bilen. Inden jeg hiver bagkofanger af bilen, kan jeg se jeg skal bruge 3 bolte i hver sensor, skal jeg have nogle passende bolte til dem, da jeg formoder der er gjort klar til dem (correct me if i'm wrong) :-)

Har i øvrigt også VCDS til at kode den, når og hvis jeg kommer så langt :-)

Er der nogen der ligger inde med en guide, eller har erfaring med det?
Vil også gerne betale mig fra det, hvis nogen herinde gør i den slags, men vil da gerne hjælpe/stå i vejen når det skal monteres.
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Eftermontering af side assist - erfaring?

Indlæg af brs »

ploft skrev:Hej!

Jeg har købt og installeret sidespejle med side assist markeringer, primært for at få fuld el-spejle med klapfunktion und alles. Til spejlene fik jeg også knap til a-stolpe, samt sideassistradar til bagkofangeren og ledningsnet til sensorerne.

Jeg har i forvejen front og baksensor, mmi 2G high, spejlene er installeret, men mangler lidt hjælp til hvad der kræver for at få det installeret og til at snakke sammen med resten af bilen. Inden jeg hiver bagkofanger af bilen, kan jeg se jeg skal bruge 3 bolte i hver sensor, skal jeg have nogle passende bolte til dem, da jeg formoder der er gjort klar til dem (correct me if i'm wrong) :-)

Har i øvrigt også VCDS til at kode den, når og hvis jeg kommer så langt :-)

Er der nogen der ligger inde med en guide, eller har erfaring med det?
Vil også gerne betale mig fra det, hvis nogen herinde gør i den slags, men vil da gerne hjælpe/stå i vejen når det skal monteres.


Spændende mod !

Jeg har selv kigget lidt på det til min egen, men har droppet det foreløbigt.

Er du kommet videre eller ?
Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Re: Eftermontering af side assist - erfaring?

Indlæg af Lars Sand »

Jeg har lejet biler i USA et par gange der har haft side assist. Efter hver gang at have kørt med det i ca. en time har jeg altid slået skidtet fra. Jeg bliver simpelthen irriteret over akustiske signaler og rat rysten, så min erfaring er, at jeg aldrig skal have en bil med det.
I teorien er det en meget brugbar og god ide, men i praksis bliver man træt af det.
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Eftermontering af side assist - erfaring?

Indlæg af Bjørn T »

Lars Sand skrev:Jeg har lejet biler i USA et par gange der har haft side assist. Efter hver gang at have kørt med det i ca. en time har jeg altid slået skidtet fra. Jeg bliver simpelthen irriteret over akustiske signaler og rat rysten, så min erfaring er, at jeg aldrig skal have en bil med det.
I teorien er det en meget brugbar og god ide, men i praksis bliver man træt af det.

Kørte i en A7 2012 i går med side assistent. Ingen rysten i rattet kun et lille bip efter 30 sek. hvis ikke føreren ikke har reageret plus at bilen bremser ned.
Prøvede at køre med side assisten og adaptiv fartpilot samtidig, og blev enig med mig selv om, at jeg lige så godt kunne sætte mig om på bagsædet da bilen stort set kørte af sig selv. 8)

Alt i alt en fantastisk oplevelse at mærke hvordan bilen silkeblødt rettede op når den kom for tæt på stregen, både ved rabatten og ved midterstriben.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
clausharder
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3/08/2015 17:13
Geografisk sted: Odense

Re: Eftermontering af side assist - erfaring?

Indlæg af clausharder »

Hej,

Jeg er selv kommet ret langt i min A4 fra 2013. Jeg har monteret sensorer og alle kabler fra dørene og bagtil. Spejlskallerne, knappen og LED dioderne er købt.

Hvis man har original spejlene føres der er ledning fra spejlet ind til et stik i døren.

Mit spørgsmål er om nogen har prøvet at trække den ledning fra spejlet og ud i døren? Eller kræver det ny 'spejl-indmad'?

Se på billedet den lille ekstra ledning der går til LED-dioden.

Mvh
Claus
Vedhæftede filer
Spejl.jpg
Spejl.jpg (31.02 KiB) Vist 14779 gange
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"