Blinklys

indlæg om lys & lygter.
Besvar
Løvbjerg
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15/12/2014 09:13

Blinklys

Indlæg af Løvbjerg »

Hej jeg har en s6 avant fra 2000 hvor blinklyset er holdt op med at virke.
Når jeg aktiverer det klikker det en gang i havariblink kontakten i midterkonsollen og så sker der ikke mere.
Er der nogen der har prøvet noget lignende eller ved hvad der kan være galt
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Blinklys

Indlæg af Høy »

Relæet til det normale blinklys sidder også der.

Udgiften er overskuelig...

http://www.ebay.de/itm/Fur-Audi-A3-A4-A6-Warnblinkschalter-Blinkerrelais-Warnblinkanlage-4B0941509K-/201010108935?pt=DE_Autoteile&hash=item2ecd22da07

Hos de flinke, som de hedder hernede, skal du nok regne med ca. 500 kroner.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Løvbjerg
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15/12/2014 09:13

Re: Blinklys

Indlæg af Løvbjerg »

Tak så kan den blinke igen :D
Hans-Larsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21/12/2018 21:52

Re: Blinklys

Indlæg af Hans-Larsen »

Hej jeg er ny her, ved ikke hvordan man gør. jeg har en audi a6 c5 (4B) som jeg har lidt forskelige problemer med. Jeg har kørt audi i mange år har altid selv lavet dem når der var fejl på dem, men den her Audi a6 er blevet lidt mere teknisk, så jeg håber at der nogen der kan hjælpe. :)

Til det ene spørgsmål lige nu.

Jeg har været ude at køre med campingvognen men efter jeg har koblet den fra blinker blinklys hurtigt både i højere og venstre side og der er ingen pære der er sprunget.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad fejlen er.

Mvh. Hans
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Blinklys

Indlæg af SorenR »

Forvirret CAN-bus controller?

Prøv at forbinde CV'en igen med og uden tænding.

Havde det været et gammelt TV havde den bare fået en flad og så var det i orden igen ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Hans-Larsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21/12/2018 21:52

Re: Blinklys

Indlæg af Hans-Larsen »

SorenR skrev:Forvirret CAN-bus controller?

Prøv at forbinde CV'en igen med og uden tænding.

Havde det været et gammelt TV havde den bare fået en flad og så var det i orden igen ;-)




Tak for svar.
Jeg vil prøve dette, det bliver først i morgen, jeg vender tilbage med svar på det.
Hans-Larsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21/12/2018 21:52

Re: Blinklys

Indlæg af Hans-Larsen »

Hans-Larsen skrev:
SorenR skrev:Forvirret CAN-bus controller?

Prøv at forbinde CV'en igen med og uden tænding.

Havde det været et gammelt TV havde den bare fået en flad og så var det i orden igen ;-)




Tak for svar.
Jeg vil prøve dette, det bliver først i morgen, jeg vender tilbage med svar på det.


Jeg har prøvet koblet til igen og koblet fra. uden tænding og med tænding osv. men det ændre ikke på noget den blinker stadigvæk for hurtigt, den blinker normal Cv er tilkoblet.
Det lyder som om at der sidder et relæ ved venstre baglygte tikker uanset om jeg blinker til højre eller venstre sidder der et blinklys relæ der?
Kan det være blinklys relæet der er noget galt med ?
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Blinklys

Indlæg af SorenR »

Normalt er et hurtigtblinkende blinklys tegn på en defekt pære - i gamle dage med bimetal relæer...

Moderne biler bruger elektroniske relæer, hvor nogen af dem, med pæreovervågning, enten simulerer hurtigt blink eller flasher en defekt pære i instrumentbordet.

Styreboksen (?) bag venstre baglygte har formentlig et par relæer for galvanisk at adskille de to kredsløb bil/CV. Prøv at kigge på boksen og se om du kan pille et stik ud.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Hans-Larsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21/12/2018 21:52

Re: Blinklys

Indlæg af Hans-Larsen »

SorenR skrev:Normalt er et hurtigtblinkende blinklys tegn på en defekt pære - i gamle dage med bimetal relæer...

Moderne biler bruger elektroniske relæer, hvor nogen af dem, med pæreovervågning, enten simulerer hurtigt blink eller flasher en defekt pære i instrumentbordet.

Styreboksen (?) bag venstre baglygte har formentlig et par relæer for galvanisk at adskille de to kredsløb bil/CV. Prøv at kigge på boksen og se om du kan pille et stik ud.



Jeg prøve kikke på det, tak for hjælp, jeg vende tilbage med hvad jeg finde ud af.
Hans-Larsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21/12/2018 21:52

Re: Blinklys

Indlæg af Hans-Larsen »

Hans-Larsen skrev:
SorenR skrev:Normalt er et hurtigtblinkende blinklys tegn på en defekt pære - i gamle dage med bimetal relæer...

Moderne biler bruger elektroniske relæer, hvor nogen af dem, med pæreovervågning, enten simulerer hurtigt blink eller flasher en defekt pære i instrumentbordet.

Styreboksen (?) bag venstre baglygte har formentlig et par relæer for galvanisk at adskille de to kredsløb bil/CV. Prøv at kigge på boksen og se om du kan pille et stik ud.



Jeg prøve kikke på det, tak for hjælp, jeg vende tilbage med hvad jeg finde ud af.



Hej igen.
Jeg har prøvet at kobler det relæ fra bag i bilen, men så kobler den også de bageste blinklys fra på bilen, er det rigtigt at den skal gøre det eller er det koblet forkert sammen.
billede af relæet
Vedhæftede filer
20181229_205408.jpg
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Blinklys

Indlæg af Høy »

Så vidt jeg kan se på diverse tyske fora, skal den der æske indikere defekte pærer ved at øge blinkfrekvensen, dvs. der er en mulighed for, at den tror, anhængeren er sat på, selv om den ikke er det.

Jeg aner ingenting om det, men i anhængerstikket er der en kontakt, som skal slå PDC og tågebaglys fra, og hvis den ikke springer ud igen, eller hvis du tester med en 13-7 adapter siddende i stikket, er denne kontakt muligvis forklaringen :-k

https://www.motor-talk.de/bilder/blinker-am-anhaenger-gehen-nicht-g43196671/steckdose-mit-schalter-i204261934.html

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Hans-Larsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21/12/2018 21:52

Re: Blinklys

Indlæg af Hans-Larsen »

Høy skrev:Så vidt jeg kan se på diverse tyske fora, skal den der æske indikere defekte pærer ved at øge blinkfrekvensen, dvs. der er en mulighed for, at den tror, anhængeren er sat på, selv om den ikke er det.

Jeg aner ingenting om det, men i anhængerstikket er der en kontakt, som skal slå PDC og tågebaglys fra, og hvis den ikke springer ud igen, eller hvis du tester med en 13-7 adapter siddende i stikket, er denne kontakt muligvis forklaringen :-k

https://www.motor-talk.de/bilder/blinker-am-anhaenger-gehen-nicht-g43196671/steckdose-mit-schalter-i204261934.html

\Alex



Jeg prøve at se hvad jeg kan finde ud af.
Jeg takker dig for alt den hjælp du har givet mig indtil nu. :)
Jeg vende tilbage med hvad jeg finde ud af.

Mvh. Hans
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Blinklys

Indlæg af SorenR »

Hans-Larsen skrev:Hej igen.
Jeg har prøvet at kobler det relæ fra bag i bilen, men så kobler den også de bageste blinklys fra på bilen, er det rigtigt at den skal gøre det eller er det koblet forkert sammen.

Ah.. Jeg formoder den er indskudt i kredsløbet. Der må være to ledningsnet der kommer ud af boksen, et videre til baglygterne og et videre til anhængertrækket.

Da jeg monterede anhængertræk på min gamle S4 B5 fik jeg også sådan en lignende boks med. Ledningerne til baglygterne og nummerpladelys kommer som et samlet bundt i den ene side, med stik på. Boksen skulle bare "klikkes" ind mellem stikkene.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Hans-Larsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21/12/2018 21:52

Re: Blinklys

Indlæg af Hans-Larsen »

SorenR skrev:
Hans-Larsen skrev:Hej igen.
Jeg har prøvet at kobler det relæ fra bag i bilen, men så kobler den også de bageste blinklys fra på bilen, er det rigtigt at den skal gøre det eller er det koblet forkert sammen.

Ah.. Jeg formoder den er indskudt i kredsløbet. Der må være to ledningsnet der kommer ud af boksen, et videre til baglygterne og et videre til anhængertrækket.

Da jeg monterede anhængertræk på min gamle S4 B5 fik jeg også sådan en lignende boks med. Ledningerne til baglygterne og nummerpladelys kommer som et samlet bundt i den ene side, med stik på. Boksen skulle bare "klikkes" ind mellem stikkene.



Hej igen.
Det er i orden nu, det var det link til det billede af stikket der ledte mig på sporet af det.
der sad en lille pal på siden af stikket der kunne vippes.
Jeg takker dig mange gange for den hjælp du givet mig. :) :) :)
Vedhæftede filer
Image1.jpg
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"