mistet én nøgle - hvad så?

Indlæg om instrumenter og kabine
Besvar
AudiKen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 88
Tilmeldt: 30/09/2005 22:31
Geografisk sted: Gentofte

mistet én nøgle - hvad så?

Indlæg af AudiKen »

Hej håber I kan hjælpe.

Vi har to nøgler med fjb. til bilen, og nu er én af dem tabt i vandet hvorfor vi skal have en ny - men kan vi bare købe en med samme nummer som på den vi har tilbage? Og hvordan får vi den programmeret således at den både kan starte bilen og bruges med fjernbetjeningen?
_______________________________

Audi Q5 3,0 quattro årg. 2010
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: mistet én nøgle - hvad så?

Indlæg af Bjørn T »

AudiKen skrev:Hej håber I kan hjælpe.

Vi har to nøgler med fjb. til bilen, og nu er én af dem tabt i vandet hvorfor vi skal have en ny - men kan vi bare købe en med samme nummer som på den vi har tilbage? Og hvordan får vi den programmeret således at den både kan starte bilen og bruges med fjernbetjeningen?

Bestil hos AZF. De skal have kopi af reg. Attest og kopi af pas. Du får (køber ca. kr. 700,-) en nøgle der er skåret, med fjernbtj. og startspærrespole. Fjernbetjeningen koder du selv. Startspærren skal kodes hos VAG, medmindre du selv har nøglekoden.

Fjernbtj. kodes ved, at du holder lås op knappen nede, sætter nøglen i drejer til tænding, venter 10 sek. slipper knappen og tager nøglen ud, så skulle den være kodet. :)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
AudiKen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 88
Tilmeldt: 30/09/2005 22:31
Geografisk sted: Gentofte

Re: mistet én nøgle - hvad så?

Indlæg af AudiKen »

Bjørn T skrev:
AudiKen skrev:
Bestil hos AZF. De skal have kopi af reg. Attest og kopi af pas. Du får (køber ca. kr. 700,-) en nøgle der er skåret, med fjernbtj. og startspærrespole. Fjernbetjeningen koder du selv. Startspærren skal kodes hos VAG, medmindre du selv har nøglekoden.

Fjernbtj. kodes ved, at du holder lås op knappen nede, sætter nøglen i drejer til tænding, venter 10 sek. slipper knappen og tager nøglen ud, så skulle den være kodet. :)


Det lyder jo let nok - men vil tro det er dyrt at få den kodet hos VAG/Audi? - hvis jeg selv har nøglekoden - hvor skulle den så stå? Har mit 'fahrzeugbrief' liggende fra importen - står det her?
_______________________________

Audi Q5 3,0 quattro årg. 2010
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: mistet én nøgle - hvad så?

Indlæg af Bjørn T »

AudiKen skrev:
Bjørn T skrev:
AudiKen skrev:
Bestil hos AZF. De skal have kopi af reg. Attest og kopi af pas. Du får (køber ca. kr. 700,-) en nøgle der er skåret, med fjernbtj. og startspærrespole. Fjernbetjeningen koder du selv. Startspærren skal kodes hos VAG, medmindre du selv har nøglekoden.

Fjernbtj. kodes ved, at du holder lås op knappen nede, sætter nøglen i drejer til tænding, venter 10 sek. slipper knappen og tager nøglen ud, så skulle den være kodet. :)


Det lyder jo let nok - men vil tro det er dyrt at få den kodet hos VAG/Audi? - hvis jeg selv har nøglekoden - hvor skulle den så stå? Har mit 'fahrzeugbrief' liggende fra importen - står det her?

Det ved jeg ikke. Måske kan andre svare på det.
Jeg fik min kode med fra sælger da jeg købte bilen brugt.
Jeg mener ikke det voldsomt dyrt, at få kodet startspærre.

Hele operationen er i hvert fald noget billigere end f.eks. nøgler til Peugeot og Fiat. De tager ca. 3000,- fo en ny nøgle.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"