Vand i kabine A6 4F...

Indlæg om instrumenter og kabine
Besvar
Hitman2831
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17/10/2012 09:17
Geografisk sted: Nordjylland

Vand i kabine A6 4F...

Indlæg af Hitman2831 »

Hej med jer...

Jeg håber meget på at få hjælp af et par kyndige herinde på forummet...

Jeg døjer med min Audi A6 4F, 2,4, 2005.

Opdagede forleden dag at der var vand i bunden af kabinen i højre side. Jeg har trukket tæppet af i denne side, og har suget alt det våde op. Regner nu med at sætte en affugter ind i kabinen for at fjerne det våde i bunden og i skummet under tæppet.

Er der nogen der ved hvor det vand evt. kunne komme fra, tror selv at det må være fra vandbakken til klimaanlægget, men ved ikke hvor den sidder og ved heller ikke om det er det eller noget andet der kan være galt.
Har søgt på forummet og kan ikke finde noget på netop min model, men på andre...

Efterfølgende melder bilen fejl på airbag, dette må skyldes at jeg har haft afmonteret stikket under passagersædet, dette er monteret igen og bilen melder fejl, nogen der ved hvad det kan være hvad kan det være?

Håber på lidt hjælp,

På forhånd tak,

mvh. Frank Andersen
Audi A6 4F - 2,4 - 2005
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Vand i kabine A6 4F...

Indlæg af ullum »

Nu ved jeg ikke med din, men tidligere var der nogle afløb ved adskillesen mellem kabine og motor der kunne stoppe til.
Det er også muligt at det stammer fra varmeapparatet men det vand vil der så være kølevæske i.
Din airbag skal nulstilles, find en med vcds i nærheden.
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Hitman2831
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17/10/2012 09:17
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Vand i kabine A6 4F...

Indlæg af Hitman2831 »

Er muligvis løst.... :D

Drænhul i motorrum fører åbenbart ned i en kanal under tæppet i passagerside, så vandet fra forrude løber ned og "først" ud under bilen og ikke under motor.

Under bilen er der 2 propper med hul i, disse to propper var stoppet med snavs. og det medførte at det vand der kom ned i kanalen fra drænhul fyldte kanalen op så vandet kunne løbe ovenud i tæppet, gennem de 2 propper der sidder i toppen af kanalen.

Har renset propperne i bunden og hældt vand ned i drænhul som løber fint ned og kommer ud under bilen....

Håber det er løst med dette, kan ikke se hvor det ellers skulle komme fra.. :D

Tak for input :)
Audi A6 4F - 2,4 - 2005
Hitman2831
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17/10/2012 09:17
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Vand i kabine A6 4F...

Indlæg af Hitman2831 »

Nyt igen,

Har nu fået at vide at vandet absolut ikke må løbe derned hvor det er nu.

Vandet skal løbe direkte ned og ikke ind under kabinen....

Er der nogen der evt. ligger inde med links eller noget pdf der viser hvilken vej vandet skal løbe fra drænet??

Kan der mangler en prop i adskillelsen mellem kabine og motorrum i selve drænet, som kan være årsagen til at at vandet løber den forkerte vej?
Audi A6 4F - 2,4 - 2005
Carrera-GTI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22/03/2012 22:09

Re: Vand i kabine A6 4F...

Indlæg af Carrera-GTI »

Hej,

Jeg har læst om dette problem flere andre steder. Det er meget normalt og skyldes som du siger tilstoppede kanaler med gamle blade eller lignende.
Heldigvis har jeg ikke oplevet det selv men kan du hjælpe mig med mere præcist hvor det er jeg skal undersøge og rense kanaler?

Tak
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"