udetemp viser helt forkert temperatur

Indlæg om instrumenter og kabine
Besvar
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

udetemp viser helt forkert temperatur

Indlæg af MOW »

Hej oooo venner

Jeg har lige haft den gamle dame (A6 C4 2.6) på værksted og fået skiftet tandrem, vandpumpe og filtere. Efter at jeg fik den tilbage har udetemperaturen blevet vist svingende fra -5 til +5 grader uanset hvilken temperatur det egentligt er udenfor. o.O
Heldigvis har det tilsyneladende ikke noen påvirkning af motorgangen (som nu er helt perfekt efter skifte af vandtempføler), men det er da lidt irriterende at se på.
Jeg kan ikke finde den føler som måske er blevet påvirket af mekanikerens arbejde eller at sensoren er gået i udu og at tidspunktet er tilfældigt... men jeg forestiller mig at udetemperaturen måles ved luftindtaget i nærheden af luftfilteret, men jeg ved det ikke....
Nogen herinde som kan hjælpe mig så jeg bliver klogere og kan få fikset evt skiftet sensoren?

På forhånd stor tak

venlig hilsen
Martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: udetemp viser helt forkert temperatur

Indlæg af morten00 »

MOW skrev: 12/03/2023 12:34 ...jeg forestiller mig at udetemperaturen måles ved luftindtaget i nærheden af luftfilteret, men jeg ved det ikke....
Nogen herinde som kan hjælpe mig så jeg bliver klogere og kan få fikset evt skiftet sensoren?

På forhånd stor tak

venlig hilsen
Martin
Den sidder ikke i motorrummet men helt forrest, nederst, bag de små gæller i et af luftindtagene.
Her er et billede fra en lidt nyere Audi.

Billede

Mvh
Morten
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
Udklip.JPG (41.84 KiB) Vist 832 gange
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: udetemp viser helt forkert temperatur

Indlæg af MOW »

Den er kommet til sig selv igen og viser rigtig temperatur nu. Måske var den en løs forbindelse som jeg fik trykket på plads. :- Tak, for input, Morten (y)
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"