Æhm.. Batteri
Æhm.. Batteri
Det er ikke til at se .. Næsten .. I går i nattekørsel lyste lampen for batteri. Billedet her er taget lige nu og man kan næsten se det. Jeg kørte godt 100 km hjem uden at batteri faldt i spænding.. Så kan det være en instrument fejl eller er generator færdig / tjekkes på en anden måde? End ved kørsel.
MVH Peter
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Re: Æhm.. Batteri
Nå det hjalp at starte bilen .. Nu viser volt meter under 12 ved kørsel så det giver vist sig selv - ny generator
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Æhm.. Batteri
Eller spændingsregulator ...
Ny generator 120A ombytter: 703 Euro
Ny spændingsregulator: 112 Euro
Ovenstående er Audi priser!
Vores gamle Golf I Cabriolet kørte 470.000 km med den samme generator. Jeg skiftede spændingsregulator (fordi kullene blev slidt ned) 3 gange. De kostede 60 kr stykket til den generator - magen til generatoren i min gamle URQuattro ...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Æhm.. Batteri
Av min arm alligevel..
703 euro for en generator ombytter ..
Så på bildelshop at en renoveret generator skulle koste 890,- kr
Har prøvet at oprette en autobutler på opgaven så bliver det spændende at se hvad de siger.
703 euro for en generator ombytter ..
Så på bildelshop at en renoveret generator skulle koste 890,- kr
Har prøvet at oprette en autobutler på opgaven så bliver det spændende at se hvad de siger.
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Æhm.. Batteri
VALEO generator - spændingsregulator ca. 200 kr.
https://www.bildeleshop.dk/oen/06b903803b
BOSCH generator - spændingsregulator ca. 200 kr.
https://www.bildeleshop.dk/oen/070903803e
Der findes flere undernumre så ovenstående er ikke nødvendigvis et 100% match. Man skal verificere med det nummer der står på den originale.
Det tager godt 20 minutter at skifte spændingsregulatoren selvom man ikke har prøvet det før - bare man ved hvor den sidder
https://www.bildeleshop.dk/oen/06b903803b
BOSCH generator - spændingsregulator ca. 200 kr.
https://www.bildeleshop.dk/oen/070903803e
Der findes flere undernumre så ovenstående er ikke nødvendigvis et 100% match. Man skal verificere med det nummer der står på den originale.
Det tager godt 20 minutter at skifte spændingsregulatoren selvom man ikke har prøvet det før - bare man ved hvor den sidder
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Æhm.. Batteri
Der findes ikke en måde hvor man kan udelukke om det er generator eller spændingsregulator den er gal med .. Ellers kan jeg kun håbe på det bedste via et værksted..
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Æhm.. Batteri
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Æhm.. Batteri
Ja ...
Hvis det løser problemet er jeg mest glad
Hvis det løser problemet er jeg mest glad
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Re: Æhm.. Batteri
Søren R eller andre der ved hvor den spændingesregulator er placeret i bilen så jeg kan finde part nummer på rette model
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Re: Æhm.. Batteri
Den sidder bagerst på generatoren og du har sikkert en Bosch eller Valeo generator - du bliver nødt til at kigge på den i virkeligheden for at være sikker.
Her kan se hvordan den ser ud ug hvordan den skiftes på en Bosch generator https://www.youtube.com/watch?v=t2aEPD17r8w
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Æhm.. Batteri
Du skal have den på lift. Jeg er ret sikker på, at i hvert fald alle rem-V6'erne har generatoren nederst i passagersiden. Du kan muligvis komme til ved at fjerne højre forhjul og inderskærmen. Der kan du muligvis også stikke telefonen ind og tage et billede af den.
Jeg har lige byttet servopumpe på min 1,8'er (den nemmeste operation i nyere tid, og der sad generatoren i vejen, men den var lige til at løfte ovenud - gasspjældet af, generatoren af, pumpen af - total favoritbil - pisse nemt og relativt billigt). På din er det afgjort lettest at lade generatoren sidde, medmindre du er tvunget til at tage den ud, fordi den evt. skraber i et eller andet leje.
Hvis du slækker remmen, kan du tjekke lejerne ved at dreje den, som han viser i mortens video. Hvis du har en hjælper, kan vedkommende slække remmen, mens du drejer, så du slet ikke behøver at tage remmen helt af. Ellers tag et billede af remmens forløb først, så du kan huske, hvordan den sad.
Der burde være plads til at skifte regulatoren i indbygget tilstand, men afbryd ALTID batteriet først, så du ikke kommer til at svejse undervejs, når du skruer kablerne af generatoren.
\Alex
Jeg har lige byttet servopumpe på min 1,8'er (den nemmeste operation i nyere tid, og der sad generatoren i vejen, men den var lige til at løfte ovenud - gasspjældet af, generatoren af, pumpen af - total favoritbil - pisse nemt og relativt billigt). På din er det afgjort lettest at lade generatoren sidde, medmindre du er tvunget til at tage den ud, fordi den evt. skraber i et eller andet leje.
Hvis du slækker remmen, kan du tjekke lejerne ved at dreje den, som han viser i mortens video. Hvis du har en hjælper, kan vedkommende slække remmen, mens du drejer, så du slet ikke behøver at tage remmen helt af. Ellers tag et billede af remmens forløb først, så du kan huske, hvordan den sad.
Der burde være plads til at skifte regulatoren i indbygget tilstand, men afbryd ALTID batteriet først, så du ikke kommer til at svejse undervejs, når du skruer kablerne af generatoren.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Æhm.. Batteri
Generatoren sidder her:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Æhm.. Batteri
Alex som jeg læser dit indlæg så hælder du til at det er en defekt regulator og ikke generator. så hvis lejer i generator ikke larmer / skraber så er det måske blot regulator der skal skiftesHøy skrev: ↑16/08/2021 17:02 Du skal have den på lift. Jeg er ret sikker på, at i hvert fald alle rem-V6'erne har generatoren nederst i passagersiden. Du kan muligvis komme til ved at fjerne højre forhjul og inderskærmen. Der kan du muligvis også stikke telefonen ind og tage et billede af den.
Jeg har lige byttet servopumpe på min 1,8'er (den nemmeste operation i nyere tid, og der sad generatoren i vejen, men den var lige til at løfte ovenud - gasspjældet af, generatoren af, pumpen af - total favoritbil - pisse nemt og relativt billigt). På din er det afgjort lettest at lade generatoren sidde, medmindre du er tvunget til at tage den ud, fordi den evt. skraber i et eller andet leje.
Hvis du slækker remmen, kan du tjekke lejerne ved at dreje den, som han viser i mortens video. Hvis du har en hjælper, kan vedkommende slække remmen, mens du drejer, så du slet ikke behøver at tage remmen helt af. Ellers tag et billede af remmens forløb først, så du kan huske, hvordan den sad.
Der burde være plads til at skifte regulatoren i indbygget tilstand, men afbryd ALTID batteriet først, så du ikke kommer til at svejse undervejs, når du skruer kablerne af generatoren.
\Alex
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Re: Æhm.. Batteri
Du kan ikke gøre andet end at se/mærke efter. Det er klart billigst at skifte regulatoren, men hvis generatoren har været verden rundt 4,5 gange, ville jeg bare bytte hele generatoren. Regulatoren sidder jo allerede i den nye generator.
Hvis bilen allerede har fået ny generator en gang før, kan det være en brugbar løsning at skifte regulatoren.
\Alex
Hvis bilen allerede har fået ny generator en gang før, kan det være en brugbar løsning at skifte regulatoren.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Æhm.. Batteri
Der lærte jeg lige noget nyt .. Troede generator og spændingsregulator var to selvstændige dele
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Re: Æhm.. Batteri
Jeg skiftede spændingsregulatoren i min Audi 80 2.6 V6. Det kostede 149 i THansen for en ny. Det kunne ikke gøres på 20 minutter, men jeg vidste heller ikke helt, hvad jeg kiggede efter. Uden adgang til lift var det noget forfærdeligt bøvl, skiftevis ovenfra og nedefra at få løsnet boltene til generatoren - og få dem til at ramme plet, da den skulle monteres igen. Det var især krævende for mine pindarme at holde en halvtung generator på plads i en eller anden skæv position med en hånd, mens man fumler med bolte i den anden. Men når man så er færdig, føles det godt at have sparet lidt penge og lært lidt nyt.
Re: Æhm.. Batteri
Det var "kun" en delvis knækket ledning inden i stikket til generator så nyt stik og alt er godt. Og så løste mekaniker også noget knagen som Ingen andre har kunnet løse
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..