Pludselig Navi plus fejlmeddelelse i A6 årg. 2000

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Låst
AudiKen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 88
Tilmeldt: 30/09/2005 22:31
Geografisk sted: Gentofte

Pludselig Navi plus fejlmeddelelse i A6 årg. 2000

Indlæg af AudiKen »

Hej alle,

Hver gang jeg starter min bil/tænder min radio, kommer der en 'pop-up' meddelelse:
"RDS-TMC Tuner: Connection to RDS-TMC tuner is faulty or could not be established" - desuden er navigationsvisningen i mit instrumentbord holdt op med at vise vej! (navigationsskærmen over gearstangen virker fint)

Jeg vil være meget glad Bede for hjælp til at få lokaliseret kilden til denne fejl. Systemet har indtil mellem jul/nytår virket helt upåklageligt.

mvh

Ken
Vedhæftede filer
Billede089.jpg
Billede089.jpg (105.58 KiB) Vist 13733 gange
_______________________________

Audi Q5 3,0 quattro årg. 2010
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Den fejl fremkommer hvis din navigation er konfigureret til at have en TMC tuner installeret som den ikke kan finde.

Hvis ikke du har en TMC tuner i bilen skal du bare lige have den kodet med et VAG-COM interface.
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Pludselig Navi plus fejlmeddelelse i A6 årg. 2000

Indlæg af kirkster »

Hej Ken,

Problemet er at Navi+ ikke længere kan få adgang til TMC-tuneren. Det kan enten være et kabel der er røget af eller en defekt TMC-tuner.

Forbindelsen til visning i instrumentpanelet går igennem TMC tuneren, der også virker som CAN-gateway, så den virker selvfølgelig heller ikke.

Du kan prøve at tage strømmen helt fra systemet og sætte det til efter et øjeblik. Moduler kan i sjældne tilfælde "hænge".

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
AudiKen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 88
Tilmeldt: 30/09/2005 22:31
Geografisk sted: Gentofte

Re: Pludselig Navi plus fejlmeddelelse i A6 årg. 2000

Indlæg af AudiKen »

kirkster skrev:Det kan enten være et kabel der er røget af eller en defekt TMC-tuner.

Du kan prøve at tage strømmen helt fra systemet og sætte det til efter et øjeblik. Moduler kan i sjældne tilfælde "hænge".


OK tak for det, jeg prøver at tage strømmen fra batteriet, fordi TMC tuneren findes og har virket.
Men hvor sidder den i bilen? Der sidder noget bagved subwooferen i bagagerummet (Avant) er det den??

mvh

Ken
_______________________________

Audi Q5 3,0 quattro årg. 2010
JMW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14/10/2007 19:16
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Re: Pludselig Navi plus fejlmeddelelse i A6 årg. 2000

Indlæg af JMW »

Er netop blevet den lykkelige ejer af en audi, men har desværre også denne fejlmed. på navien. Fik du afhjulpet problemet med det forslag der kom, Er der evt andre der har erfaringer på dette problem ?
A4 cabriolet 2,4 multitronic 2003
Avanti
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20/11/2004 23:24
Geografisk sted: København

Re: Pludselig Navi plus fejlmeddelelse i A6 årg. 2000

Indlæg af Avanti »

Er der nogen der ved hvordan man slår TMC tuneren fra med VCDS hvis den mangler,
så man er fri for fejl meddelelsen "RDS-TMC Tuner: Connection to RDS-TMC tuner is faulty or could not be established"


/arne
_________________
Hilsen Avanti

http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1028
Låst

Tilbage til "Navigation"